Ok, till min 00:a ska det vara 07HO4206 115.0 x 40.1 x 8.3 eller 07HO42SA 115.0 x 40.1 x 8.3.Sudden skrev:Ta en titt på Kvick MC, de har bra måttabeller för sina belägg. Där kan du säkert jämföra med din årsmodell.
Vad heter dina belägg?
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Ok, till min 00:a ska det vara 07HO4206 115.0 x 40.1 x 8.3 eller 07HO42SA 115.0 x 40.1 x 8.3.Sudden skrev:Ta en titt på Kvick MC, de har bra måttabeller för sina belägg. Där kan du säkert jämföra med din årsmodell.
Denna är utmärkt.Sudden skrev:Ta en titt på Kvick MC, de har bra måttabeller för sina belägg. Där kan du säkert jämföra med din årsmodell.
Du har inte funderat på att köra med två uppsättningar belägg? Ett belägg för gatbruk som bromsar bra kallt och sen byter du till hårdare belägg när det vankas bankörning.Sudden skrev:Tillägg; Har kört litet längre nu med mina ISR-skivor och med EBC-belägg. Bromsverkan när grejerna är kalla, vid körning i regn upplever jag som tveksam, å andra sidan ska man ta det lugnare i regn. Jämför jag med mina erfarenheter av SBS-belägg funkar de hyggligt, men kan inte ens jämföras med EBC/ISR när grejerna är varmkörda.
Jag var nyligen uppe på Karlskoga motorstadion när Bike hade körning för allmänheten. Är smått chockad över både känsla och verkan med ISR/EBC. Var däruppe för något år sedan, med originalskivor och SBS. Hade jag bromsat så sent då, som jag gjorde nu, hade jag med största sannolikhet varit ute i gruset/gräset och härjat en del.
Min egen "totalupplevelse", förutom att det var väldigt roligt, var att kan jag inte köra om i utgången eller på rakorna, alternativt har bästa spåret in (ser spårval som en av de viktigaste bitarna vid bankörning), kan jag i en del lägen bromsa mig förbi andra.... Det kunde jag inte förut!
Den banan är litet "vågig" inför 2 kurvor, upplevde det som totalt bekymmerslöst nu, till skillnad från förra gången jag var där.
Ser fram mot broms och kurv-kursen 21:a augusti på Kinnekulle. Behöver bli bättre på spårval, men kanske framförallt på att lära mig när och hur jag bör bromsa för att nå optimalt resultat, vare sig jag kör bana eller landsväg. Det senare osäkrare, ingen vet ju var som finns efter kurvan...
Har du förslag på vad du tycker är vettigt?tersan skrev: Du har inte funderat på att köra med två uppsättningar belägg? Ett belägg för gatbruk som bromsar bra kallt och sen byter du till hårdare belägg när det vankas bankörning.
Har bara kört bana med bil, försöker hålla mig borta därifrån med hojen så länge det går...Sudden skrev:Har du förslag på vad du tycker är vettigt?tersan skrev: Du har inte funderat på att köra med två uppsättningar belägg? Ett belägg för gatbruk som bromsar bra kallt och sen byter du till hårdare belägg när det vankas bankörning.
Å andra sidan har jag inga problem med att ta det lugnt i början, men kan ju överväga att skifta...
Alla belägg ska köras in, annars funkar de inte som de ska.Sudden skrev:Sedan kanske jag har stört mig i onödan, jag har haft för vana genom åren att försöka "bromsa in" nya belägg någorlunda snart och har märkt en del skillnader. Så egentligen ska jag nog vara nöjd.
Vad är det som gör att du håller dig borta från banor med hojen, om man får vara nyfiken?
Det är så sant... Jag känner numera, efter SHK:n i juni, åkningen på Gälleråsen nyligen och BKK i augusti att det "tyvärr" är riktigt roligt när man börjar få kläm på´t Träffade en kille som berättade om en han kände som nyligen fyllt 65. Han firade med att ta licens för att köra hoj på bana! Snacka om "grå panter"!!!tersan skrev:
Varför jag håller mig borta? Nja, det var nog skrivet lite med glimten i ögat. Jag började hänga på banmöten med en Alfa för många år sen, och det ledde bland annat till 4 rejsbyggen, förarlicens och en enorm dränering av både tid och pengar... så nu bävar jag lite inför att börja köra fort med hojen, tänk om jag tycker att det är kul?
Behöver du nya?Brother Wolf skrev:Hittade Armstong Wave på http://www.bikedevils.com/index.asp?fun ... productid=
Biltemabelägg som jag?Brother Wolf skrev:Japp, är huvudet dumt får plånboken lida