Däremot har jag fortfarande lite gnissel kvar.
Och till sist, biltemabelägg och vita fälgar är ingen bra kombination...

Fruktansvärt jobb att tvätta bort allt bromsdamm som verkligen sätter sig fast.
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Är det det skiten är?? Från beläggen? Har haft fullt sjå med att tvätta bort alla fläckar på den svarta framfälgen... Jepp, det syns på dem också.Henkan skrev:Har kört ett tag med feltemabelägg nu, har väl inget att anmärka på när det gäller bromseffekt...men jag kör ju inte på bana.
Däremot har jag fortfarande lite gnissel kvar.
Och till sist, biltemabelägg och vita fälgar är ingen bra kombination...![]()
Fruktansvärt jobb att tvätta bort allt bromsdamm som verkligen sätter sig fast.
Jag? Bytte i våras, maj skulle jag tro, runt 400-500mil ungefär på sin höjd. Tänk bara på att jag under sommaren kört BKK en till två gånger i veckan på gokartbana. Biltemabeläggen pallar inte det så bra, och slits mer.Henkan skrev:Hmmm...låter som en röd tråd. Mjuka belägg - slits ner snabbt - mycket skit på fälgarna.
[...]
Hur långt har du kört på dina?
Njae... Inte mer än att jag under sommaren fått kommentarer om att skivorna varit så jämna och blanka.Henkan skrev:Jo, att de slits ner fort är ju att föredra framför att inte ha bromsverkan, dessutom hinner det inte rosta fast om man måste byta ofta ju..![]()
Har du märkt något på bromsskivorna då? Jag tycker att mina börjar slitas oroväckande fort, och då är det ju inte lika kul längre....
Inte så att du hellre skulle vilja köra italienskt??tersan skrev:Har du sett italienska bergsvägar, och hur de kör där nere? Klart att det är bra!adrian_vg skrev:Nån som känner till Newfren nåt? Italienska grejor. Någe bra?Fast jag tycker ju förstås att allt italienskt är bra...
Si, naturalmente!H2SO4 skrev:Inte så att du hellre skulle vilja köra italienskt??tersan skrev:Har du sett italienska bergsvägar, och hur de kör där nere? Klart att det är bra!adrian_vg skrev:Nån som känner till Newfren nåt? Italienska grejor. Någe bra?Fast jag tycker ju förstås att allt italienskt är bra...
Ok, vi får väl anta att Newfren är hyfsade då, och att frånvaro av broms beror på deras sinnelag och inte dåliga belägg.Rerun skrev:Jag har sett dem köra, men jag kan inte minnas att jag sett någon italienare bromsa...tersan skrev:Har du sett italienska bergsvägar, och hur de kör där nere? Klart att det är bra!
Det där skulle jag vilja se en guide för på forumet!tersan skrev:Fast man skulle ju kunna italienifiera viffern lite... Brembo-bromsar vore ju trevligt att pilla dit i vinter, t ex.
Skulle va riktigt najs, fast risken att man får byta en del är nog rätt överhängande bara...tersan skrev: Si, naturalmente!![]()
Fast man skulle ju kunna italienifiera viffern lite... Brembo-bromsar vore ju trevligt att pilla dit i vinter, t ex.
Var hittade du dessa?H2SO4 skrev:Kollade upp lite för skoj skull, men det finns bromsklotsar från Brembo till VFR 90-97 och även 88-89... Helt klart intressant då även mina klotsar bara har några mm kvar.
Nämen titta... där fanns ju ett färdigt Brembo-kit till VFR 90-93!adrian_vg skrev: Edit: Intressant om bromsbelägg, inkl test; http://www.kvickmc.se/mc/street-pads.htm.