VFR 800 hur många mm/diameter är styrhalvorna?

Hepco-Becker, Yoshimura, Goodridge eller Powerbronze? Här snackar vi tillbehör!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Since-2009
Medlem
Inlägg: 202
Blev medlem: mån maj 10, 2010 22:19

VFR 800 hur många mm/diameter är styrhalvorna?

#1 Inlägg av Since-2009 »

Hittar inte den uppgiften, hojen är på service o såg att de hade R&G värmehandag på hyllan för en rimlig peng. Original kostar en orimlig peng med tanke på att de slutade fungera redan förra året på min 08´a :wink:

Hur som så googla jag lite på R&G, visst de kan ju ha flera modeller vad vet jag men alla jag hittade i landet är för 22mm styre.

Hur många mm ska handtagen vara på för att passa på min?
VFR800 EHEC

Started out with nothing and I still got most of it left

Användarvisningsbild
Donner
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 3228
Blev medlem: mån aug 27, 2007 17:34
Ort: Landskrona

Re: VFR 800 hur många mm/diameter är styrhalvorna?

#2 Inlägg av Donner »

22mm är standard på dom flesta hojar, finns Fatbarstyre men då är dom oftast tjockare i mitten och normala där handtagen sitter. Skulle inte kunna tänka mig annat än att du har 22mm.
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera

Användarvisningsbild
Since-2009
Medlem
Inlägg: 202
Blev medlem: mån maj 10, 2010 22:19

Re: VFR 800 hur många mm/diameter är styrhalvorna?

#3 Inlägg av Since-2009 »

Kool ja då torde det kunna fungera men nu får vi se hur det blir. Ringde till verkstan varav jag fick snacka med meken tillslut när kundmottagaren berättat vad det handla om. Han fråga om jag verkligen skulle snåla in på värmehandtagen nu när jag ville ha det fint med ventilerna, med glimten i örat :wink:

Mjoe jag förklara väl det att om original ändå inte höll bättre så kunde det ju vara värt att prova och förklara att den andra meken hade varit schysst o kollat när den var inne då för rullen. Hur som helst så hade vi inte lyckats lösa gåtan, jag hade mätt upp eländet och jag kom fram till att högra handtaget verkade ha brunnit = oändlig. Kruxet var dock att den vänstra borde ju ha blivit varm ändå men så är inte fallet, testade båda kablagen på båda sidorna men icke och själva enheten lyser som den ska. Sen kan det ju vara något säkerhetsarrangemang á Honda original som slår ifrån för att det inte ska bli Majbrasa men det är ju svårt att veta.

Han har lite reservdelar till dom där liggandes så om det nu bara är ena handtaget som fått hicka så gick väl det att lösa. Nu gäller det bara att hitta kablaget som jag tog loss då = bara handtagen kvar på hojen, vill minnas att jag gjorde det snyggt åtminstone och märkte upp var allt ska sitta.

Fortsättning följer...
VFR800 EHEC

Started out with nothing and I still got most of it left

Skriv svar