moshh skrev:Tack för svaren =) Ni tycker alltså att det är mer värt att betala ett par hundralappar
extra och köpa ett PR2 istället för ett PR? Eller aa, det är ungefär 500kr
skillnad mellan dem

Jag har ettt
Pilot Road CT2 bak numera. Funkar, hittills, suveränt på bana, grus och pendling - inga släpp annat än de som medvetet provoceras fram. Jag skulle nog satsa på tvåkomponentsdäcket för vardagskörning av det enkla skälet att man mestadels kör med hojen upprätt, då är det bra med lite hårdare gummi i mitten.
För bankörning ett par gånger i veckan, ett
Pilot Power 2. Greppet är bättre med dessa för riktigt aktiv körning.
Eller, så köper du det billigaste du kan hitta, tex Maxxis Presa edyl från Hojdäck.se. Dagens däckteknologi är så pass bra att det egentligen inte spelar någon större roll vad du kränger på för vardagskörning, inkl lite mer nöjesinriktade turer nån gång i veckan. Detta är alltså ett mer filosofiskt argument än nåt annat.
Jag läste nånstans en ganska tankvärd grej om däck, mc-förare och greppet; greppet med dagens däck är så bra att mc-förare som du och jag inte har den blekaste om var gränsen för greppet faktiskt går. Så istf att lära sig att hantera hojen "på gränsen" med befintliga "vardagsdäck", flyttar vi ist fram släppgränsen hela tiden med värstingdäck, så att man aldrig egentligen lär sig hur mycket man kan pressa bågen, och däcken. Resultat blir att man kör omkull för att "däcken släppte", när det egentligen handlar om att man inte kan hantera bågen i hastigheterna det handlar om.
Ok, det var lite däck-zen, men iaf... Fundera lite på det.