powerglide skrev:Från Skurup till Örkelljunga är det två timmar om jag tar det lugnt.
Vilken väg har du tänkt dig? Jag bor söder om Skurup och har inte direkt planerat att tillbringa två timmar på vägen till Viffertorp... fast jag kör ju förstås VFR... en sån där "FJR" är nån sorts scooter eller?
Han menar när man kör upp på odeljungavägen från 21:an, innan Perstorp från Klippanhållet, mot Ebbarp.
Men kör man inom Perstorp så är det inget problem.
powerglide skrev:2:18 säger min iPad med skyltad hastighet. Det är ju en bit upp ändå.
Ok, jag hade tänkt mig att åka 108an hela vägen från Svedala och fram till Skåneporten. Fast din väg kanske är roligare? Om vädret är bra på fredag kan det ju tänkas att jag åker lite extra omvägar...
powerglide skrev:2:18 säger min iPad med skyltad hastighet. Det är ju en bit upp ändå.
Ok, jag hade tänkt mig att åka 108an hela vägen från Svedala och fram till Skåneporten. Fast din väg kanske är roligare? Om vädret är bra på fredag kan det ju tänkas att jag åker lite extra omvägar...
Ja då får du planera om....från väg 21 som Råttis skrev kommer du inte vidare på 108:an. Men kör mot Perstorp (21:an) och sväng vänster sen mot Örkelljunga så löser det sig
Donner skrev:Ja då får du planera om....från väg 21 som Råttis skrev kommer du inte vidare på 108:an. Men kör mot Perstorp (21:an) och sväng vänster sen mot Örkelljunga så löser det sig
Nu är jag inte med... 108an ansluter till 21an strax väster om Perstorp. Var menar du att jag ska svänga vänster mot Örkelljunga?
Donner skrev:Ja då får du planera om....från väg 21 som Råttis skrev kommer du inte vidare på 108:an. Men kör mot Perstorp (21:an) och sväng vänster sen mot Örkelljunga så löser det sig
Nu är jag inte med... 108an ansluter till 21an strax väster om Perstorp. Var menar du att jag ska svänga vänster mot Örkelljunga?
I perstorp, du får fortsätta på 21:an till du kommer till rondellen i perstorp. Där tar du vänster.
Du kommer ju från Ljungbyhed förmodligen och svänger höger ut på 21:an.