Since-2009 skrev:Dovare ljud känns inte som något hinder, bara ljudnivån inte är "onödigt" hög. PC'n borde dimpa ned när som helst nu o då ska jag kolla vad dom kan trolla fram eller så får jag se om jag själv måste leta.
Gsson gammelviffer lät väldigt mycket argare på Rörken efter Dynojetkittningen. Nåt man kan förvänta sig misstänker jag; såvida han inte passat på att plocka bort lite stoppning ur dämparna också när han ändå höll på.
Själva Dyn.. gjorde ingen skillnad på ljudet. Däremot så packade jag om dämparen för att få den tystare, vilket den var i 150mil, sen började den låta mer igen.
T.
Tommy Gsson skrev:Själva Dyn.. gjorde ingen skillnad på ljudet. Däremot så packade jag om dämparen för att få den tystare, vilket den var i 150mil, sen började den låta mer igen.
T.
Fel av mig isf.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Since-2009 skrev:Någon som sitter på något bra recept? PC-V är beställt men det verkar ont om skorstenar till en 08´a, LeoVince vet jag om men vore fint med fler alt. Ytterliggare godis man bör införskaffa?
Målet är att få den o gå ryckfritt (utan bonntrim), inte bullra satan o katalysatorn ska vara kvar.
Om det är en -08:a du har så kommer PC-V inte att passa. Enligt dom uppgifter jag fått av Dynojet så går det bara att använda PC-V till -09:an. Tidigare modeller är det PC-III:an som gäller.
Since-2009 skrev:Någon som sitter på något bra recept? PC-V är beställt men det verkar ont om skorstenar till en 08´a, LeoVince vet jag om men vore fint med fler alt. Ytterliggare godis man bör införskaffa?
Målet är att få den o gå ryckfritt (utan bonntrim), inte bullra satan o katalysatorn ska vara kvar.
Om det är en -08:a du har så kommer PC-V inte att passa. Enligt dom uppgifter jag fått av Dynojet så går det bara att använda PC-V till -09:an. Tidigare modeller är det PC-III:an som gäller.
Skumt, jaja jag frågade kort o gott om det blev PC-V till min hos Honda och det sa han att det blev enligt deras leverantör. Men men det visar sig, precis fått svar om LeoVince och har jag tur får jag dem nästa vecka.
Sa dom vad som inte passade ang PC-V?
VFR800 EHEC
Started out with nothing and I still got most of it left
Since-2009 skrev:Skumt, jaja jag frågade kort o gott om det blev PC-V till min hos Honda och det sa han att det blev enligt deras leverantör. Men men det visar sig, precis fått svar om LeoVince och har jag tur får jag dem nästa vecka.
Sa dom vad som inte passade ang PC-V?
Nej, men jag tror att något i elektroniken på -09:an är annorlunda som gör att PC-V inte fungerar på äldre motorcyklar. Kollar du på powercommanders hemsida så går det bara att beställa PC-V:an till 2009 års model.
Since-2009 skrev:Skumt, jaja jag frågade kort o gott om det blev PC-V till min hos Honda och det sa han att det blev enligt deras leverantör. Men men det visar sig, precis fått svar om LeoVince och har jag tur får jag dem nästa vecka.
Sa dom vad som inte passade ang PC-V?
Nej, men jag tror att något i elektroniken på -09:an är annorlunda som gör att PC-V inte fungerar på äldre motorcyklar. Kollar du på powercommanders hemsida så går det bara att beställa PC-V:an till 2009 års model.
Bräjjking news! Mailade o frågade via powercommander.com och de svarade kortfattat "It will work just fine"
Så nu e det bara hoppas på det bästa =0)Â
VFR800 EHEC
Started out with nothing and I still got most of it left
Ja nu är det handlat iaf =) Vi diskutera just hurvida det passade (ingen montering ännu) och om det inte gör det så byter dom till PCIII utan tjafs men det ska förhoppningsvis inte behövas. Dom tyckte jag skulle svänga förbi med hojen sen så vi kan bänka den original så blir det lite roligare sen o se vad det ger.
Nåja nu ska jag bara komma till att beställa skorstenarna... mailat zimo-motorrad som togs upp i en annan tråd men inget svar ännu.
VFR800 EHEC
Started out with nothing and I still got most of it left
Nu är piporna hemma, slutade med att jag handla från ebay. 5700:- inkl frakt från Tyskland, tog en vecka.
Får se hur det blir med monteringen, har styvt 100 mil kvar till 1800 mila servicen så jag funderar på att hålla mig tills dess och då bänka den original nyservad, montera alltihop och sen får man se vad det ger efter mappningen. Nu ska jag leta efter någon trevlig verktygssats, inte haft någon direkt anledning att skaffa det sedan jag sluta skruva yrkesmässigt men nu ska man ju lossa fyra bultar så då kan man ju lika gärna passa på att förköpa sig lite
Om någon har skitbra tips på en mobil verktygslåda/vagn som går att ta med sig i och ur en vanlig personbil så mottages det tacksamt. Har sett en skitfiffig som servicefolk har ibland, en låda på hjul och så kan man dra upp den så att det blir två tre plan/hyllor med verktyg och arbetsyta. Just den dom haft har dock gått ur tiden.
VFR800 EHEC
Started out with nothing and I still got most of it left
Since-2009 skrev:Leovince kolfiber med konisk ända, nu kommer skylten få plats mellan så den kan flyttas upp under baklyktan =)
Glöm inte bilder före och efter!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Since-2009 skrev:Skumt, jaja jag frågade kort o gott om det blev PC-V till min hos Honda och det sa han att det blev enligt deras leverantör. Men men det visar sig, precis fått svar om LeoVince och har jag tur får jag dem nästa vecka.
Sa dom vad som inte passade ang PC-V?
Nej, men jag tror att något i elektroniken på -09:an är annorlunda som gör att PC-V inte fungerar på äldre motorcyklar. Kollar du på powercommanders hemsida så går det bara att beställa PC-V:an till 2009 års model.
Jag kör med PC-V och Leovince på min -02 och det funkar kanon inga ryck eller stul samt bänklad till 109,5hk så jag är nöjd.