Sida 1 av 2
Slip-on till Vfr 86
Postat: tis jun 29, 2010 15:39
av stryker
Hei!
Har kommit över ett 4-1 system till min 86:a

, men med en Micron race dämpare så låter alltför mycket. Undrar om det finns en slip-on som passar på mitt 4-1 system, eller måste jag köpa till en nyare modell å modifisera den så att den passar?
Re: Slip-on till Vfr 86
Postat: tis jun 29, 2010 16:18
av TG
stryker skrev:Hei!
Har kommit över ett 4-1 system till min 86:a

, men med en Micron race dämpare så låter alltför mycket.
FÖR mycket

Kan en V4:a mullra för högt???

Re: Slip-on till Vfr 86
Postat: tis jun 29, 2010 17:17
av tersan
TG skrev:stryker skrev:Hei!
Har kommit över ett 4-1 system till min 86:a

, men med en Micron race dämpare så låter alltför mycket.
FÖR mycket

Kan en V4:a mullra för högt???

Jag fattar inte heller riktigt problemet...

Re: Slip-on till Vfr 86
Postat: tis jun 29, 2010 18:51
av KLACKEN
TG skrev:stryker skrev:Hei!
Har kommit över ett 4-1 system till min 86:a

, men med en Micron race dämpare så låter alltför mycket.
FÖR mycket

Kan en V4:a mullra för högt???

Jag var ut en sväng helt utan dämpare ikväll

häftigt ljud men lite för högt för att orka höra på någon längre tid.
Postat: tis jun 29, 2010 21:22
av Tyrannosaurus
Det SKA låta... "Loud pipes save lifes"

Om man vill få ner ljudet t.ex. i samband med besiktning eller bankörning där det är ljudkrav så kan man med fördel skaffa en dB-killer.
http://www.carpimoto.com/content/prod/l ... lencer.htm
http://www.desmorados.com/shop/catalog/ ... 32_358_294
Jag måste skaffa något liknande då mitt system svårligen skulle klara en besiktning. Men köra med den i andra sammanhang - "no way". Däremot skulle jag aldrig köra rensat som det gjordes friskt på Sveavägen på 70-80-talet.
Men visst har jag testat och kan konstatera att Sabren "brummar" rätt bra när inget håller emot

Postat: tis jun 29, 2010 22:28
av stryker
Btw, måste jag dysa om med detta avgasrör?
Postat: ons jun 30, 2010 08:28
av tersan
stryker skrev:Btw, måste jag dysa om med detta avgasrör?
Förlåt en okunnig, men vad betyder "dysa om"?

Postat: ons jun 30, 2010 08:35
av TG
tersan skrev:stryker skrev:Btw, måste jag dysa om med detta avgasrör?
Förlåt en okunnig, men vad betyder "dysa om"?

ingen aning... i min värld så är en dysa det som sitter längst bak på en raket/robot där gaserna från motorn kommer ut - dvs driver hela mackapären framåt....
Postat: ons jun 30, 2010 08:52
av tersan
TG skrev:tersan skrev:stryker skrev:Btw, måste jag dysa om med detta avgasrör?
Förlåt en okunnig, men vad betyder "dysa om"?

ingen aning... i min värld så är en dysa det som sitter längst bak på en raket/robot där gaserna från motorn kommer ut - dvs driver hela mackapären framåt....
Förekommer inte "dysa" i samband med olika tryckregleringar?
Postat: ons jun 30, 2010 09:00
av TG
Postat: ons jun 30, 2010 11:55
av tersan
Minsann! Men då är frågan vad stryker har för dysa på sin VFR, och hur den påverkas av ett nytt avgasningsrör? Bör man kanske se över radialhäverten eller bootstacken också när man ändå håller på?
Postat: ons jun 30, 2010 12:01
av TG
Nu blev det grekiska på riktigt...
Om vi låter stryker förklara vad han menar så kanske vi kan komma med ett relevant svar

Postat: ons jun 30, 2010 12:05
av HondaHasse
Tror han menar om man behöver bestycka om förgasarna om man byter avgasrör....
Postat: ons jun 30, 2010 12:43
av Jimmy.S
dysa = dynojetta?
Postat: ons jun 30, 2010 21:27
av stryker
Jepp, dynojetta. Har bott för länge i Norge
