Jag har bestämt mig för att fylla på bromsvätskan via bakvägen, dvs. via ventilen på bromsoket.
Observera att slangarna kommer vara helt nymonterade och tomma.
Vi säger att jag har påfyllningslocket uppe vid bromshandtaget öppet och att ventilen på OK 2 är åtskruvad.
Jag lossar på ventilen på OK 1 och pressar in bromsvätska (med spruta från apoteket) ända tills det kommer
upp i behållaren vid bromshandtaget. Detta borde väl betyda att Slang 1 och Slang 3 är fyllda med bromsvätska?
Om jag nu drar åt ventilen på OK 1 och gör samma procedur på OK 2, kommer då luft blandas in i systemet
(eftersom Slang 2 är fylld med luft) eller kommer luften helt enkelt bubbla ut vid behållaren?
Det jag är mest osäker över är hur bromsvätskan beter sig när den kommer till "fördelaren".
Kommer den gå vidare upp i Slang 3 eller kommer den gå ner i den motsatta slangen och sen börja fylla på Slang 3?
Vilket OK ska man börja med? 1 eller 2? ("fördelaren" är kopplad som på bilden i verkligheten med)
EDIT: Jag kom förresten på att man helt enkelt kan använda sprutan för att suga ner vätska från behållaren ner till oken.
Känns som att det vore mycket enklare?
/Kara