Jo såg det vid närmare eftersökning, ska nog gå o lägga, flummigare än vanligt känns det som...
Med halva priset så skulle det nästan kunna vara intressant att hänga på pärlan... Undra vad det blir för tullavg på ett sånt paket...
Ingen alls, det är inom EU...
Och momsen i Tyskland är 16% om jag inte minns fel. Priset du ser på länken är det du får betala ex frakt och ev exp-avgift. Ska inte tillkomma nåt mer.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Skulle det finnas nåt att invända mot att bara skaffa Brembo-kaliprarna och använda befintlig huvudcylinder, handtag, skivor och slangar?
Tänkte om det skulle bli billigare...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Mina Newfren-belägg gnisslar som värsta stråkorkestern i alla farter, men såvitt jag kan se ligger de inte på; skivorna är iaf kalla efter körning.
Vad gäller nu, skrikdämpare?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
adrian_vg skrev:Mina Newfren-belägg gnisslar som värsta stråkorkestern i alla farter, men såvitt jag kan se ligger de inte på; skivorna är iaf kalla efter körning.
Vad gäller nu, skrikdämpare?
Prova att fasa av kanten på beläggets kortsida (den sidan som är vänd mot skivans rotationsriktning). Om den kanten är knivskarp så kan det bli en del missljud. Behövs inte mycket, nån millimeter brukar räcka.
tersan skrev:Prova att fasa av kanten på beläggets kortsida (den sidan som är vänd mot skivans rotationsriktning). Om den kanten är knivskarp så kan det bli en del missljud. Behövs inte mycket, nån millimeter brukar räcka.
Tack för tipset! Ska prova det snarast. Är rätt trött på skriandet, man hör ju inte kuggdreven.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
adrian_vg skrev:Tack för tipset! Ska prova det snarast. Är rätt trött på skriandet, man hör ju inte kuggdreven.
Det blev ju inget av avfasningen, eftersom det blev för kallt att köra viffern mer, men snart så.
Har också nyligen köpt en omgång Carbone Lorraine-belägg av xtrazi för en överkomlig summa pengar. Funkar inte de beläggen som är på redan med avfasning, får jag prova Lorraine-modellen ist.
Är det vanligt att belägg skriker så, och att man måste fila lite på dem?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Skulle byta i bak idag, men de fick inte platts trotts att jag tryckte tillbaka cylindrarna. Funderar på om jag fått fel modell, är ett halvfabrikat från lelles. Hur tjocka belägg kan man ha till vfr:en?
Richie skrev:Skulle byta i bak idag, men de fick inte platts trotts att jag tryckte tillbaka cylindrarna. Funderar på om jag fått fel modell, är ett halvfabrikat från lelles. Hur tjocka belägg kan man ha till vfr:en?
Kolla så du inte har för mycket vätska i behållaren, då får man problem att trycka tillbaka det sista på kolvarna.
Richie skrev:Skulle byta i bak idag, men de fick inte platts trotts att jag tryckte tillbaka cylindrarna. Funderar på om jag fått fel modell, är ett halvfabrikat från lelles. Hur tjocka belägg kan man ha till vfr:en?
Kolla så du inte har för mycket vätska i behållaren, då får man problem att trycka tillbaka det sista på kolvarna.
Eftersom du har Dual Brake System eller vad det heter så får du göra kollen både på burken på styret och burken bak.
Kör idag, i morgon har du kanske inte råd med soppan
Richie skrev:Skulle byta i bak idag, men de fick inte platts trotts att jag tryckte tillbaka cylindrarna. Funderar på om jag fått fel modell, är ett halvfabrikat från lelles. Hur tjocka belägg kan man ha till vfr:en?
Richie skrev:Skulle byta i bak idag, men de fick inte platts trotts att jag tryckte tillbaka cylindrarna. Funderar på om jag fått fel modell, är ett halvfabrikat från lelles. Hur tjocka belägg kan man ha till vfr:en?
Hur har det gått?
Det var beläggen som var för tjocka, bytte till sbs som passade direkt.
Richie skrev:Det var beläggen som var för tjocka, bytte till sbs som passade direkt.
För tjocka? Du skrev tidigare "halvfabrikat från Lelles", vad för märke var det du fick egentligen?
Jag köpte nämligen också från Lelles förra hösten, men har inte tryckt in dem än. Det var deras ekonomivariant, Newfren, om jag minns rätt.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!