Sida 1 av 1

Drivpaketsbyte, vad välja?

Postat: ons jan 27, 2010 10:40
av jeppes
Tjena allihopa! Nu var det ett tag sen jag va inne på sidan, o va sugen man blir när man läser allt kul här inne. Jag har en liten fråga till dom som vet. Jag ska byta drivpaket, vad ska man ha till min 97:a?
//Jeppes

Re: Snart så..

Postat: ons jan 27, 2010 13:21
av tersan
jeppes skrev:Tjena allihopa! Nu var det ett tag sen jag va inne på sidan, o va sugen man blir när man läser allt kul här inne. Jag har en liten fråga till dom som vet. Jag ska byta drivpaket, vad ska man ha till min 97:a?
//Jeppes
http://www.vfr-forum.se/viewforum.php?f=6

Re: Snart så..

Postat: fre jan 29, 2010 13:33
av adrian_vg
Använd sökfunktionen och se vad folk säger. De flesta har en åsikt om vilket drivpaket man ska ha, ungefär som med olja och bromsbelägg.

Re: Drivpaketsbyte, vad välja?

Postat: ons jul 13, 2011 12:48
av HandLegger
http://www.gearingcommander.com/

Jag planerar att montera 15/45 (mest pga att jag inte hittar större bakdrev)
Vill egentligen ha 16/46.

Finns det större än 45 o i så fall var?

Re: Drivpaketsbyte, vad välja?

Postat: ons jul 13, 2011 13:29
av tersan
HandLegger skrev:http://www.gearingcommander.com/

Jag planerar att montera 15/45 (mest pga att jag inte hittar större bakdrev)
Vill egentligen ha 16/46.

Finns det större än 45 o i så fall var?
Kolla med Addemoto. Fast... varför inte 15/43, som ju blir väldigt likt 16/46?

Re: Drivpaketsbyte, vad välja?

Postat: ons jul 13, 2011 16:06
av Tommy Gsson
Ju större drev fram + bak = längre hållbarhet!
T.

Re: Drivpaketsbyte, vad välja?

Postat: ons jul 13, 2011 17:16
av HandLegger
Jo, men var hittar man stora bakdrev?
Någon som vet?

Touringbutiken har enl hemsidan 45 men då måste jag gå ner en kugg fram för att komma i närheten va det resultat jag vill ha och går ner fram vill jag inte.
Enligt "gearing commandern" som jag länkade till ska jag ha 16/47 (dvs 4 upp bak) för att nå dit jag vill.

EDIT: Orkar inte leta o jaga mer. Och vid närmare eftertanke så räcker det nog med att gå ner en kugg fram.
Drivpaket nu inhandlat, får se när det nu blir monterat. Inget kul jobb precis, kanske lämnar iväg det.

Re: Drivpaketsbyte, vad välja?

Postat: mån okt 14, 2013 12:20
av adrian_vg
Var köper ni era drivpaket (kedja och drev) för billigaste möjliga penning? Är det Ebay som gäller för detta också?

Tips emottages tacksamt.

PS: Det är för en VFR800-2000. DS.

Edit: Verkar vara lite blandade bud på hur lång kedjan skall vara till en VFR800-2000 på internätet. Har fått bud om kedjetyp 503 med 108 eller 110 länkar och drev med 17/43 tänder, samt 15/48.

Nån som har koll på vad som gäller om man vill ha standardlängd och dito drev??

Re: Sv: Drivpaketsbyte, vad välja?

Postat: mån okt 14, 2013 18:46
av jenshenrik
HandLegger skrev:http://www.gearingcommander.com/

Jag planerar att montera 15/45 (mest pga att jag inte hittar större bakdrev)
Vill egentligen ha 16/46.

Finns det större än 45 o i så fall var?
15/45 går slet inte.
Da er hållbarheten minimal!

Det er vigtigt, at de to tal inte har en fällesnävner (5 och 15).

15/43 går OK och gir teoretisk +7% mere acceleration :)

Re: Drivpaketsbyte, vad välja?

Postat: mån okt 14, 2013 18:55
av adrian_vg
Ok, men vad är original på årsmodell 2000??

Re: Drivpaketsbyte, vad välja?

Postat: tis okt 15, 2013 12:04
av Conseal
17/43 har jag för mig... Jag satte på 16/45 på min rödviffer. Gick bra som fan men hastighetsmätaren visade ganska galet ;)

Re: Drivpaketsbyte, vad välja?

Postat: tis okt 15, 2013 12:42
av adrian_vg
Conseal skrev:17/43 har jag för mig... Jag satte på 16/45 på min rödviffer. Gick bra som fan men hastighetsmätaren visade ganska galet ;)
Grönviffern är drevad och accar och varvar som sjutton! Men på svartviffern vill jag vara standard.

Men 17/43 är ett bra utgångsläge. Tack!

Nån som har koll på antalet länkar då, 108 eller 110?