Tur runt Linköping 080406

Träffa och gasa ifrån andra VFR-åkare!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
apex
Donator 2008
Inlägg: 637
Blev medlem: ons mar 28, 2007 22:22
Ort: Linköping

Tur runt Linköping 080406

#1 Inlägg av apex »

Jacken, jag och Tersan strålade samman vid Hondaaffären i Linköping, Motorbolaget. De visade nya 3-hjulingen Can-Am Spyder men vi fördrog 2 hjul.

Körde söderut på kurviga vägar förbi Sturefors och svängde sedan in mot Åtvidaberg vid Sätravallen. I åtvid lyckades vi övertala ett fik att hålla öppet för 3 nedkylda Vifferåkare. En påse bullar inhandlades och vi fikade.

Sen gasade vi vidare mot Linköping, fast vi svängde mot Grebo och körde småvägar mot Sturefors och vidare mot Linköpng.

Lite kylslaget med 9 grC men kul att bullra runt med 3 hojar i 3 timmar!

Trevlig idé Jacken!
VFR800 FIX 1999
"Best motorcycle in the World"

Användarvisningsbild
jacken
Donator 2008
Inlägg: 173
Blev medlem: tis jun 06, 2006 19:41
Ort: Linköping

#2 Inlägg av jacken »

Ja det kunde ha varit lite varmare,men på de vägarna vi körde,kom både jag och viffern upp i tempen ganska snart,bra jobbat utav dig att fixa fika,nästa gång är det min tur att bjuda :wink:

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3239
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

#3 Inlägg av tersan »

Det var min första gruppkörning, och definitivt inte den sista! Himla kul vägar, utan trafik dessutom...
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
apex
Donator 2008
Inlägg: 637
Blev medlem: ons mar 28, 2007 22:22
Ort: Linköping

#4 Inlägg av apex »

jacken skrev: bra jobbat utav dig att fixa fika,nästa gång är det min tur att bjuda :wink:
Haha, kanske det, men det blev ju billigt! En hel påse med dagens bullar var märkta med 50 % och 3 koppar kaffe blev summa 69 bagis.....

Förvånansvärt lite grus ute på vägarna, faktiskt.

Bra tajmat oxå, idag snöar det och regnar.....
VFR800 FIX 1999
"Best motorcycle in the World"

Skriv svar