Är det någon här som också åker då eller är sugen att följa med?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Lite sugen på att åka iväg blir man ju med detta hemska vädret hemma...speicher skrev:Åker Fredag den 13emed färjan från nynäshamn till gdansk för att sedan köra genom tyskland, holland, frankrike mm.
Är det någon här som också åker då eller är sugen att följa med?
Vilka delar av alperna hade du tänkt dig och hur skall resan göras, tält eller "zimmer frei" typ?? Måste säga att Österike lockar mig efter att ha varit där med bil förra året, var ju bra många hojar man såg skrapa fotpinnar på serpentinvägarna där och då satt man i bil och kunde inget göra!!OsiS skrev:Det är planerat för en singelresa möjligen att någon ytterligare hänger på i sista minuten!
Men problemet är att det är lite kort varsel nu eftersom det behöver göras en del, bl.a. byta bakdäck och gå igenom utrustningen lite.stilo skrev:Får snart svårt att låta bli att haka på nån av er...hade slått europaresa ur hågen denna sommaren...men men man kan ju inte sitta hemma och glo...och vägarna här kan jag ju...
Ja just det...det är samling uppe på Grossglockner för gruppfoto så alla på forumet får ju se till att kommaOsiS skrev:nå speicher? allt planerat i detalj nu?
På torsdag dyker jag och Stilo upp i münchen om du är i närheten! fatta ett gruppfoto på toppen av alperna, lär ju slå de andras foto i sthlm, hehe
Jo man ska inte försöka haka på "infödingarna" på serpentinvägarna, det är omöjligt oavsett maskinmaterialstilo skrev:Då var man hemma igen efter 260 mils körning![]()
Var trevligt att få testa lite hårnålskurvor i alperna, så länge dom inte var allt för snäva så var Vfr:en himla trevlig.
Men är mäkta imponerad av alla BMW 1200 GS, jättepackväskor och passagerare ändå var dom lätt snabbare än en VFR på serpentinvägarna.