KLACKEN skrev:Jag la på slipon+K&N luftfilter och det fungerade inte,ska prova om det räcker med att lyfta nålarna imorgon om jag hinner.
Nej precis, hojarna går redan magert original, öppnar man upp så passerar man nedre gränsen och den börjar gå illa och så ska man inte köra för då riskerar man att bränna ventiler.
Det löjliga är att många original förgasarhojar går magert på låg- och mellanregistret och fett på topp. Det ska alltså vara precis tvärt om. På låg- och mellanregistret ska den gå en aning fett för att sen magra ur när man kommer upp i varv.
Jag gjorde själv det felet första gången jag satte på slip-on och gick bara upp lite i huvudmunstycken och blev skitförvånad när jag nästan blev frånåkt av en gammal CB900F.
Men då hade jag fetat upp den och passerat den övre gränsen, så när jag kom upp i varv så bröla och lät det men hände ingenting
Jag var troligen en av de första i Sverige som hade Dynojetkit. Jag fick det med slip-on rören. "Jag skickar med lite munstycken" sa handlaren i staterna, sen stog jag där med en hel låda med munstycken, nålar, fjädrar, borrar, långa beskrivningar och allt skiljde sig radikalt från original - Vad är detta?
Snackade med en polare som jobbar som hojmeck. "Oj, det där är det senaste trimgodiset från Staterna, blablabla".
- "Jaha och? Det är ju inte en siffra som stämmer med original".
- "Sätt i det, det är bra grejer".
- "Och kanske bränna ventiler (notera att hojen var ganska ny vid det tillfället) nej tack".
Men jag kunde inte släppa det så jag ringde till Dynojet i Staterna och fick per telefon

en lång och utförlig lektion om hur förgasarbestyckning fungerar av en av ägarna (vill minnas att han hette Mark - Dynojet var ju ännu inte så stora då och PowerCommander var ännu inte uppfunnet

)
Hur som helst, Mark övertygade mig och det ångrar jag inte
Det var det. Ja att shimsa upp nålarna lite kan vara ett första steg som hjälper (troligen är nålarna inte justerbara på VFR heller).