Sälles vår-tur, NV Skåne
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Sälles vår-tur, NV Skåne
På Långfredagen bär det av för årets första kaffe runda...
Min tanke är att vi träffas vid Statoil i Munka-Ljungby (utanför Ängelholm) vid 10-tiden.
Därifrån kör vi mot Våxtorp på en underbart kurvig väg i lugnt tempo för jag vet inte hur vägen ser ut efter vintern.
En bit innan Våxtorp så vänder vi av mot Båstad och när vi kommer fram till E6:an så kör vi upp på åsen för att komma fram till Café Utsikten, där stannar vi till och fikar.
Efter fikan fortsätter vi uppe på åsen tills vi kommer ner till Båstad och där bär det vidare till Torekov där det blir glass för dom som känner sig sugna. Därefter vänder vi mot Ängelholm igen, ca:12 mil tror jag att det blir.
Dom som följer med anmäler sig i tråden...
Min tanke är att vi träffas vid Statoil i Munka-Ljungby (utanför Ängelholm) vid 10-tiden.
Därifrån kör vi mot Våxtorp på en underbart kurvig väg i lugnt tempo för jag vet inte hur vägen ser ut efter vintern.
En bit innan Våxtorp så vänder vi av mot Båstad och när vi kommer fram till E6:an så kör vi upp på åsen för att komma fram till Café Utsikten, där stannar vi till och fikar.
Efter fikan fortsätter vi uppe på åsen tills vi kommer ner till Båstad och där bär det vidare till Torekov där det blir glass för dom som känner sig sugna. Därefter vänder vi mot Ängelholm igen, ca:12 mil tror jag att det blir.
Dom som följer med anmäler sig i tråden...
VFR 800Fi -98 Krockad och inlöst
VFR 800 Vtec -06
VFR 800 Vtec -06
Re: Sälles vår-tur, NV Skåne
Vägen mellan Munka och Våxtorp är helt okej, körde där häromdan. Kör du över Kållebäckstorp så är även den okej.
Tror inte jag kan hänga på men skall försöka fixa barnvakt.
Tror inte jag kan hänga på men skall försöka fixa barnvakt.
Kör husbil, BMW R1200R och VFR750 -86 numera
Jag får tillbaka grejerna från lack på torsdan. Hinner jag få hojen körbar på torsdagskvällen så dyker jag upp, men då måste allt klaffa. 

Viffer RC46, 99:a StreetFIghter edition
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.
VFR MEET 12-14 augusti 2022
- HondaHasse
- Donator 2018
- Kontakt:
Vi åker till Hallstahammar på fredan och kommer nog hem på söndan, så ni får ha en trevlig tur!
VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden
Ser fram emot de bilderna...Mister skrev:Jag får tillbaka grejerna från lack på torsdan. Hinner jag få hojen körbar på torsdagskvällen så dyker jag upp, men då måste allt klaffa.

VFR 750 F - Red racetouring edition - Michelin Pilot Power, Stålomspunnet, Pretech 6-kolvsok, Öhlins-dämpare, K&N -filter, NWS-hugger, Titax-grepp, Scott-oiler, handtagsvärme
Sälle, jag kan inte komma. Jag kan hämta min hoj tidigast i morron enligt senaste besked från lackerarn. Befinner mig ju inte mer än nån mil ifrån cafe utsikten, så lite retsamt är det

Bilder kommer sen i en annan tråd. Men tar nån vecka innan den blir helt representabel (saknar lite grejer)Ajax skrev:Ser fram emot de bilderna...Mister skrev:Jag får tillbaka grejerna från lack på torsdan. Hinner jag få hojen körbar på torsdagskvällen så dyker jag upp, men då måste allt klaffa.)
Det är inte bråttom. I värsta fall får jag ju se den i juliMister skrev: Bilder kommer sen i en annan tråd. Men tar nån vecka innan den blir helt representabel (saknar lite grejer)

VFR 750 F - Red racetouring edition - Michelin Pilot Power, Stålomspunnet, Pretech 6-kolvsok, Öhlins-dämpare, K&N -filter, NWS-hugger, Titax-grepp, Scott-oiler, handtagsvärme
Det blir ingen körning som planerat p.g.a bristande intresse.
VFR 800 Vtec -06
VFR 800 Vtec -06
- HondaHasse
- Donator 2018
- Kontakt:
Köra turen på måndag istället, då kan vi om vi startar lite senare?Sälle skrev:Det blir ingen körning som planerat p.g.a bristande intresse.
VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden
Det här gillas!HondaHasse skrev:Köra turen på måndag istället, då kan vi om vi startar lite senare?Sälle skrev:Det blir ingen körning som planerat p.g.a bristande intresse.

Då är det nog inga problem för mig heller 

Kör husbil, BMW R1200R och VFR750 -86 numera
-
- Medlem
Finemang! Jag och din frus dotterson hänger på!HondaHasse skrev:Köra turen på måndag istället, då kan vi om vi startar lite senare?Sälle skrev:Det blir ingen körning som planerat p.g.a bristande intresse.
Måndag blir det. Samling på Statoil macken i Munka Ljungby, Hasse bestämmer tiden...
Jag kommer att köra rundan idag och kolla hur vägen ser ut, besked kommer senare.
Termometern visar 21grader

Jag kommer att köra rundan idag och kolla hur vägen ser ut, besked kommer senare.
Termometern visar 21grader

VFR 800 Vtec -06
VFR 800 Vtec -06
Jag är med bara vädret är med , om man får haka på men vädret skulle vara med oss i Påsk .

Honda på sommaren hockey på vintern