Jag sa sånT med T, inte sånVFunRider skrev:Badkar eller dam?Tyrannosaurus skrev:Joo! Det sägs att damerna blir pilska av sånt när bubblorna kittlar domapex skrev:Kom på en till: Bubbelbadkar!
Jag vet inte, har aldrig haft något sånt.

Moderator: adrian_vg
Jag sa sånT med T, inte sånVFunRider skrev:Badkar eller dam?Tyrannosaurus skrev:Joo! Det sägs att damerna blir pilska av sånt när bubblorna kittlar domapex skrev:Kom på en till: Bubbelbadkar!
Jag vet inte, har aldrig haft något sånt.
Jag fick en Roboraptor i födelsedagspresent förra året. För en teknikjunkie som jag är såna här prylar hett hett, inse bara vilken sorts teknik som finns i denna "leksak"; sensorer hit och dit och programmering som är rätt intressant ur en teknisk (AI) synvinkel.apex skrev:Sony Aibo: en elektrisk hund från 1999 (tillverkas inte längre, ingen vidare efterfrågan)
Toshiba 360 Gaming helmet: Projicerar dataspelet inne i hjälmen, men väger hela 2,7 kg, inget för små barn *S*
Hög fart dödar så det kanske inte är helt lyckat, speciellt som alla andra fordonsförare kommer att dra alla motorcyklister över en och samma kam efter att ha sett dig.Gilbert skrev:En GPS som varnar för fartkameror kan inte vara en onödig pryl.
Snacka om snabb ROI!!
tersan skrev:På det här forumet så måste det vara en väldigt onödig pryl... fullt i klass med mugghållare.Gilbert skrev:En GPS som varnar för fartkameror kan inte vara en onödig pryl.
Helt korrekt invändning! Skäms på Henning som får det här forumet att spåra ur på det här sättet...Gilbert skrev:tersan skrev:På det här forumet så måste det vara en väldigt onödig pryl... fullt i klass med mugghållare.Gilbert skrev:En GPS som varnar för fartkameror kan inte vara en onödig pryl.
Fick för mig att diskussionen gällde nödiga/onödiga prylar även utanför hojvärlden. Snacket om DVD-spelare och bubbelbad känns juh inte direkt "on-topic" heller.....
tersan skrev:Helt korrekt invändning! Skäms på Henning som får det här forumet att spåra ur på det här sättet...Gilbert skrev:tersan skrev: På det här forumet så måste det vara en väldigt onödig pryl... fullt i klass med mugghållare.
Fick för mig att diskussionen gällde nödiga/onödiga prylar även utanför hojvärlden. Snacket om DVD-spelare och bubbelbad känns juh inte direkt "on-topic" heller.....![]()
Fast jag tycker nog att GPS med kameravarning är onödigt i andra sammanhang också. Man SER ju kamerorna.
Om det är litiumjon- eller metallhydridbatterier kan man ha dem i laddaren jämt. Det blir ingen minneseffekt! Man kan däremot diskutera hur bra det är att ha dem dragandes ström jämt. Kanske inte rör sig om stora summor per år, men iaf...Conseal skrev:Har precis kommit fram till att en skruvdragare med 2 oladdade batterier är helt överflödigt ..
Visst går de att ladda men det suger att ha halva jobbet gjort och behöva vänta på laddaren
Det är väl inga problem så länge det är laddbara grejer. Jag har ett elektroniskt skjutmått som innehåller något microskopiskt knappbatteri. Naturligtvis är den stendöd just nu när jag behöver den. Hoppas bara att batteriskiten inte har börjat läcka och sabbat hela måttet.adrian_vg skrev:Om det är litiumjon- eller metallhydridbatterier kan man ha dem i laddaren jämt. Det blir ingen minneseffekt! Man kan däremot diskutera hur bra det är att ha dem dragandes ström jämt. Kanske inte rör sig om stora summor per år, men iaf...Conseal skrev:Har precis kommit fram till att en skruvdragare med 2 oladdade batterier är helt överflödigt ..
Visst går de att ladda men det suger att ha halva jobbet gjort och behöva vänta på laddaren
Och ja, jag har råkat ut för samma sak som du. Man drar i två skruvar och bnjööööööeh - dragaren är död.