Slipon

Hepco-Becker, Yoshimura, Goodridge eller Powerbronze? Här snackar vi tillbehör!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Richie
Donator 2007
Inlägg: 110
Blev medlem: mån nov 06, 2006 10:28

#91 Inlägg av Richie »

På fråga A svarar jag: Ska du få en VFR och låta för mycket får du kapa större delen av dämparen

På fråga B svarar jag: Ja, om du är osäker kräng på orginalet till besiktningen, går väll på 10 min och blir endast nödvändigt vartannat år.
VFR 800FI -98

Användarvisningsbild
Hulk
Donator 2012
Inlägg: 142
Blev medlem: lör maj 26, 2007 13:58
Ort: Sörmland

#92 Inlägg av Hulk »

När jag köpte min VFR var jag fast besluten att skaffa ett högdraget system då jag tycker fälgen i enkelsvingen ska fram i dagens ljus :D
På eBay (där jag hittat alla mina delar) hittade jag ett Remus som jag föll som en fura för!
Jag fick det för 1200:- inkl. frakt & har inte ångrat mej en sekund ..

Bild

Detta system är väldigt lätt att montera då de har ett fäste som går upp till en svetsmutter som redan sitter på bakramen. Det man måste göra är att skära upp en liten skåra i den svarta plasten mellan ramen & bak/sido kåpan där man trär upp fästet. Det med en insex & saken är biff. Man använder standard klamman till röret & med lite avgaspasta påkletat blir det tätt & fint 8)

Kollade nu på eBay i UK och där finns ett nu till "min" modell, 94-97 & några till ...
Länk Remus på eBay till VFR750 94-97 ->
Länk Remus på eBay till VFR800 -> Edit: Å där gick den under klubban för ~700:- med frakt ~900:-
VFR750-95

Kuraq
Medlem
Inlägg: 1
Blev medlem: tis jul 31, 2007 11:21

Lazer effektanlegg VFR -93

#93 Inlägg av Kuraq »

Hei Johan!

Jeg så ditt innlegg mht ditt kjøp av Lazer til din -93 VFR. Jeg har nå i flere måneder forsøkt å skaffe meg dette i Norge, men har finner ingen som kan levere til min "eldre modell". Her har de kun fra -94 mod...

Kan du eller noen av dere andre hjelpe meg med å finne en leverandør i Sverige, tar jeg meg gjerne en tur over grensen!

Ønsker deg en fortsatt fin sommer!

Kuraq

Användarvisningsbild
JohanL
Donator 2008
Inlägg: 121
Blev medlem: mån jul 10, 2006 21:22
Ort: Örnsköldsvik

Re: Lazer effektanlegg VFR -93

#94 Inlägg av JohanL »

Kuraq skrev:Hei Johan!

Jeg så ditt innlegg mht ditt kjøp av Lazer til din -93 VFR. Jeg har nå i flere måneder forsøkt å skaffe meg dette i Norge, men har finner ingen som kan levere til min "eldre modell". Her har de kun fra -94 mod...

Kan du eller noen av dere andre hjelpe meg med å finne en leverandør i Sverige, tar jeg meg gjerne en tur over grensen!

Ønsker deg en fortsatt fin sommer!

Kuraq
Hej. Kul att se någon från landet med dom kurviga roliga vägarna.
Ska själv över till norge och åka hela nästa vecka. 8)

Sliponen följde med när jag köpte hojen. Det är några år sedan inköp enligt kvitto. Jag antar att modellen har utgått ur sortimentet.

Så du får nog försöka få tag på begangnad.
Det bör vara möjligt att köpa ett till en 94-97 modell som är ganska lika och bygga om lite. Får man tap på anslutningsrör /flänsen ifrån någon annan gammal orginaldämpare eller dyligt så bör det inte var så svårt. Bör vara ganska billiga från någon mc-skrot. Sen lite svetsjobb men görbart.

Johan

Skriv svar