Conseal skrev:pft .. Järna-Gnesta är sååååååååååååååå tråkig ... alternativet tar en lite stund extra (halvtimme kanske) men vägen dit är värd besväret.
Det finns fler tråkiga avsnitt på den vägen som Flen-Katrineholm och Kumla-motorvägen E20 till avfarten Askersund. Sen garvar man väl heller inte ihjäl sig på vägen (RV50) från E20 till Askersund.
Men alla vägar går att göra roligare, det är bara en fråga om läget på "längdmataren". Flen-Katrineholm t.ex. påminner lite om RV80 mellan Falun och Hofors = Brett och gles trafik, Eh
Det är iofs svårt Järna-Gnesta, men dels är det inte så långt och dels är det bara att bedriva lite "aktiv körning"
Fast å andra sidan var min initiala plan att bränna E4S nonstop (ev en tankning) raka vägen till Jönköping .. (fullt medveten om att det suger elefantballar) så även Järna => Gnesta är roligare än E4 (men det är på könshåret).
Med anledning av tidigare nämnda "gränser" (ovan) så blir E4 t.o.m. värre än elefantballarna. Ok man kan göra den krokig, men då får du jobba
Qwerty skrev:Tror du och jag har olika syn på vad en guide gör. I mitt fall visa spårval och leda grupp med bra tempo runt om där man är. Rena rama räser tempot.
Aha! Du tänkte på en "sån" guide

Ska väl passa på att tipsa att det finns en rääääserbana på inte alltför stort avstånd som kommer att vara öppen för Hondaåkare
4-5 juli. Om du ställer upp som funkis är det dessutom gratis, både körning, övernattning och krubb.