Dyno jet?

Hepco-Becker, Yoshimura, Goodridge eller Powerbronze? Här snackar vi tillbehör!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Gubbrejsarn
Medlem
Inlägg: 32
Blev medlem: fre jun 02, 2006 19:51
Ort: Haninge

Dyno jet?

#1 Inlägg av Gubbrejsarn »

Jag har en 93:a med ett Micron slip-on och tänker sätta på en KN-filter. Nu är min fråga om det är någon idé att sätta ett Dyno jet-kit på den eller om jag "bara" skall klocka om förgasarna och feta upp bränsle/luft-blandningen tills stiften ser ok ut?

Eller finns det någon annan erfarenhet?

Anledningen till min tvekan att Dynojet:a är att de erfarenheter jag har är väldigt tveksamma. Dyra grejor som inte visat något övertygande resultat...

Användarvisningsbild
Ronneby-Benny
Medlem
Inlägg: 37
Blev medlem: fre jun 02, 2006 19:53
Ort: Ronneby, bor i Hulta-området!

#2 Inlägg av Ronneby-Benny »

:shock: Du känner väl DrBike?? Han avråder bestämt mot att montera dyno-kit!! Rekommenderar istället utprovning av munstycken och nål istället. Nåja Björn vi ska ju träffas snart så jag kan prova din och jämföra. Montera du KN-filter ändock utan att laborera med gasarna! :D
På en VFR97 Sitter en gammal gubbskrutt som kör skiten av ungdomar pga galenskap!

Användarvisningsbild
Qwerty
Donator 2008
Inlägg: 505
Blev medlem: fre jun 09, 2006 22:58
Ort: Sthlm

#3 Inlägg av Qwerty »

Enklast är att skita i dynojet och bestycka själv. Kika hur stiften ser ut idag när du kör, från 2000rpm- innan rött. Stäng av motorn och kika. Kör inte en sec på tomgång eller annat varv. Döda och läs.

Prova även jämn gas 90-120 ja vad som är lagom på din hoj, ligg så någon kilometer och gör samma som vid fullgas körningen.

Sen häver du i K&N filtret och ser hur det ser ut. Troligtvis så kan du medans du monterar filtret ha i ett nr större huvudmunstycken. Brukar inte vara mer än så.

Men för att vara säker, köra hojen i bänk med lambda mätning. Då ser du hela registrets blandning och kan finlira.
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se

Skriv svar