Småland 24-27/7 & 31/7-3/8

Annonsera och tipsa om träffar värda att åka på!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Småland 24-27/7 & 31/7-3/8

#1 Inlägg av Tyrannosaurus »

Två träfftips, därför ser rubriken lite udda ut.

Kommande helg ska jag troligen göra något jag inte har gjort på länge. Jag ska åka på en kommersiell mc-träff (ok jag har varit på HondaSkoj men det räknar jag inte riktigt eftersom jag är funkis där).

Det är Mc-dagarna, Gränsö Slott, Västervik 24-27 juli som jag har tankar på att besöka. Jag har aldrig varit där förr så det blir isf första gången. Vi får se om man blir nöjd eller besviken. 600 spänn för hela helgen inkl. alla entréer och camping är dyrt men inget överpris. Frågan är vad dom tar för käket och pilsnern.

Helgen därefter däremot är det dags för årets höjdarträff. Dacketräffen i Virserum 31 juli - 3 augusti.
Kan varmt rekommenderas, ligger mitt i stan (stad? nåja, orten :wink: ) 5 meter ifrån sjö, gångavstånd till allt, Virserums marknad är samtidigt.
Träffen firar 25-års jubileum och arrangörsklubben Virserums MCC meddelade förra året att dom tänker ta i ordentligt. Med tanke på att det var en riktig höjdare förra året, bra arrangerat, två kanonbra band, mycket folk trots växlande väder (fr.o.m. lördag em. var det kanon) så kan jag bara tänka mig hur det kan bli i år. Jubileum och av allt att döma verkar det bli höjdarväder.

Ett tips bara, kom i tid om ni vill ha bra tältplatser då det brukar bli rätt fullt. Dom sa att dom ska utöka lite till i år, men parken där träffen ligger har trots allt begränsad storlek. Själv lär jag åka direkt från Västervik, kanske via "GalneTysken" som några av er träffade på 2:a dejten som bor i närheten.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
ahlisboy
Donator 2008
Inlägg: 190
Blev medlem: ons jul 05, 2006 12:14
Ort: Södertälje
Kontakt:

#2 Inlägg av ahlisboy »

Jag drar ner till Västervik nu på torsdag, blir 8:e året i rad nu för mig...... Och Tyrran, du blir nog besviken när du får se vad du får punga ut iaf för biran, käket brukar vara helt okej både kvalitet och prismässigt....

Är det förresten någon som åker ner torsdag man kan sällskapa med, åker ner själv och möter upp en polare där nere....
-86 The original and best

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#3 Inlägg av Tyrannosaurus »

ahlisboy skrev:Och Tyrran, du blir nog besviken när du får se vad du får punga ut iaf för biran, käket brukar vara helt okej både kvalitet och prismässigt....
Ingen fara, då får man väl ha med sig eget då :wink:
En annan anledning att jag aldrig har varit där är att den brukar krocka med Knalleträffen i Borås som jag tycker är riktigt bra. Men i år var den förra helgen och då var det rejält blött så den hoppade jag över.
Är det förresten någon som åker ner torsdag man kan sällskapa med, åker ner själv och möter upp en polare där nere....
Jag har tänkt åka på torsdag. Tid vet jag ännu inte, väg blir i stort sett samma som till 2:a dejten, men båda färjorna. Då kommer man ut på E22 söder om Söderköping.

Jag kommer att campera ihop med Huddinge MCK. Dom har bokat 30 platser och jag tvivar på att dom blir så många så du och polaren får nog också plats om ni är intresserade. Ska för säkerhets skull kolla med han-som-har-hand-om'et. Han är någonstans i den södra landsänden just nu om han inte har spolats bort av allt regn som har varit.

Personligen vet jag inte ens hur man ska hitta rätt campingyta. Men det löser sig nog och ska visst underlätta om man har med sig entréformuläret ifyllt och utskrivet. Skriver nog ut och tar med campkartan och klubbnumreringen också. Hade kunnat ta programmet också om det hade funnits en utskrivbar version, men det hittar jag inte någon.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
jeppes
Donator 2010
Inlägg: 226
Blev medlem: mån apr 07, 2008 05:47
Ort: Nässjö, Gammal Stockholmare

#4 Inlägg av jeppes »

Jag sticker om en timme till västervik.
Första ggn men måste tyvärr åka hem imorrn. :cCry:
*
*
*
********************************
VFR 750 97:an är såld!
Får se när nästa kommer...

Användarvisningsbild
ahlisboy
Donator 2008
Inlägg: 190
Blev medlem: ons jul 05, 2006 12:14
Ort: Södertälje
Kontakt:

#5 Inlägg av ahlisboy »

Tyrannosaurus skrev:
ahlisboy skrev:Och Tyrran, du blir nog besviken när du får se vad du får punga ut iaf för biran, käket brukar vara helt okej både kvalitet och prismässigt....
Ingen fara, då får man väl ha med sig eget då :wink:

Helt rätt... Och det finns ju bolag där man kan fylla på förråden.. 8)

Är det förresten någon som åker ner torsdag man kan sällskapa med, åker ner själv och möter upp en polare där nere....
Jag har tänkt åka på torsdag. Tid vet jag ännu inte, väg blir i stort sett samma som till 2:a dejten, men båda färjorna. Då kommer man ut på E22 söder om Söderköping.

Jag kommer att campera ihop med Huddinge MCK. Dom har bokat 30 platser och jag tvivar på att dom blir så många så du och polaren får nog också plats om ni är intresserade. Ska för säkerhets skull kolla med han-som-har-hand-om'et. Han är någonstans i den södra landsänden just nu om han inte har spolats bort av allt regn som har varit.

Personligen vet jag inte ens hur man ska hitta rätt campingyta. Men det löser sig nog och ska visst underlätta om man har med sig entréformuläret ifyllt och utskrivet.
Fylla i entre formuläret är en bra ide, kan bli lite hektiskt i inchecken ibland.

Tack för erbjudnadet, men polaren är lite stelbent och vill nog hålla sig på sin gammla vanliga plats.

Kommer ta samma väg som er, även om det kanske kan vara skönt att känna fartvinden på motorvägen en varm dag som det blir i morgon. Men det är ju bara så tråkigt.
Jag lämnar nog Tälje vid 12 rycket.
-86 The original and best

Användarvisningsbild
jeppes
Donator 2010
Inlägg: 226
Blev medlem: mån apr 07, 2008 05:47
Ort: Nässjö, Gammal Stockholmare

#6 Inlägg av jeppes »

Jag var bara i västervik på onsdagen och tänkte det kunde va skoj o kolla in Boppers o lite annat skit.

Trodde aldrig att dom skulle va så jävla sopiga.
Vilket jävla skit med 2,5 tim med, som jag tyckte det lät, en o samma låt. :evil:
*
*
*
********************************
VFR 750 97:an är såld!
Får se när nästa kommer...

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#7 Inlägg av Tyrannosaurus »

jeppes skrev:Jag var bara i västervik på onsdagen och tänkte det kunde va skoj o kolla in Boppers o lite annat skit.

Trodde aldrig att dom skulle va så jävla sopiga.
Vilket jävla skit med 2,5 tim med, som jag tyckte det lät, en o samma låt. :evil:
Dålig mixning gjorde nog sitt till, vilket f.ö. var ett genomgående tema för hela helgen. En kille jag känner som håller på med sånt förklarade det med att ljudet studsade mot slottet och att det var dåligt med bas.

Hur som helst, nerresan var helt ok. Väl på träffen delade jag och Ahlisboy på oss. Sen såg vi inte mer, men det är inte lätt bland över 8000 hojåkare.

Kom hem idag efter en "Week from hell" där allt som överhuvudtaget kan gå åt helvete också gjorde det. Meningen var att jag skulle åka via en polare till Dacketräffen i Virserum.

Det började med att jag knappt kunde gå med två sönderbrända, svullna och stampade fötter.
När det började bli bättre åkte vi på tisdagen till Virserum, sen satte det igång ordentligt. Grej efter grej av utrustningen började lägga ner, det var packsäckar, dojor, tält, gasolbrännare osv. Även om man har hyfsat bra ekonomi så blir man inte direkt sådär jätteupphetsad av känslan att stå i duschen och riva sönder tusenlappar.

Så igår kväll fick jag nog, la mig och sov tidigt, gick upp tidigt idag, packade det jag hade kvar och som var värt att spara på (resten slängde jag), åkte hem och här sitter jag nu och tänker på hur en träff som man verkligen har sett fram emot kunde gå så kapitalt åt :evil: :evil: :evil: !!!!!!!!!!!!! :cry:

Skitkul sa Bill, kulskit ska Bull :x :cry:
Det kanske inte är meningen att jag ska åka på mc-träffar mer :x Efter 30+ år av hojåkning, träffar och åtskilligt med jävulstyg så är det inte utan att man har blivit skrockfull :evil:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Skriv svar