VFR-MEET 2024
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Re: VFR-MEET 2024
Så då var även jag nyss hemkommen från helgens/årets VFR-meet. Vill börja med att tacka framför allt Sven, John och Fia, men även alla andra besökare för en trevlig och minnesvärd träff. Det enda jag kan klaga på var vädret på vägen dit i fredags, annars var allt på topp som vanligt.
HONDA VFR 1200 FDA -12
Tidigare hojar
HONDA VFR 1200 FDA -10
HONDA CBR 1100 XX -06
YAMAHA YZF 1000 R -01
YAMAHA YZF 1000 R -00
YAMAHA FZR 1000 -88
YAMAHA TZR 125 -90
Stamkund hos:
Lillemans MC Lund!
Tidigare hojar
HONDA VFR 1200 FDA -10
HONDA CBR 1100 XX -06
YAMAHA YZF 1000 R -01
YAMAHA YZF 1000 R -00
YAMAHA FZR 1000 -88
YAMAHA TZR 125 -90
Stamkund hos:
Lillemans MC Lund!
Tackar för träffen! Allt var fantastisk tills vi kom till Norrköping på vägen hem. Då lade min hoj av helt i en korsning vid Åby. Fall och ninjarullning från min sida resulterade i plastskador, en backspegel och tankring åt helvete (måste plockat dem med benet på något jävla sätt, fråga mig inte hur.
Hojen blev bärgad till Norrköping och servicebilen (frun) hämtade hem mig. Blir spännande (skräckspännande) att se resultatet av det här.
Gick rätt smidigt att få bärgare via försäkringsbolag, men man måste ha en modern telefon som man kan surfa på, kanske inte optimalt för alla
/R
Hojen blev bärgad till Norrköping och servicebilen (frun) hämtade hem mig. Blir spännande (skräckspännande) att se resultatet av det här.
Gick rätt smidigt att få bärgare via försäkringsbolag, men man måste ha en modern telefon som man kan surfa på, kanske inte optimalt för alla
/R
Hej!RhINO skrev: ↑mån aug 12, 2024 06:27 Tackar för träffen! Allt var fantastisk tills vi kom till Norrköping på vägen hem. Då lade min hoj av helt i en korsning vid Åby. Fall och ninjarullning från min sida resulterade i plastskador, en backspegel och tankring åt helvete (måste plockat dem med benet på något jävla sätt, fråga mig inte hur.
/R
Antar att du klarade dig själv från skador, vilket är det viktigaste. Hojar går alltid att reparera eller i värsta fall ersätta.
Du får förklara ”ninjarullning”, det är inget vi sysslar med här på sydligare breddgrader.
/Göingen
Kör idag, i morgon har du kanske inte råd med soppan
Bara tvärdog hojen? Låter ju i så fall lite som det Mathias råkade ut för på träffen Gnesta, den typiska VFR sjukan (lindning, stator, eller laddnings relä).RhINO skrev: ↑mån aug 12, 2024 06:27 Tackar för träffen! Allt var fantastisk tills vi kom till Norrköping på vägen hem. Då lade min hoj av helt i en korsning vid Åby. Fall och ninjarullning från min sida resulterade i plastskador, en backspegel och tankring åt helvete (måste plockat dem med benet på något jävla sätt, fråga mig inte hur.
/R
HONDA VFR 1200 FDA -12
Tidigare hojar
HONDA VFR 1200 FDA -10
HONDA CBR 1100 XX -06
YAMAHA YZF 1000 R -01
YAMAHA YZF 1000 R -00
YAMAHA FZR 1000 -88
YAMAHA TZR 125 -90
Stamkund hos:
Lillemans MC Lund!
Tidigare hojar
HONDA VFR 1200 FDA -10
HONDA CBR 1100 XX -06
YAMAHA YZF 1000 R -01
YAMAHA YZF 1000 R -00
YAMAHA FZR 1000 -88
YAMAHA TZR 125 -90
Stamkund hos:
Lillemans MC Lund!
Jisses vilket meck. Förknasaren fick bli ultraljudstvättad. Tanken fick sig också en rengöring. Och den gamla Bettan går som en klocka nu Men Råttis hade en poäng med bränslefiltret. Det var ju sönder!? Det hade släppt inuti så inte konstigt att saker kan hända. Och så typiskt strax innan en runda.
Hoppas det gick bra för dig RhIno.
Hoppas det gick bra för dig RhIno.
Viffer RC46, 99:a StreetFIghter edition
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.
VFR MEET 12-14 augusti 2022
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.
VFR MEET 12-14 augusti 2022
Jag kom hem, hojen står någonstans i Norrköping, så heaven and hell kan man väl säga