Andra dejten 10/5 2008 (v19) i Gränna

Annonsera och tipsa om träffar värda att åka på!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
tedman
Donator 2009

#151 Inlägg av tedman »

Inga problem att gå upp lite tidigare här heller.
Kan ju va skönt att ha lite extra tid om vi åker "runtomkring" E4.

Gärna en schysst lunch och fika oxå :D

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Kontakt:

#152 Inlägg av Conseal »

Det finns en stugbädd över .. intresserad ? .. kontakta mig via mail eller pm
På avstånd är allt vackert

HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Kontakt:

#153 Inlägg av tersan »

Det börjar närma sig... (ni får tänka er en otålig-smiley här).

Än så länge har vi avhandlat vägar och samlingspunkter för att ta sig till träffen, boende, och öldrickning på kvällen. Men tiden mellan ankomst (när det nu blir) och ölen då? Spela kubb och äta medhavda äggmackor, eller finns det fler idéer?
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

#154 Inlägg av Tyrannosaurus »

tersan skrev:Men tiden mellan ankomst (när det nu blir) och ölen då? Spela kubb och äta medhavda äggmackor, eller finns det fler idéer?
Har du aldrig varit på mc-träff förr? Något sånt som mellantid mellan ankomst och öl finns inte 8) På vanliga mc-träffar brukar man knappt hinna av hojen så står välkomstölen framme. Sen är det avpackningsöl. tältuppslagningsöl och dösnacksöl innan festen börjar :mrgreen:

Nu ska vi iofs inte slå upp några tält, men vi ska in i stugor så det blir väl stugupplåsningsöl istället 8) :lol:

Själv börjar jag nästan få lite panik eftersom jag fortfarande inte har fått min stötdämpare. Ok det är 2½ veckor kvar, men skiten ska monteras också och jag vill inte stå på fredag kväll och tokskruva.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
VFunRider

#155 Inlägg av VFunRider »

...och middag? finns det en restaurang i närheten? det är inte högsäsong precis. Eller ska vi grilla på camping kanske ?
"VFR800i(98-01) - one of the very best bikes ever built by anyone" English Bike Magazine, March 2006.

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Kontakt:

#156 Inlägg av Tyrannosaurus »

VFunRider skrev:...och middag? finns det en restaurang i närheten? det är inte högsäsong precis. Eller ska vi grilla på camping kanske ?
En middagsöl :wink:
Det skulle förvåna mig om det inte finns något/några öppna ställen inne i Gränna vilket det är gångavstånd till från campingen.

Trots att Gränna är litet så bor det ju folk där :wink:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
VFunRider

#157 Inlägg av VFunRider »

då är problemet löst :D
Senast redigerad av VFunRider den tis apr 22, 2008 11:49, redigerad totalt 1 gånger.
"VFR800i(98-01) - one of the very best bikes ever built by anyone" English Bike Magazine, March 2006.

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Kontakt:

#158 Inlägg av tersan »

Tyrannosaurus skrev:Har du aldrig varit på mc-träff förr? Något sånt som mellantid mellan ankomst och öl finns inte 8) På vanliga mc-träffar brukar man knappt hinna av hojen så står välkomstölen framme. Sen är det avpackningsöl. tältuppslagningsöl och dösnacksöl innan festen börjar :mrgreen:

Nu ska vi iofs inte slå upp några tält, men vi ska in i stugor så det blir väl stugupplåsningsöl istället 8) :lol:
Nä, har aldrig varit på mc-träff... :oops: Jag får väl lämna kvar kubbspelet hemma. Tror ni att det märks om jag dricker lättöl, tänkte ju köra hem på kvällen...?
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Kontakt:

#159 Inlägg av Conseal »

Öl som öl .. :roll: :wink:
På avstånd är allt vackert

HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Kontakt:

#160 Inlägg av tersan »

Tyrannosaurus skrev:
VFunRider skrev:...och middag? finns det en restaurang i närheten? det är inte högsäsong precis. Eller ska vi grilla på camping kanske ?
Det skulle förvåna mig om det inte finns något/några öppna ställen inne i Gränna vilket det är gångavstånd till från campingen.

Annars är hela hamnen full av matställen, och dit är det krypavstånd från campingen. Om ställena är öppna redan i början av maj är en annan sak, men det går ju att kolla upp.

Edit: nu har jag hittat lite mer info...

Restauranger finns, i olika prisklasser. Flera av dem verkar ha öppet också!: http://www.grm.se/turistinfo/at&bo/rest ... aurang.htm

Sen var det nån som ville besöka polkagrisfabriken: pick one! http://www.grm.se/turistinfo/handel/pol ... grisar.htm
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
ahlisboy
Donator 2008
Kontakt:

#161 Inlägg av ahlisboy »

Tyrannosaurus skrev:

Är det inte lite väl optimistiskt att tro att det är gångavstånd efter alla dom ölen du räknade upp,..???..... :)
-86 The original and best

Användarvisningsbild
elias
Donator 2008

#162 Inlägg av elias »

Mat hit o dit, jag är nöjd med det mesta som man kan dricka öl till. Pizza eller liten köttebit funkar grymt bra.
Bild

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Kontakt:

#163 Inlägg av tersan »

ahlisboy skrev:
Tyrannosaurus skrev:

Är det inte lite väl optimistiskt att tro att det är gångavstånd efter alla dom ölen du räknade upp,..???..... :)
Vi kan ju ta med en ljummen pizza tillbax till Tyrannen... jag menar Tynerroo... hmmm ... Tyvärros... ah! Skräcködlan, då! (borde finnas en maxgräns på antal tecken i en signatur).
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
ahlisboy
Donator 2008
Kontakt:

#164 Inlägg av ahlisboy »

tersan skrev:
ahlisboy skrev:
Tyrannosaurus skrev: En middagsöl :wink:

Vi kan ju ta med en ljummen pizza tillbax till Tyrannen... jag menar Tynerroo... hmmm ... Tyvärros... ah! Skräcködlan, då! (borde finnas en maxgräns på antal tecken i en signatur).
Hehe.. Ja fast då kan göra det till mig också för det lät ju intressant med de där ölen.... :)

Användarvisningsbild
ahlisboy
Donator 2008
Kontakt:

#165 Inlägg av ahlisboy »

elias skrev:Mat hit o dit, jag är nöjd med det mesta som man kan dricka öl till. Pizza eller liten köttebit funkar grymt bra.
Har i min 36 åriga strävan i letan efter mat man inte kan dricka öl till ännu ej funnit någon rätt..... 8)

Skriv svar