Nu är jag ingen expert på packväskor men det torde finnas en stämpel i plasten
med information om vilken certifieringsregel som använts vid klassningen.
Om man hittar den och sedan går in och tittar i den regeln ska alla fall finnas
beskrivna där.
Huruvida det är så att tillverkaren av väskorna vid just det tillfället de producerades
var tvugna att märka dem med vilken regel som gällde låter jag vara osagt. Det ser du
om du hittar den
//
Faktiskt en lite rolig idé men jag hittar ingen sådan märkning på top boxen iaf, men den har "RECYCLING CODE 5"... Kan ju vara bra att veta om den trillar av
TG skrev:
Since-2009 skrev:Vad var det för hoj/top box och överskred du verkligen 15kg med normalt motionstempo? Erfarenhet väger minst lika tungt men då ska det naturligtvis vara jämförbart med de tillbehören/lådorna jag har =0)
Hoj = min VFR
Topbox = Givi 45 l (tror litervolymen är rätt, den rymmer iaf två hjälmar...)
Hade ett flak öl, ca 8 kg, min laptop, 4 kg, kläder ca 2 kg, kängor ca 1,5 kg, 2 flaskor sprit (0,75l) ca 3 kg o säkert lite annat smått o gott...
Var uppe i 180.... (självklart på bana )
Okok ja vi får se vad Honda kan få fram på deras egna =0)
VFR800 EHEC
Started out with nothing and I still got most of it left
Sexkantsbultarna som jag först använde var för pakethållaren men de ska "bara" bytas ut om man monterar hållarna för sidoväskorna enligt monteringsanvisningen vilket jag först såg lite senare när jag synade det hela lite mer noggrant. Alltså insex för handtag eller pakethållare och sexkant/flänsbult om sidohållarna monteras vilka även är infästa där, de är då troligen lite stadigare än insexbultarna. Sen har jag iofs svårt att tro att det skulle vara sämre än insex för enbart handtag eller pakethållaren men det är bara vad jag tror.
Ang vikterna fick jag svar från Honda i andra hand gällande lastvikten i väskorna men de verkar inte riktigt vara med på det hela. För topboxen = 4kg = de har räknat på pakethållarens kapacitet och för sidoväskorna skrev de 10kg men det stämmer alltså inte med tanke på hållarnas kapacitet.
Ska se när jag orkar grotta vidare i det, provkört top boxen nu med last och det gick fint men det hela har som sagt blivit en principsak = man ska ha svart på vitt vad lastningstillbehören klarar av för last och det tycker jag inte att dom presenterar vidare värst. Tjänstevikten har inte blivit besvarat alls ännu mer än en gissning av medlaren som var att det kanske stod fel på hemsidan och att det i registreringsbeviset är korrekt, det köper jag inte helt samtidigt är frågan hur pass "standardiserad" tjänstevikten är på motorcyklar.
VFR800 EHEC
Started out with nothing and I still got most of it left
Jag har insex både till handtagen och rtg-kittet. Har för mig att det är orginal. Var samma på gammla viffern , insex. Tror att någon bytt skruvar på ditt kit.
Nja alltså insexsskruvarna är med i monteringsanvisningen för handtagen och pakethållaren men om sidoväskhållarna ska monteras, vilka då bl.a. monteras i samma bulthål som pakethållaren, så står det att flänsbultarna ska användas.. enligt monteringsanvisningen. Jag har alltså både insex och fläns/sexkantsbultarna. Det enda som är lite underligt är att flänsbultarna är kortare än motsvarande insex när det bygger högre då flänsbultarna ska användas = går genom både pakethållare och sidoväskhållare.
VFR800 EHEC
Started out with nothing and I still got most of it left