MC-dagar 2010 (Stockholm)

Annonsera och tipsa om träffar värda att åka på!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

MC-dagar 2010 (Stockholm)

#1 Inlägg av adrian_vg »

Göingen skrev:Då vi inte fick någon "På Två Hjul"-mässa i år så har MC-branchen kommit på ett nytt sätt att marknadsföra sina grejor. MC-dagar 2010 i Göteborg 23-25/4 och Stockholm 30/4-2/5.
För egen del är jag sugen på att besöka Götet. Om det är fler som är på, så kunde vi ju ordna något gemensamt. Kanske en övernattning på gemensamt ställe eller en pubkväll tillsammans. Resan dit kan med fördel företas på VFRer i grupp.
Jag lämnar ordet fritt

http://www.mcrf.se/mcdagar2010.htm
Ursprungligt inlägg av Göingen. Splittade denna till en Göteborgs och en Stockholmsdel.

Så, nån som ska till Stockholm på MC-dagarna?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

#2 Inlägg av Conseal »

För tidigt att uttala sig ...
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#3 Inlägg av adrian_vg »

Conseal skrev:För tidigt att uttala sig ...
Sista april är ju här vilken dag som helst!

För min del kan nog sista april vara kört, pga festligheterna i Uppsala den dagen.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: MC-dagar 2010 (Stockholm)

#4 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:
Göingen skrev:Då vi inte fick någon "På Två Hjul"-mässa i år så har MC-branchen kommit på ett nytt sätt att marknadsföra sina grejor. MC-dagar 2010 i Göteborg 23-25/4 och Stockholm 30/4-2/5.
För egen del är jag sugen på att besöka Götet. Om det är fler som är på, så kunde vi ju ordna något gemensamt. Kanske en övernattning på gemensamt ställe eller en pubkväll tillsammans. Resan dit kan med fördel företas på VFRer i grupp.
Jag lämnar ordet fritt

http://www.mcrf.se/mcdagar2010.htm
Ursprungligt inlägg av Göingen. Splittade denna till en Göteborgs och en Stockholmsdel.

Så, nån som ska till Stockholm på MC-dagarna?
Troligen ja, men det lär bli mest för att titta och snacka med folk. Själva provkörningen hoppar jag nog över just där och just då.

Jag provkörde en BMW K1200S på Barkarby för några år sen, men det var en stor besvikelse, inte hojen men proceduren.
Fylla i en lång blankett med namn, personnummer, adress, telefonnummer, körkortsnummer, skonummer osv. sen provköra ett varv på en lagd bana på Barkarbyfältet (ca. 300 meter).

Sen kanske testa en annan hoj... Samma procedur igen... Fylla i en lång blankett med namn, personnummer, adress, telefonnummer, körkortsnummer, skonummer osv. och sen provköra ett varv, ca. 300 meter igen... Näe! :roll: :P

Ska jag provköra en hoj så gör jag det hos en handlare där man ofta får ha hojen en timme och kan känna på den något sånär ordentligt. 300 meter ger överhuvudtaget ingenting.

Hörde iofs att dom senare införde något slags "provkörningspass" så man bara behövde fylla i blanketten en gång. Men det spelar ingen roll, snitslad (300 meter) bana kallar jag inte provkörning såvida dom inte har öppnat hela Barkarbyfältet, men det tror jag inte.

Men som sagt, det kan vara kul att åka dit ändå... :)
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: MC-dagar 2010 (Stockholm)

#5 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:[...]men proceduren.
Fylla i en lång blankett med namn, personnummer, adress, telefonnummer, körkortsnummer, skonummer osv. sen provköra ett varv på en lagd bana på Barkarbyfältet (ca. 300 meter).
Så pass? Är det för att man inte ska sticka med hojen, eller för att man har köpt den om man välter den?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: MC-dagar 2010 (Stockholm)

#6 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:
Tyrannosaurus skrev:[...]men proceduren.
Fylla i en lång blankett med namn, personnummer, adress, telefonnummer, körkortsnummer, skonummer osv. sen provköra ett varv på en lagd bana på Barkarbyfältet (ca. 300 meter).
Så pass? Är det för att man inte ska sticka med hojen, eller för att man har köpt den om man välter den?
Vet inte, men man har inte köpt den om man välter, men det är rätt hög självrisk (10,000 eller nåt) och det åker man isf på.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: MC-dagar 2010 (Stockholm)

#7 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:Vet inte, men man har inte köpt den om man välter, men det är rätt hög självrisk (10,000 eller nåt) och det åker man isf på.
Dyr provkörning isf... :shock:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

blue

#8 Inlägg av blue »

Håller med Tyrannosaurus.
Verkar himla omständigt med hela provkörningsbiten och folk verkar ju köra som IDIOTER på banan, då med en hoj dom aldrig ens suttit på tidigare.
Läskigt i min värld, i stil med mötande trafik i min fil på Bulten..... :shock:

Såg att det kostar 170.- !!!!!! inträde på evenemanget.
Mc branschen måste gå riktigt dåligt för att ta så mycket betalt för att göra reklam för sina produkter. :roll:

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#9 Inlägg av adrian_vg »

blue skrev:Håller med Tyrannosaurus.
Verkar himla omständigt med hela provkörningsbiten och folk verkar ju köra som IDIOTER på banan, då med en hoj dom aldrig ens suttit på tidigare.
Läskigt i min värld, i stil med mötande trafik i min fil på Bulten..... :shock:

Såg att det kostar 170.- !!!!!! inträde på evenemanget.
Mc branschen måste gå riktigt dåligt för att ta så mycket betalt för att göra reklam för sina produkter. :roll:
Lahtis mc-mässa hade 40 000 besökare på tre dar. Det borde säga de fega nissarna i svenska mc-branschen nåt. Intresset finns, men inte om man ska fega sig ur en påstådd kris. Godwill är nåt man förtjänar, inte köper sig till.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#10 Inlägg av Tyrannosaurus »

blue skrev:Såg att det kostar 170.- !!!!!! inträde på evenemanget.
Mc branschen måste gå riktigt dåligt för att ta så mycket betalt för att göra reklam för sina produkter. :roll:
Det var lite att ta i. Inte ens hojmässan i Älvsjö kostar så mycket, den brukar ligga på 100-120 och då är det nog betydligt billigare att hyra Barkarby än stora Stockholmsmässan.

Motorcykeln dag som dom har haft tidigare på Barkarby har varit gratis. Jag har inte hittat dom uppgifterna på Livemc.se så 170 spänn kan ju iofs vara för alla dagarna, men det är dyrt ändå.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

blue

#11 Inlägg av blue »

Prisuppgiften stod på en rabattkupong som SMC skickar ut till medlemmarna.
Det stod desssutom att man fick rabatt på att parkera på SMCs hojparkering väl där.
Parkeringsrabatt??? :shock:

Blodigt pris för att göra sig mottaglig för reklam......
Näääeeeee, jag tror på T.s teori om att provköra hojar hos en handlare istället, på mitt val av väg och trafiksituation.

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#12 Inlägg av adrian_vg »

blue skrev:Prisuppgiften stod på en rabattkupong som SMC skickar ut till medlemmarna.
Det stod desssutom att man fick rabatt på att parkera på SMCs hojparkering väl där.
Parkeringsrabatt??? :shock:

Blodigt pris för att göra sig mottaglig för reklam......
Näääeeeee, jag tror på T.s teori om att provköra hojar hos en handlare istället, på mitt val av väg och trafiksituation.
Det är ju dock ett stort jippo med en massa andra saker runtomkring. Borde väl vara värt nåt, eller?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

blue

#13 Inlägg av blue »

Jo, självklart är det värt pengar med hela evenemanget.

Bara tveksam till att just jag har lust att betala så mycket för nåt som egentligen inte intresserar mig massor....

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#14 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:
blue skrev:Prisuppgiften stod på en rabattkupong som SMC skickar ut till medlemmarna.
Det stod desssutom att man fick rabatt på att parkera på SMCs hojparkering väl där.
Parkeringsrabatt??? :shock:

Blodigt pris för att göra sig mottaglig för reklam......
Näääeeeee, jag tror på T.s teori om att provköra hojar hos en handlare istället, på mitt val av väg och trafiksituation.
Det är ju dock ett stort jippo med en massa andra saker runtomkring. Borde väl vara värt nåt, eller?
Aha, den låg i nya MC-Folket (jag hade inte kommit så långt än) :oops:
Men dra på trissor, som SMC medlem betalar man alltså "bara" 140 pengar, men ordinarie pris är 170 pecetas + 20 pecetas för att parkera = 190 pluringar :shock:
Återstår att se hur många som kommer att bojkotta det eller t.o.m. vända vid grinden och åka därifrån :P

Förvisso kanske det är ett stort jippo men knappast större än mc-mässan brukar vara, och den kostar mindre trots att lokalhyran lär vara högre. Att hyran ett hörn på ett f.d. flygfält kostar nog marginellt mer än vad SMC brukar betala för att hyra en gokartbana.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Brother Wolf
Donator 2009
Inlägg: 723
Blev medlem: sön feb 04, 2007 20:04
Ort: Stockholm

#15 Inlägg av Brother Wolf »

Hade tänkt att gå, så tror jag nu inte blir fallet!
Gamar finns det tydligen även i Sverige :shock:

BW
VFR800 Röd Vtec 2007
------------------------------
Halvgalen människa i en helgalen värld!!

Skriv svar