Slipon

Hepco-Becker, Yoshimura, Goodridge eller Powerbronze? Här snackar vi tillbehör!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
PerJohan
Donator 2008
Inlägg: 186
Blev medlem: tor sep 14, 2006 13:15
Ort: Reftele (Småland)

#61 Inlägg av PerJohan »

simpa skrev:
PerJohan skrev:...
OT:
Har du guldfärgade fälgar på din hoj? Är det original? Ser snyggt ut!
End of OT.
Japp, guldfärgade. Nä, inte original, tyvärr börjar guldfärgen släppa lite här och där, tex i bulthålen osv och där under är det svart. Har faktiskt haft lite svårt att ebstämma mig för om jag tycker det är snyggt eller inte.. M.A.O, ska man lacka dem i samma färg igen när det blir aktuellt eller lacka dem svarta..hmmm.. nån som vill tycka lite? Först var jag negativ till guldfärgen, men den har mer och mer vaxt sig fast på mig.. :shock:
VFR800 -98 (röd, högdraget micron)
Kawazaki Z500 -81 (gråmet. till salu)

Användarvisningsbild
Andersson
Donator 2007
Inlägg: 321
Blev medlem: lör jun 03, 2006 09:42
Ort: Eskilstuna

#62 Inlägg av Andersson »

PerJohan skrev:
simpa skrev:
PerJohan skrev:...
OT:
Har du guldfärgade fälgar på din hoj? Är det original? Ser snyggt ut!
End of OT.
Japp, guldfärgade. Nä, inte original, tyvärr börjar guldfärgen släppa lite här och där, tex i bulthålen osv och där under är det svart. Har faktiskt haft lite svårt att ebstämma mig för om jag tycker det är snyggt eller inte.. M.A.O, ska man lacka dem i samma färg igen när det blir aktuellt eller lacka dem svarta..hmmm.. nån som vill tycka lite? Först var jag negativ till guldfärgen, men den har mer och mer vaxt sig fast på mig.. :shock:
Silver ska det va! :wink:

Bild
Hojen såld

Användarvisningsbild
PerJohan
Donator 2008
Inlägg: 186
Blev medlem: tor sep 14, 2006 13:15
Ort: Reftele (Småland)

#63 Inlägg av PerJohan »

Andersson skrev:
Silver ska det va! :wink:

Bild
Du, det var jävlar inte fult! sen är det ju lite extra kul att ha nåt som sticker ut lite med. vare sig det är silver eller guld.. Men sen vet man ju vilket man får om man kommer högst på pallen, eller hur? :wink:
VFR800 -98 (röd, högdraget micron)
Kawazaki Z500 -81 (gråmet. till salu)

Användarvisningsbild
PerJohan
Donator 2008
Inlägg: 186
Blev medlem: tor sep 14, 2006 13:15
Ort: Reftele (Småland)

#64 Inlägg av PerJohan »

Tillbaka till slipons.. Nån som vet hur varmt en carbon-slipon blir? Tycker inte mitt blir varmt alls på utsidan, men nu är det ju inga höga temperaturer ute. Anledningen tilla tt jag undrar är hur stor risk det är att mina mjuka packväskor smälter eller tar skada av att ligga mot ljuddämparen. Annar får man ju göra nåt mellanlägg eller så för att isolera...
Som det är nu kan man lagom värma sina kalla händer på sliponet när man kört x antal mil... och det känns ju riskfritt...
VFR800 -98 (röd, högdraget micron)
Kawazaki Z500 -81 (gråmet. till salu)

Användarvisningsbild
simpa
Donator 2007
Inlägg: 239
Blev medlem: ons jun 28, 2006 05:24
Ort: Gävle, B12 -97
Kontakt:

#65 Inlägg av simpa »

En kolfiberburk blir inte speciellt varm, så det är nog helt ok.

En kompis till mig åkte på sån ZX9 till italien och tillbaks, och på den låg tydligen ena väska emot hans aluminumburk utan att smälta, så det är nog ingen fara!

Och du, behhåll fälgarna guldfärgade!
Alla har vält!
Förklaring: viewtopic.php?p=965#965

Har:
Bandit 1200 -97

Hade:
VFR 750 -95
Suzuki SV650s -99
Honda Transalp 600 -94

Användarvisningsbild
Hedlund
Medlem
Inlägg: 119
Blev medlem: tis okt 31, 2006 02:35
Ort: Gbg

#66 Inlägg av Hedlund »

Jag har ett som heter BOS, hängde med i köpet från tyskland.
Nån som kanske vet nått mer om det?

Användarvisningsbild
elias
Donator 2008
Inlägg: 925
Blev medlem: fre jan 19, 2007 12:01
Ort: Haninge - VFR 750 RC36

#67 Inlägg av elias »

"Måste" köpa slipon till min 97:a snarast. Frågan är bara, orkar jag dra en highpipe.. kommer den vara ivägen för min flickvän bak?

Micron får bra kritik, men var hittar jag dem till min modell? Touringbutiken har Viper, men de verkar inte få så bra omdömen av Er..?
ART ligger i samma prisklass, hur är de..?

Godkänt är av mindre betydelse. Polaren kör Yamaha Bulldog och min VFR låter som en strypt symaskin brevid hans... :oops:
Bild

Användarvisningsbild
kennet
Donator 2008
Inlägg: 523
Blev medlem: mån apr 09, 2007 12:21
Ort: Uddevalla

#68 Inlägg av kennet »

jag köpte en begagnad viperljudämpare av en kompis och tänkte att ja ja det är bättre än orginal MEN vilket gött muller det blev :lol:
Kröken hittades på bikeskroten som passade efter lite filande
Kan varm rekomendera viper trots att det är ett billigt märke :roll:
Utan hoj tyvärr

Användarvisningsbild
elias
Donator 2008
Inlägg: 925
Blev medlem: fre jan 19, 2007 12:01
Ort: Haninge - VFR 750 RC36

#69 Inlägg av elias »

Att jag ska vara så jävla byggrädd bara. Erkänner att jag har noll praktiska kunskaper i att fila, såga och böja. Man ska kanske börja med att bara byta till en annan slipon och SEN fundera på highpipe..
Bild

Användarvisningsbild
tedman
Donator 2009
Inlägg: 379
Blev medlem: tis okt 17, 2006 20:43
Ort: Åkersberga

#70 Inlägg av tedman »

Ljudmässigt är jag kanonnöjd med mitt Viper. Dock skulle finishen kunna vara lite bättre, men det kan ju också bero på slarvig tidigare ägare.
Ska köra en omgång Autosol nu så får vi se hur det ser ut sen.

Men som sagt, ljudmässigt är jag riktigt nöjd, har för mig Simpa sa samma sak. Har just fått hem mitt KN filter också, får se ifall ljudet blir köttigare som några påstår :D

Användarvisningsbild
PerJohan
Donator 2008
Inlägg: 186
Blev medlem: tor sep 14, 2006 13:15
Ort: Reftele (Småland)

#71 Inlägg av PerJohan »

elias skrev:"Måste" köpa slipon till min 97:a snarast. Frågan är bara, orkar jag dra en highpipe.. kommer den vara ivägen för min flickvän bak?
Min highpipe är inte ivägen alls, har till och med kört med mina mjuka väskor och det funkar kanon. Väskan ligger emot lite med ena hörnet, men eftersom det är ett carbon så blir det faktiskt inte varmt (som Simpa skrev innan), efter 10 mil så var det bara ljummet inne i väskan.

Så vad gäller flickvän så behöver du inte oroa dig alls, min har inte brunnit upp nån gång än! ;)

Tedman! Är nyfiken på hur det blev med ditt KN-filter, en liten recension när du provat vore väldigt intressant! Blev det annat ljud i skällan? :)
VFR800 -98 (röd, högdraget micron)
Kawazaki Z500 -81 (gråmet. till salu)

Användarvisningsbild
tedman
Donator 2009
Inlägg: 379
Blev medlem: tis okt 17, 2006 20:43
Ort: Åkersberga

#72 Inlägg av tedman »

Ska meddela när jag fixat det.
Blir inte förrän nästa vecka, åker till New York på fredag för en 5 dagars semester 8)

Användarvisningsbild
PerJohan
Donator 2008
Inlägg: 186
Blev medlem: tor sep 14, 2006 13:15
Ort: Reftele (Småland)

#73 Inlägg av PerJohan »

tedman skrev:Ska meddela när jag fixat det.
Blir inte förrän nästa vecka, åker till New York på fredag för en 5 dagars semester 8)
en del har det bra hör jag.. fast solen ska ju titta fram mer stadigt på lördag söndag så jag ska tänka på dig när jag glider på pärlan.. ;)
VFR800 -98 (röd, högdraget micron)
Kawazaki Z500 -81 (gråmet. till salu)

Användarvisningsbild
kennet
Donator 2008
Inlägg: 523
Blev medlem: mån apr 09, 2007 12:21
Ort: Uddevalla

#74 Inlägg av kennet »

[quote="tedman"]Ljudmässigt är jag kanonnöjd med mitt Viper. Dock skulle finishen kunna vara lite bättre, men det kan ju också bero på slarvig tidigare ägare.
Ska köra en omgång Autosol nu så får vi se hur det ser ut sen.


Fick våtslipa min ljuddämpare för att det var mängder av repor och sedan polerade jag med maskin så det blev blankt men det var svårt och då tog jag autosol och sedan polervax
Utan hoj tyvärr

Användarvisningsbild
apex
Donator 2008
Inlägg: 637
Blev medlem: ons mar 28, 2007 22:22
Ort: Linköping

#75 Inlägg av apex »

Köpte en sån här...

Bild

Lite vägledande bullerfiler: :lol:

http://home.exetel.com.au/benmanton/rc46_sounds.html
VFR800 FIX 1999
"Best motorcycle in the World"

Skriv svar