conseal skrev:Planerar att åka denna enorma mc-kortege med min fru ..
finns det intresse så kan man bilda en VFR klunga
Jo det är en häftig kortege och klart mäktigt att åka med, men den har två nackdelar:
1. Man bör gilla långsamkörning och oändliga köer.
2. Man får inte vara nervöst lagd när man ser tempmätaren försvinna längre till höger än den någonsin har gjort tidigare
Hur HD åkarna klarar sig utan att smälta ner sina järnspisar övergår mitt förstånd. Å andra sidan är det precis vad som brukar hända. Tänk er fyllevarvningar på en MC-träff, men tvärt om
Ytterligare en liten parantes. Det är långt till 18:e augusti, får hoppas det blir annat åka innan dess
Jag tänkte ta en repa om allt går som det är tänkt.
Lär ju starta resan i Telge eftersom man nu bor här, sen vet man ju inte om det blir hela varvet, beror på humör och väder. Men det vore ju kul om vi kunde sluta upp i ett Viffergäng...
Som av en händelse så har jag åkt denna kortege förut ....
Jag har alltid startat i Södertälje (lite lat är man ju) med vreda kring 11 (så man hinner före största klungan från Stockholm).
Sedan till Strängnäs med hamburgerlunch i Noname Mc's grillstånd i Kilenkorset. Massa hojsnack och kolla in hojar (om man lycjkas överrösta allt paddelbröl på vägen).
Sedan vidare mot E-tuna men INTE ut på motorvägen som alla andra .. gamla vägen till E-tuna gäller anser jag .....
Stanna vid motorstadion .. kanske bäka hojen i bäktrailern .. prata mer .. kaffe ... kolla mer hojar
Vidare till Västerås vilket är en genomfart och vidare till Enköping.
Hitta till parken tjacka en tröja av nasaren (döskalle/tribal tröjor) och sedan brukar jag åka direkt mot strängnäs och hem ..... eller så åker man vidare till Stockholm ...
Inte värdens roligaste körning men helt klart ett MC-evenemang att delta i om man gillar att kolla hojar av alla dess slag.
Jag tänkte ta frugan bakpå och köra lite om vädret tillåter .. omfattning beror på frågans ork .. men så mycket som möjligt.
Conseal skrev:
Jag har alltid startat i Södertälje (lite lat är man ju) med vreda kring 11 (så man hinner före största klungan från Stockholm).
Ska vi säga att vi träffas på Scaniarinksparkeringen kl 10:30 så hinner vi byta några ord innan vi ger oss iväg????? Det är ju lätt att hitta för dom som kommer utomsocknes ifrån också...
Kan för övrigt tillägga att om det är någon som vill åka upp på fredagen och inte har nånstans att slagga så har jag ett par sängplatser över....