Blinkersglas

Hepco-Becker, Yoshimura, Goodridge eller Powerbronze? Här snackar vi tillbehör!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
galant
Medlem
Inlägg: 8
Blev medlem: lör sep 08, 2012 10:50
Ort: Stockholm

Blinkersglas

#1 Inlägg av galant »

galant : Har just skaffat en vfr 2002 som är hur bra som helst,det är bara en sak jag skulle vill ändra på...och det är blinkersglasen fram till klara i stället.Nu undrar ja om någo vet var det finns att köpa?

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3239
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

Re: Blinkersglas

#2 Inlägg av tersan »

Hej, välkommen till forumet.

Det finns lite trådar om blinkersglas i tillbehörsavdelningen här på forumet. Två inköpsställen jag kan komma på så här lite snabbt är www.whitelights.eu och naturligtvis Ebay.
VFR750F -92, grön

Råttis
Donator 2016
Inlägg: 944
Blev medlem: lör jun 19, 2010 18:16
Ort: Eslöv

Re: Blinkersglas

#3 Inlägg av Råttis »

Välkommen!

/Råttis

galant
Medlem
Inlägg: 8
Blev medlem: lör sep 08, 2012 10:50
Ort: Stockholm

Re: Blinkersglas

#4 Inlägg av galant »

Hujeda va dyrt :cMoney: Men vad göra...Tack i alla fall !!!!! Jag hade planer på att sätta in en bild på hojen men jag får inte till det????!!!!

Användarvisningsbild
Maciver
Donator 2021
Inlägg: 1218
Blev medlem: lör apr 17, 2010 21:59
Ort: Eslöv

Re: Blinkersglas

#5 Inlägg av Maciver »

Välkommen hit.

Bilden får inte vara hur stor som helst, även i filstorleken. Kan tyvärr inte storlekarna.
Maciver VFR Touring Edition
(på väg dit i vart fall)
Det här har jag på/till hojen!

Användarvisningsbild
Donner
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 3228
Blev medlem: mån aug 27, 2007 17:34
Ort: Landskrona

Re: Blinkersglas

#6 Inlägg av Donner »

Välkommen hit, tror storleken är ca 600x600 och max 256kb.
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera

galant
Medlem
Inlägg: 8
Blev medlem: lör sep 08, 2012 10:50
Ort: Stockholm

Re: Blinkersglas

#7 Inlägg av galant »

Si go da då...jag tro nog att mina bilder är större...får väl skaffa en mindre kamera.....den ser ut som era fast svart---mmmmmm :D

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3239
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

Re: Blinkersglas

#8 Inlägg av tersan »

galant skrev:Si go da då...jag tro nog att mina bilder är större...får väl skaffa en mindre kamera.....den ser ut som era fast svart---mmmmmm :D
Minska ner bilden i nåt lämpligt program, har du Windows brukar Picture Manager finnas.

Angående priser på eftermarknadsglas har jag också studsat lite... men å andra sidan är det små serier och när det dessutom ska vara e-märkt så antar jag att det blir dyrt. Det borde gå att hitta billigare omärkta från Kina, men då kan Bilprovningen ha synpunkter om de är på det humöret. :wink:
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
Maciver
Donator 2021
Inlägg: 1218
Blev medlem: lör apr 17, 2010 21:59
Ort: Eslöv

Re: Blinkersglas

#9 Inlägg av Maciver »

tersan skrev:
galant skrev:Si go da då...jag tro nog att mina bilder är större...får väl skaffa en mindre kamera.....den ser ut som era fast svart---mmmmmm :D
Minska ner bilden i nåt lämpligt program, har du Windows brukar Picture Manager finnas.

Angående priser på eftermarknadsglas har jag också studsat lite... men å andra sidan är det små serier och när det dessutom ska vara e-märkt så antar jag att det blir dyrt. Det borde gå att hitta billigare omärkta från Kina, men då kan Bilprovningen ha synpunkter om de är på det humöret. :wink:
Kan rekomendera ImageResizerSetup-3.0 (kopiera och klistra in i Google så hittar du nog den). I programmet bara högerklickar man på en bild, väljer resize picture, väljer storlek och så är det klart.
Maciver VFR Touring Edition
(på väg dit i vart fall)
Det här har jag på/till hojen!

Användarvisningsbild
Donner
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 3228
Blev medlem: mån aug 27, 2007 17:34
Ort: Landskrona

Re: Blinkersglas

#10 Inlägg av Donner »

Jag brukar minska mina bilder i paint....enkelt och fungerar.
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Blinkersglas

#11 Inlägg av adrian_vg »

tersan skrev:Hej, välkommen till forumet.

Det finns lite trådar om blinkersglas i tillbehörsavdelningen här på forumet. Två inköpsställen jag kan komma på så här lite snabbt är http://www.whitelights.eu och naturligtvis Ebay.
Bikersneed.se kan vara lite billigare. Mejla, eller ring och prata med killarna! Fick mitt LED-bakljus och blinkers till ett bra pris från dem.
Maciver skrev:Välkommen hit.

Bilden får inte vara hur stor som helst, även i filstorleken. Kan tyvärr inte storlekarna.
800x600.
tersan skrev:Angående priser på eftermarknadsglas har jag också studsat lite... men å andra sidan är det små serier och när det dessutom ska vara e-märkt så antar jag att det blir dyrt. Det borde gå att hitta billigare omärkta från Kina, men då kan Bilprovningen ha synpunkter om de är på det humöret. :wink:
Dito.

Men kollar de verkligen på bilprovningen att glas- och blinkers är E-märkta om det är en vanlig besiktning? Om det är en regbesiktning gör de ju det, men annars?

De kollade inte på min LED-baklampa på senaste besiktingen, och inte heller på LED-blinkerserna i backspeglarna. Baklampan såg jag i efterhand faktiskt var E-märkt, men framblinkerserna, njae...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3239
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

Re: Blinkersglas

#12 Inlägg av tersan »

adrian_vg skrev:Men kollar de verkligen på bilprovningen att glas- och blinkers är E-märkta om det är en vanlig besiktning? Om det är en regbesiktning gör de ju det, men annars?
Troligen inte om det ser vettigt ut i övrigt. Polisen kan nog vara ett större problem, i synnerhet om det finns andra "fel" på hoj eller förare som drar uppmärksamheten till sig... :wink:
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Blinkersglas

#13 Inlägg av adrian_vg »

tersan skrev:
adrian_vg skrev:Men kollar de verkligen på bilprovningen att glas- och blinkers är E-märkta om det är en vanlig besiktning? Om det är en regbesiktning gör de ju det, men annars?
Troligen inte om det ser vettigt ut i övrigt. Polisen kan nog vara ett större problem, i synnerhet om det finns andra "fel" på hoj eller förare som drar uppmärksamheten till sig... :wink:
Låter som om det är öppet för personligt tyckande. :)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Skriv svar