eurotrip

Skriv av dig om allt om dina resdrömmar och tips!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
OsiS
Donator 2010
Inlägg: 163
Blev medlem: tor maj 31, 2007 20:05
Ort: Stockholm
Kontakt:

#16 Inlägg av OsiS »

Så var även jag hemma. runt 550 mil blev det totalt på 14 dagar. Återkommer med lite mer detaljerad rapport!

Användarvisningsbild
Alming
Donator 2007
Inlägg: 396
Blev medlem: tor jun 29, 2006 14:26
Ort: Göteborg

#17 Inlägg av Alming »

Jag åkte till Poznan den 13 juli =) Var där en 10 dagar eller något.
Var du någonsin där? Staden verkade överrepresenterad av Kawasaki ER-5 och några VFR såg jag inte till...
Johan, Honda VFR RC24 -89
*såld 2007 till småland*
http://alming.fotopic.net

stilo
Medlem
Inlägg: 63
Blev medlem: tor jun 14, 2007 19:38
Ort: Falkenberg

#18 Inlägg av stilo »

OsiS skrev:Så var även jag hemma. runt 550 mil blev det totalt på 14 dagar. Återkommer med lite mer detaljerad rapport!
Det bidde en rejäl avslutning för dig då, tyvärr pallade man ju inte så långt körde i princip raka vägen hem efter att jag smet iväg, började så himla bra i Munchen med 2 mil i fullkomligt skyfall och åska, typ det som vi satt och beskådade från balkongen...
Hann ju till tänkt hotell innan regnet men det var ju självfallet fullt, men hotellkillen bokade in mig på ett annat hotell typ 2 mil bort och dom milen körde man i regn klockan tio på kvällen, såg knappt nånting...
Väl framme var man dyngsur, stövlarna läckte, byxorna läckte, handskarna var genomvåta..
Så dan efter när det skulle bära av åt Nurburgring och nyheterna spådde kraftigt regn i hela tyskland, och man var tvungen att dra på sig dom våta kläderna så tappade jag lusten lite, dessutom hade man ju inte biljetterna till Formel 1:en så hade ingen lust att chansa på att få stå utanför och inte komma in i spöregn och alla hotell runt Nurburgring fullbelagda pga F1 tävlingen...så det bar iväg hemåt istället.
Lite synd jag inte chansade, har ju "drömt" om att se Formel 1 Live i 7 års tid, har inte missat mer än ett par lopp på tv under dom åren...

Hoppas du hade fortsatt tur med vädret längre söderut Osis...kanske fick du lagomväder 8) ... 37 grader var ju lite extremt..
Utan hoj...

Användarvisningsbild
diVid
Donator 2009
Inlägg: 90
Blev medlem: tor jul 06, 2006 10:50
Ort: Stockholm

Var är speicher?

#19 Inlägg av diVid »

Följde ert tråd... Spännande resa! Själv drar jag och sambo till Norge på lördag... Alperna får vänta ett tag till.
Undrar var är killen som inicierade trådet, Speicher? Kom han hem?

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: eurotrip

#20 Inlägg av adrian_vg »

speicher skrev:Åker Fredag den 13e :lol: med färjan från nynäshamn till gdansk för att sedan köra genom tyskland, holland, frankrike mm.
Är det någon här som också åker då eller är sugen att följa med? 8)
Coolt, du har alltså åkt Nynäshamn-Gdansk! Saken är den att jag, min fru och mor brukar åka till ex-Jugoslavien ungefär varannat år för att se till min fars grav (han ville begravd där...).

Tidigare har vi alltid åkt Trelleborg-Rostock-Trelleborg, men vägen Uppsala-Trelleborg är så in i bomben tråkig och lång, speciellt biten genom Småland (Titta skog! Mer skog! Ännu mer skog! Kan det bli mer skog?!). Biten från Uppsala till Nynäshamn tar nån timme bara och sen kan man rulla tummarna på båten till Gdansk och ta en öl eller så.

Kan du berätta lite om priser på färjan och så, rederiets namn, hur hytterna är och framför allt hur det ser ut på vägarna i Polen? Har aldrig kört eller varit där.

Tack på förhand!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: eurotrip

#21 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:
speicher skrev:Åker Fredag den 13e :lol: med färjan från nynäshamn till gdansk för att sedan köra genom tyskland, holland, frankrike mm.
Är det någon här som också åker då eller är sugen att följa med? 8)
Kan du berätta lite om priser på färjan och så, rederiets namn, hur hytterna är och framför allt hur det ser ut på vägarna i Polen? Har aldrig kört eller varit där.
Jag har själv aldrig varit i Polen men har planer att åka den rutten. Priset för färjan verkar vara klart fördelaktig http://www.polferries.se
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: eurotrip

#22 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:
adrian_vg skrev:
speicher skrev:Åker Fredag den 13e :lol: med färjan från nynäshamn till gdansk för att sedan köra genom tyskland, holland, frankrike mm.
Är det någon här som också åker då eller är sugen att följa med? 8)
Kan du berätta lite om priser på färjan och så, rederiets namn, hur hytterna är och framför allt hur det ser ut på vägarna i Polen? Har aldrig kört eller varit där.
Jag har själv aldrig varit i Polen men har planer att åka den rutten. Priset för färjan verkar vara klart fördelaktig http://www.polferries.se
Priserna för mc verkar klart överkomliga. Paketpriserna för bil+passagerare verkar också konkurrenskraftiga, iaf om man jämför med kostnad för bensin från Uppsala-Trelleborg och sen färjeavgift. Sen slipper man ju köra åttitalet mil och kan börja körningen fräsch i Polen. Det blir iaf med bil, såvida inte nån uppfinner en sidovagn för viffern och modren går med på att åka i sidovagnen. :D

Tack för tipset!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Skriv svar