Bara att hälla i lite potatismjöl...adrian_vg skrev:Och att den inte finns i 10W-60...

T.
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Bara att hälla i lite potatismjöl...adrian_vg skrev:Och att den inte finns i 10W-60...
Finns det behov av olja med den viskositeten?adrian_vg skrev:Och att den inte finns i 10W-60...
Tänk om någon får för sig att göra det, kanske inte så lyckat.Tommy Gsson skrev:Bara att hälla i lite potatismjöl...![]()
T.
Jo, det österrikiska märket rekommendar den viskositeten för 690-modellerna av gen fyra. Senare generationer är mer normala med krav på 10W/50.M@rtini skrev:Finns det behov av olja med den viskositeten?adrian_vg skrev:Och att den inte finns i 10W-60...
Motortvätt?CandyManX skrev:Ang. Slirande lameller. Bytte olja idag (vet ej vilken olja som va i innan) till motul mc olja, plus att jag köpte och använde deras motortvätt. Kört 35 mycket hårda mil i dag, och märkte inget fel med med lamellerna!! Inget slir! Fasen va gött!!
Kom igen nu kan du inte ens det grundläggande? skruva ur spisen, in i stora tvättmaskinen. Program vittvätt 90 grader. Ej centrifugering och endast dropptorka, ej tork/värmeskåp. Måste man behöva lära dig det mest elementära i MC vård asså?adrian_vg skrev:Motortvätt?CandyManX skrev:Ang. Slirande lameller. Bytte olja idag (vet ej vilken olja som va i innan) till motul mc olja, plus att jag köpte och använde deras motortvätt. Kört 35 mycket hårda mil i dag, och märkte inget fel med med lamellerna!! Inget slir! Fasen va gött!!
Kan du utveckla det lite?
Och vad 17 får dig att vända dig till en handlare, till råga på allt av märket Yamama, med mekaniska spörsmål? :-SCandyManX skrev:Detta är vad Yamaha handlaren i Tibro rekommenderade efter att jag förklarat läget med slirande lameller
Grunnar på om nån tidigare ägare haft i en bilolja i din motor. Biloljor innehåller ju friktionssänkande tillsatser.CandyManX skrev:Denna olja va det. Lamellerna slirar fortfarande. Men bara vid kall motor. Detta är vad Yamaha handlaren i Tibro rekommenderade efter att jag förklarat läget med slirande lameller.
Honda och Yamaha handlare!! [FACE WITH STUCK-OUT TONGUE AND WINKING EYE]tersan skrev:Och vad 17 får dig att vända dig till en handlare, till råga på allt av märket Yamama, med mekaniska spörsmål? :-SCandyManX skrev:Detta är vad Yamaha handlaren i Tibro rekommenderade efter att jag förklarat läget med slirande lameller
Esterbaserad Motul är créme de la créme. Handlarna rekommenderade kvalitet denna gångCandyManX skrev:. Denna olja va det. Lamellerna slirar fortfarande. Men bara vid kall motor. Detta är vad Yamaha handlaren i Tibro rekommenderade efter att jag förklarat läget med slirande lameller.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kollade på Motuls hemsida men hittar inget "motortvätt" eller "engine clean". Vad heter den oljan?CandyManX skrev:Hahaha...... Missförstått fullständigt!! Diskmaskinen ska d va..... Nä.... Motul har nån flaska (2dl) som man häller i innan olje bytet, alltså i den gamla oljan. Låt stå på tomgång i 15 min. Byt sedan olja.... Följde med en hel del skräp ut...... Lite alu spån å kocks.....