Mc-larm

Hepco-Becker, Yoshimura, Goodridge eller Powerbronze? Här snackar vi tillbehör!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Andersson
Donator 2007
Inlägg: 321
Blev medlem: lör jun 03, 2006 09:42
Ort: Eskilstuna

Mc-larm

#1 Inlägg av Andersson »

Har beställt ett sådant här ---> http://www.tradera.com/auction/auction. ... d=30213630

Någon som har provat eller hört nått om dem?

Väligt bra pris måste jag säga, 200kr + 125kr frakt fick jag mitt för.
Kul med fjärrstart funktion och att nyckeln sitter i dosan som på nya volvo bilar bla.
Enligt beskrivningen så är det med riktig stöt sensor också och inte med ljudsensor som en del larm konstigt nog har.

Återkommer när jag fått och installerat mitt larm.
Hojen såld

Användarvisningsbild
Andersson
Donator 2007
Inlägg: 321
Blev medlem: lör jun 03, 2006 09:42
Ort: Eskilstuna

#2 Inlägg av Andersson »

Fick larmet idag och har nu monterat dit det, det tog "bara" ca 5 timmar allt som allt. Med raster inröknat :roll:

Sirenen tjuter som bara fan! Har nog aldrig hört ett larm som tjuter så högt.
Det är en riktigt stötsensor på larmet och inget ljudsensor skit som jag sett att en del larm har. Känsligheten är ställbar.
Om någon stöter till hojen så tjuter det till och blinkerserna blinkar 5 gånger som en varning, låter de inte bli hojen efter det så bryter helvetet loss.

Man kan starta hojen via larm dosan och då också köra utan nyckel i (det känns lite halv underligt) Självklart går det att anväda hojen precis som vanligt med nyckel också, men det är ju rätt ballt att kunna starta och stänga av den på håll :wink:

I övrigt så tycker jag att larmet och dosorna känns helt okej.
Bruksanvisningen kunde ha vart lite mer förklarande.

Har inte hunnit prova det ordenltigt än och tar det därför lugnt med rekomendationerna, men en sak är klar, du hittar inget billigare larm på marknaden idag.
Hojen såld

Användarvisningsbild
Deltatracker
Medlem
Inlägg: 148
Blev medlem: tis jul 04, 2006 20:30
Ort: Ulricehamn

#3 Inlägg av Deltatracker »

Hur pass kunnig behöver man vara för att installera ett sådant? Hur utförlig är bruksanvisningen? Kunde man följa den eller krävdes det lite extra kunskaper och erfarenheter?

Användarvisningsbild
Andersson
Donator 2007
Inlägg: 321
Blev medlem: lör jun 03, 2006 09:42
Ort: Eskilstuna

#4 Inlägg av Andersson »

Deltatracker skrev:Hur pass kunnig behöver man vara för att installera ett sådant? Hur utförlig är bruksanvisningen? Kunde man följa den eller krävdes det lite extra kunskaper och erfarenheter?
Jag anser mig själ vara rätt händig när det kommer till dessa saker så lite kunskaper behöver man nog ha, sen behöver du ha tillgång till ett elschema på hojen. Och du får inte vara rädd för att klippa i hojens kabelstam förståss.

Men är du något sånär kunnig på el och kan mäta med en multimeter så ska du nog fixa det.
Hojen såld

Skriv svar