Har kommit över ett 4-1 system till min 86:a , men med en Micron race dämpare så låter alltför mycket. Undrar om det finns en slip-on som passar på mitt 4-1 system, eller måste jag köpa till en nyare modell å modifisera den så att den passar?
Det SKA låta... "Loud pipes save lifes"
Om man vill få ner ljudet t.ex. i samband med besiktning eller bankörning där det är ljudkrav så kan man med fördel skaffa en dB-killer.
Jag måste skaffa något liknande då mitt system svårligen skulle klara en besiktning. Men köra med den i andra sammanhang - "no way". Däremot skulle jag aldrig köra rensat som det gjordes friskt på Sveavägen på 70-80-talet.
Men visst har jag testat och kan konstatera att Sabren "brummar" rätt bra när inget håller emot
stryker skrev:Btw, måste jag dysa om med detta avgasrör?
Förlåt en okunnig, men vad betyder "dysa om"?
ingen aning... i min värld så är en dysa det som sitter längst bak på en raket/robot där gaserna från motorn kommer ut - dvs driver hela mackapären framåt....
stryker skrev:Btw, måste jag dysa om med detta avgasrör?
Förlåt en okunnig, men vad betyder "dysa om"?
ingen aning... i min värld så är en dysa det som sitter längst bak på en raket/robot där gaserna från motorn kommer ut - dvs driver hela mackapären framåt....
Förekommer inte "dysa" i samband med olika tryckregleringar?
Minsann! Men då är frågan vad stryker har för dysa på sin VFR, och hur den påverkas av ett nytt avgasningsrör? Bör man kanske se över radialhäverten eller bootstacken också när man ändå håller på?