VFR träff i sommar?

Annonsera och tipsa om träffar värda att åka på!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
R
Donator 2007
Inlägg: 73
Blev medlem: lör feb 24, 2007 02:25
Ort: Segmon

VFR träff i sommar?

#1 Inlägg av R »

Tjenare..

Har en liten fundering på om det kommer bli nån VFR träff under sommaren endera en ren vifferträff eller tillsammans med nått annat evenemang.

Bara lite nyfiken. Skulle vara trevligt å töle lite skit och kika på andra viffrar.


Hadä gött.
//Robin

VFR800FiX

www.lortis.se

Användarvisningsbild
elias
Donator 2008
Inlägg: 925
Blev medlem: fre jan 19, 2007 12:01
Ort: Haninge - VFR 750 RC36

#2 Inlägg av elias »

Blir det bara ett datum satt i tid så är jag sugen. Lättast är kanske om man tar en plats med billigt vandrarhem eller liknande? Ser man till att man är typ 10 pers så kan man få bra pris där med.


Jag kan kika i mitt område om ni är sugna på västkusten.
Bild

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Får man föreslå...

#3 Inlägg av Tyrannosaurus »

http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?t=344
Får man föreslå i samband med HondaSkoj (Honda Hoot) 7-9 juni http://www.hondahojskoj.se
Vi är inbjudna att delta http://improvelife.info/sabmag/land/sv_Klubb.pdf

Eller får jag på pälsen igen och höra att jag försöker "ragga medlemmar" till Sabmag? :wink: :lol:

Som medlem i en Hondaklubb får man föresten halva priset på Webmedlemskap i HRCS http://www.hrcs.se

Men skriv inte att ni är medlemmar i Sabmag, för det är nog bara jag som försöker "raggar medlemmar" till en gratis"klubb" för något slags vinstsyfte :wink: :P :lol:

Skämt åsido. Att säga att man tillhör Sabmag innebär inte att man blir registrerad någonstans. Sabmag är helt ideellt, vem som helst som äger en Honda V4 får dra ev. fördel av det så länge det inte sker i kommersiella syften.

Hemsidan http://www.improvelife.info/sabmag är avsedd för info, faktasamling och för att folk ska kunna ha någon att kontakta. Blanda inte ihop det med Classic Honda V4 Club http://www.honda-v4.com som just kallar sig så och inte Sabmag eftersom dom ville göra riktig klubb av det med medlemsavgift och för detta får inte namnet Sabmag användas.

Det närmaste klubb Sabmag kommer är e-maillistan i USA. Men även den är gratis för vem som helst att delta i. Men det är mycket lokalt snack där.
VFR-Forumets motsvarighet i USA är V4HondaBBS http://www.v4hondabbs.com vilka som synes inte heller kallar sig Sabmag men har gemensamma knytpunkter.

Sabmag är alltså enbart en slags lös internationell sammanknytning för ägare av Honda V4 och hemsidor med anknytning till det. Det är allt. Därav även min Webring för samma syfte i Skandinavien. Kontakt och fakta är aldrig fel.

Här kom infot som försvann tidigare. Under tiden har jag fått installera om Windows p.g.a. virus :(
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
R
Donator 2007
Inlägg: 73
Blev medlem: lör feb 24, 2007 02:25
Ort: Segmon

#4 Inlägg av R »

En träff på västkusten låter skitskoj. Finns ju så möe underbara hojvägar runtikring där åxå.. så där är jag nog fetpå...

Har kikat på den dära hondahojskoj... men det verkar vara en jätte träff som de tar betalt för allt amn ska göra på ju... Lite tråkigt... Kanske bara jag som tycker så...

Edit: Kom på att jag jobbade hela hojskoj ändå så det sket sig hursom...
//Robin

VFR800FiX

www.lortis.se

Användarvisningsbild
elias
Donator 2008
Inlägg: 925
Blev medlem: fre jan 19, 2007 12:01
Ort: Haninge - VFR 750 RC36

#5 Inlägg av elias »

Som butikschef har man fördelen att lägga sin semester efter helt egna önskemål. Tänk, hade det vart bra betalt med... då hade det vart drömmen! :)

Det finns ett mysigt pensionat i Rågårdsvik på Skaftö vi skulle kunna boka in oss på. Själv har jag mina föräldrar boendes ute på ön med.

Från Skaftö når man väldigt lätt; Lysekil 30 min, Smögen 50 min, Uddevalla 40 min osv.
Jag har själv lite pinsamt dålig koll på närområdet som jag är uppväxt i, men med en kvällskaffe så planeras lätt nästa dags tur. :)
Bild

Användarvisningsbild
R
Donator 2007
Inlägg: 73
Blev medlem: lör feb 24, 2007 02:25
Ort: Segmon

#6 Inlägg av R »

Hehe.. hyffsat ny på mitt jobb så jag bestämmer tyvärr inte så möe om min semester.. har iaf i början av sommaren å sen ska man jobba ända tills aug.. då ska man bli farsa är det tänkt.. Å då har man nog ganska lite tid med det mesta ett tag framöver... :shock:

Menmen.. det blir nog bra ändå.. får väl åka nåra mil under semestern iaf... Å då vore det kul med en Viffer träff nånstans.. Å bästkusten är ju inte helt fel.
//Robin

VFR800FiX

www.lortis.se

Användarvisningsbild
elias
Donator 2008
Inlägg: 925
Blev medlem: fre jan 19, 2007 12:01
Ort: Haninge - VFR 750 RC36

#7 Inlägg av elias »

Pensionatet verkade dock dyrt.

790:-/natten.. även om jag nog kan förhandla ner det lite.
Är man vild MC-buse kan man allt bo billgare. Finns ett vandrarhem hos KFUM som kag ska kolla upp näst.
Bild

Användarvisningsbild
R
Donator 2007
Inlägg: 73
Blev medlem: lör feb 24, 2007 02:25
Ort: Segmon

#8 Inlägg av R »

Låter fint med lite rekning... :D
//Robin

VFR800FiX

www.lortis.se

Användarvisningsbild
Kaiko
Medlem
Inlägg: 99
Blev medlem: fre jun 09, 2006 12:58
Ort: Norr om Stan

#9 Inlägg av Kaiko »

LÅter kanon....

Men allting är i Juni! :(

Det kanske går att flytta något dylikt till Juli eller Augusti ? :D
Vroom Vroom

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#10 Inlägg av Tyrannosaurus »

Kaiko skrev:Det kanske går att flytta något dylikt till Juli eller Augusti ? :D
Jodå, en träff som jag varmt kan rekommendera i slutet av juli / början av augusti är Dacketräffen i Virserum, Småland.
Ligger mitt i stan, marknad samtidigt, välorganiserad, koll på utomstående eftersom det bara finns en väg in och ut, bra band, alldeles intill sjö. Men det kan bli trångt om man inte kommer i tid.

Håll koll i SMC Kalendern när den kommer och på träffinfot här http://www.improvelife.info/sabmag/land/meet_sv.htm
Det är lite rekommendationer från min sida på träffar som i de flesta fall jag har varit på och i några fall jag har hört mycket gott om.

Jag kommer att uppdatera infot så fort kalendern kommer ut (borde vara rätt snart).
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Sälle
Donator 2008
Inlägg: 284
Blev medlem: sön feb 04, 2007 13:34
Ort: Ängelholm

Bra tanke

#11 Inlägg av Sälle »

Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att hänga på så länge det blir innan den 16aug (bockjakts premiär). Jag har dock hela min semester planerad så det får bli över en helg om jag ska kunna.
Jag kommer att hålla ögonen på tråden...

Ingen som var sugen att åka till Scandinavian Bike Meet i Roskilde.
Det kommer att bli en FEST. Arrangörerna gissar att det kan komma upp mot 30000 motorcyklister. Vi är ett gäng som kommer att köra kortege ifrån Helsingborg och ju fler man är ju roligare är det.

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#12 Inlägg av Tyrannosaurus »

Scandinavian Bikemeet, nja kanske. Jag tycker nästan såna-däringa kommersiella träffar blir lite FÖR stora. Detsamma gäller Gränsö Slott i Västervik och Lellesträffen.
Jag var faktiskt aldrig varit på varken Gränsö eller Swedish Bikemeet (High Caparall).

Däremot blir det Holger Danske Träff i Helsingör och sen helgen efter Honda Hooten i Marieholm.

Sen håller jag på att planera in en Europatour, Polen, Tjeckien, Slovenien (eller vad f.d. norra Jugoslavien heter), Italien, Österrike (Heiligenblut), Tyskland (Löwenhertz), Danmark och sen tillbaka till Svedala och avsluta med Dacketräffen.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

danhak
Donator 2007
Inlägg: 206
Blev medlem: fre dec 15, 2006 19:34
Ort: Helsingborg

Re: Bra tanke

#13 Inlägg av danhak »

VFRträff på västkusten låter skitskoj! Tyvärr så har jag inga semesterdagar att lägga på en sån tillställning, så det får bli en helg isf! Håll gärna tråden uppdaterad med info om ev. helg och boende mm..
SkåneMicke skrev: Vi är ett gäng som kommer att köra kortege ifrån Helsingborg och ju fler man är ju roligare är det.
VAR NÄR HUR :?: :?: Jag ska dit... får se hur många jag blir :D
hojlös

Användarvisningsbild
Sälle
Donator 2008
Inlägg: 284
Blev medlem: sön feb 04, 2007 13:34
Ort: Ängelholm

Re: Bra tanke

#14 Inlägg av Sälle »

danhak skrev:
VAR NÄR HUR :?: :?: Jag ska dit... får se hur många jag blir :D
Jag hör av mig till alla som är intresserade när det närmar sig. Eller kan du skicka ditt telnr. till mig via privat pm eller MSN messenger cdr99(@)hotmail.com utan parenteser..

Nu är våren här...
När jag körde hem från jobb ikväll så var paddorna ut och vandrade, förmodligen till sina parningsvatten. Tyvärr så plattade jag nog till ett 30-tal... :oops:

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Allmänt träffinfo

#15 Inlägg av Tyrannosaurus »

SMC Bibeln kom igår så jag har uppdaterat träffinfot/tipsen med aktuella datum på Sabmag Scandinavia sidan
http://improvelife.info/sabmag/land/meet_sv.htm
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Skriv svar