Kylarslang
Postat: mån jan 08, 2018 12:47
Nya kylarslangar från https://www.as3performance.co.uk/
Det var som fan!vroom skrev:Ja jag blev helnöjd. Det är nästan så man tappar hakan över vilken skillnad det är på gammalt och nytt! Det är bara att slå till. Finns till VF1100 på bukten https://pulsar.ebay.com/plsr/clk/0/SADS ... CVag%22%7D
Ja, dom är måttanpassade, smidiga och rostfria så det finns ingen anledning att byta.vroom skrev:Originalklämmorna är myycket bättre. Efter lite putsande så återbördades dom på sina platser.
Så är det, qualitätklassat med TSW stämplat på bandet. Krampan är infälld på baksidan fast det egentligen inte behövts. Var hittar man nya ifall någon skulle saknas?Tyrannosaurus skrev: Ja, dom är måttanpassade, smidiga och rostfria så det finns ingen anledning att byta.
Slangarna ser värre ut på bild än det är egentligen. Dom har suttit sen hojen tillverkades 1998 så lite svampiga i ändarna är dom. Du behöver inte vara orolig ifall du låter dom sitta kvar.RhINO skrev:Hur gammal är din knarr och hur mådde slangarna? Jag skall byta termostat till våren och frågan är om jag borde fixa slangarna när jag ändå fått av spjällhuset (som jag redan skrivit). Vetefan hur slangarna mår och hojen står en skvätt bort...
/R
Att få på förgasaren/spjällhus på radfyror kan vara jobbigt, men på en V4 där skiten sitter i vinkel kan det vara ett riktigt helvete. Men nåt effektivt som funkar för insugsgummin är att smeta på rikligt med silikonfett. då blir det nästan lika lätt som att stoppa in en... i en...vroom skrev:insugsgummi som blivit hårt är ett h-e att få dit igen. Köpte glycerin(glycerol ) på http://allt-fraktfritt.se/glycerin-glyc ... litet.html och har haft dom i en plastbytta med en skvätt rödsprit. Har legat en månad i badet och klämt och det känns att dom börjar återfå stunsen i gummit.
Du e´en fnuffkgubbe Fast om man sätt på gummina på knasarna innan monteringen på knoten, så går det ganska så smidigt att få dit skiten, gärna då med en sjysst lubrikering av dom samma..Tyrannosaurus skrev:Att få på förgasaren/spjällhus på radfyror kan vara jobbigt, men på en V4 där skiten sitter i vinkel kan det vara ett riktigt helvete. Men nåt effektivt som funkar för insugsgummin är att smeta på rikligt med silikonfett. då blir det nästan lika lätt som att stoppa in en... i en...vroom skrev:insugsgummi som blivit hårt är ett h-e att få dit igen. Köpte glycerin(glycerol ) på http://allt-fraktfritt.se/glycerin-glyc ... litet.html och har haft dom i en plastbytta med en skvätt rödsprit. Har legat en månad i badet och klämt och det känns att dom börjar återfå stunsen i gummit.
Det är så jag gör men några dom brukar ramla av när jag ska få knasarna på plats. Sen handlar det om att trycka i de främre först och sen trycka bakåt och då ska gummina sitta på knasarna och sen vinklas så att dom sitter till hälften på topparna och sen pilla med en skruvmejsel så att kanten på gummina inte viker in sig.blacken skrev:Du e´en fnuffkgubbe Fast om man sätt på gummina på knasarna innan monteringen på knoten, så går det ganska så smidigt att få dit skiten, gärna då med en sjysst lubrikering av dom samma..
Tjacka en Viffer, och sluta gnäll över ramen. Problem solved.Jag har ju också ram ovanför så det är inte bara att lyfta dit knasarna, så dom ska skutas in från sidan och trångt är bara förnamnet