Handlare vi gillar - och varför

Hepco-Becker, Yoshimura, Goodridge eller Powerbronze? Här snackar vi tillbehör!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Consiglieri
Donator 2008
Inlägg: 16
Blev medlem: tor nov 29, 2007 23:42
Ort: Göteborg

Honda MC Center Göteborg- Ahlqvist motorcyklar

#16 Inlägg av Consiglieri »

Rekommenderar starkt Honda MC Center i Göteborg.

http://www.hondamc.com/hmcc/hmccstart____7095.aspx

Jag var inne under veckan och letade efter ny hjälm och deras säljare Charles bör helgonförklaras. Tog sin tid och hjälpte mig hitta en hjälm som verkligen passade trots att jag var krävande (form, färg, det ena och det andra).
Killen vet vad han snackar om och jag måste säga att jag aldrig, och då menar jag verkligen ALDRIG har träffat en mer serviceinriktad säljare en Charles.
Så hur gick affären? Gick hem hur nöjd som helst med en ny Shoei XR-1000 Cryptic (ville egentligen ha en Arai RX-7 corsair men passade dåligt på mitt runda skalle, Shoein däremot sitter som gjuten på skallen). Priset han fixade då?..... tom ebay känns dyrt jämfört med honom!


Jag kan inte säga det tillräckligt många gånger men den killen är fantastisk och från och med nu min go to guy när det gäller mc grejer.
Jag vet dock inte hur de övriga i personalen är, men är de det minsta som Charles så är valet givet....
Om bara mina kvinnor kunde vara som mina hojar:

1. Sexiga
2. Lydiga
3. Temperamentfulla

Användarvisningsbild
Silverbitch
Donator 2008
Inlägg: 101
Blev medlem: lör jul 07, 2007 19:14
Ort: Nossebro

#17 Inlägg av Silverbitch »

Vincents Bike Shop i Varberg!

www.vincents.se

Jag köpte min älskade VFR här i somras.

Supertrevlig och hjälpsam personal.

Jonas Ekery på Vincents (som själv kör/körde VFR) ringde upp mig när jag haft hojjen ett tag för att höra att allt var ok :) Det kallar jag service!!
Nytaget körkort!!!
VFR 800 -01 Silver

T-PWR
Medlem
Inlägg: 80
Blev medlem: tis sep 09, 2008 14:55
Ort: Smålandsstenar

#18 Inlägg av T-PWR »

Kan också rekommendera Vincents, köpte alla mina kläder där + att polaren köpte sig en BMW från de nu för 1 månad sen,. Bra att ha att göra med..

// Mathias

Användarvisningsbild
mange_900
Medlem
Inlägg: 80
Blev medlem: tor aug 21, 2008 22:14
Ort: Halmstad

#19 Inlägg av mange_900 »

Fransson skrev:Vill gärna slå ett slag för Verona mc i Ljungby
http://www.veronamotor.se/
Väldigt trevlig och hjälpsam personal.
M.T.K
Kör GSXR1000 -04 en gul.
Åker BMW 728ia -96 en grön.
Körde VFR800 -98 en röd.
Billiga däckbyten
Kolla in: http://www.ok-racing.info.se/

Användarvisningsbild
stefan
Donator 2009
Inlägg: 302
Blev medlem: sön aug 31, 2008 16:44
Ort: Huddinge

#20 Inlägg av stefan »

Invalido

En aldeles utmärkt leverantör av vifferdelar, snyggt förpackade och trevlig korresopndans. :lol:

//Stefan
CBR 600rr -07

Användarvisningsbild
Excalibur105
Donator 2010
Inlägg: 465
Blev medlem: fre aug 24, 2007 23:04
Ort: Lindesberg

#21 Inlägg av Excalibur105 »

Bikersneeds.se

Världsklass på service!! Skickade ett mail en kväll vid 22:00 då jag stött på problem med en vara jag besällt utav dem/han. Fick svar 30minuter senare!
Problemet kvarstår och jag står i garaget en tis em och skriver ett mail till denna Roger. Till saken hör att de har stängt tisdagar, skickar iväg mailet, går till verktygsvagnen och plockar fram en skruvmejsel och sätter mig på min skinnklädda mekarpall. Då kommer sambon min med telefonen, jag lovar att det kan inte ens ha tagit 1minut efter det att jag tryckte "Send" innan han ringde mig. Det kallar jag service i världsklass.
Till skillnad mot andra som man skickat och frågat vart ens grejor tagit vägen som man förhoppningsvis får svar på innom en vecka i BÄSTA fall!!! (Lelles)
GSX1300R Hayabusa -08
Såld:Honda VFR 800 -07

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#22 Inlägg av adrian_vg »

Louis.de:
Stor tysk handlare. Bra webbshop, snabba leveranser och bra priser. Kanske mest känd för sin drygt 1500-sidiga katalog som skickas gratis vid intresse.

Bikersneed.se:
Suverän svensk webbshop. Mycket snabb på mejlsvar. Mycket bra service generellt sett. Bästa svenska webbshopen alla kategorier. Skulle dock vilja se lite större urval bland delarna.

xenonkungen.se:
Bra webbshop, snabba leveranser.

Cmsnl.com:
Nederländsk Hondadealer. Har alla delar till alla Hondor som någonsin funnits (i nio fall av tio). Lätt sökbar med både bild och/eller microfiche online. Snabb leverans. Ok priser. Snabbare än Lelles som verkar ha samma underleverantör...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Excalibur105
Donator 2010
Inlägg: 465
Blev medlem: fre aug 24, 2007 23:04
Ort: Lindesberg

#23 Inlägg av Excalibur105 »

adrian_vg skrev: Bikersneed.se:
Suverän svensk webbshop. Mycket snabb på mejlsvar. Mycket bra service generellt sett. Bästa svenska webbshopen alla kategorier. Skulle dock vilja se lite större urval bland delarna.
Han kan ta hem fler delar, det är bara att du hör med honom. Köpte hugger för inte så länge sedan, tyvärr fanns inte den jag ville ha men han skaffade fram en likvärdig lika snabbt och smidigt som förra gången jag handlade av honom.
GSX1300R Hayabusa -08
Såld:Honda VFR 800 -07

Användarvisningsbild
Heliforce
Medlem
Inlägg: 55
Blev medlem: fre maj 15, 2009 11:58
Ort: Örebro

#24 Inlägg av Heliforce »

Normansmotor (f.d. MC-Centralen) Örebro
http://www.normansmotor.se/

Då jag fick mitt återfall förra våren, behvövde jag en komplett utrustning skydd. När jag var på plats hos MC-Centralen och provade hjälmar hittade jag en jag tyckte om till utseendet, var inte min storlek så det var svårt att avgöra hur den var. Butiken tog utan att blinka hem rätt storlek på kort tid och lät mig givetvis prova den live. Efter en tur med hojen märkte jag att den inte var rätt för mig utan lämnade tillbaka den och letade vidare. Hittade ett par byxor som jag ville ha, hade sett samma modell 200 kr billigare i en annan affär (som inte var motorcykel inriktad) men valde att köpa dem här, lite som tack för att det ställt upp och svarat på många frågor.

I slutet på säsongen ser jag till min förtvivlan att byxorna spruckit på insidan i en söm. Nu för någon vecka sedan tog jag kvittot och gick tillbaka för att se om man kunde få dem lagade eller ett nytt par i utbyte. Till min stora förvåning och besvikelse visar det sig att de hade nytt namn (hade tydligen kursat) till Normans och jag vet att jag i detta läget inte har någon garanti att kräva från företaget (hos tillverkaren kanske jag har rätt till ers. vet dock inte). Trots detta gick jag in och visade byxorna och killen sa direkt " Jag ska ringa och kolla med leverantören om de vill laga dem eller skicka nya byxor". Efter några dagar fick jag veta att jag kunde komma och plocka ut ett nytt par byxor.

Detta är ett praktexempel på hur man behandlar en kund. Käner mig mycket nöjd och att jag måste skriva några rader här, för bra handlare växer inte på träd ;).
______________
\------(___)
"""""""""""""""""""""""""""
VFR750F-87, VTR-98

Användarvisningsbild
Sälle
Donator 2008
Inlägg: 284
Blev medlem: sön feb 04, 2007 13:34
Ort: Ängelholm

#25 Inlägg av Sälle »

http://www.pam.se PRO-AM Motor är en firma som säljer RAM Mounts till motorcyklar. Fruktansvärt snabb på att expediera ordern jag gjorde. Han skickade mail till mig så fort han hade postat paketet och skickade paketet mot faktura för att jag skulle slippa postförskotts avgiften. En kompis till mig har också handlat där och han är lika nöjd.
VFR 800Fi -98 Krockad och inlöst
VFR 800 Vtec -06

Hondaman
Medlem
Inlägg: 35
Blev medlem: tor jul 09, 2009 21:09
Ort: Dalarna

#26 Inlägg av Hondaman »

adrian_vg skrev:Bikersneed.se:
Suverän svensk webbshop. Mycket snabb på mejlsvar. Mycket bra service generellt sett. Bästa svenska webbshopen alla kategorier. Skulle dock vilja se lite större urval bland delarna.
+1.

Verkar vara mycket mån om sina kunder och att ge bra service.
Alltid snabba mailsvar (även under icke kontorstid!).

Rekommenderas!
-- VFR 800 FI -99 --

pelle plutt
Medlem
Inlägg: 2
Blev medlem: sön jan 16, 2011 21:44
Ort: spånga

Re: Handlare vi gillar - och varför

#27 Inlägg av pelle plutt »

Österskärs däckservice, bra service :D rätt inställning och kunnig :D

Användarvisningsbild
Maciver
Donator 2021
Inlägg: 1218
Blev medlem: lör apr 17, 2010 21:59
Ort: Eslöv

Re: Handlare vi gillar - och varför

#28 Inlägg av Maciver »

BR. Nilssons mc i Helsingborg, www.nilssonsmc.se , numera är man även akturiserad honda handlare.

ps. man ger även 10% i smc-rabatt.
Maciver VFR Touring Edition
(på väg dit i vart fall)
Det här har jag på/till hojen!

Kron
Donator 2011
Inlägg: 15
Blev medlem: fre dec 31, 2010 07:30
Ort: Svedala

Re: Handlare vi gillar - och varför

#29 Inlägg av Kron »

Kan rekommendera Lillemans i Lund.
Vet vad dom pratar om..ger bra inbytespriser..har bra service..

Är återförsäljare för Honda och Yamaha.

Användarvisningsbild
landin86
Medlem
Inlägg: 88
Blev medlem: mån maj 09, 2011 07:58
Ort: Kävlinge

Re: Handlare vi gillar - och varför

#30 Inlägg av landin86 »

Kron skrev:Kan rekommendera Lillemans i Lund.
Vet vad dom pratar om..ger bra inbytespriser..har bra service..

Är återförsäljare för Honda och Yamaha.
Skriver under på detta! Köpte alla kläder och hjälm av dom och fick rätt bra rabatt... Speciellt på hjälmen, då jag har lite större skalle, så hade han massa Arai-hjälmar som dom inte sålt pga storleken... Kommer inte ihåg exat hur mycket det sänktes, men det var en hel del, just för att "ingen slår mig i pris på Arai" :P
Blå VFR800-01!

Skriv svar