Packväska till VFR -98 med uppflyttad ljuddämpare?

Hepco-Becker, Yoshimura, Goodridge eller Powerbronze? Här snackar vi tillbehör!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Dieselgurra
Medlem
Inlägg: 4
Blev medlem: mån jun 21, 2010 22:17
Ort: Uppsala

Packväska till VFR -98 med uppflyttad ljuddämpare?

#1 Inlägg av Dieselgurra »

Hej!

Är precis ny här på forumet. Hamnade här tack vare två nyfunna VFR-vänner som jag hittade på Rörken i måndags.

Jag håller så smått på och kollar efter en lämplig packväska att ha bakpå min VFR. Jag har GPR-system på den med uppflyttad dämpare. Så sidoväskor som hänger ner fungerar inte.

Hittills har jag kört med kronans persedelpåse surrad på baksitsen. Fungerar ok men är lite opraktiskt om man bara snabbt vill plocka upp något.

Har sett flera varianter av tygväskor som man surrar på baksitsen. Någon som har erfarenheter att dela med sig av?
Vill ju gärna ha en stor väska men ändå inte elda upp den mot ljuddämparen.

Tar tacksamt emot alla tips och idéer!

Hälsningar
Gurra

Användarvisningsbild
Pegaso
Medlem
Inlägg: 463
Blev medlem: ons maj 12, 2010 08:17
Ort: Nyköping

#2 Inlägg av Pegaso »

Hej och välkommen hit!

Topbox, kan det va nåt??

Det har jag tänkt att köpa mig en, när ekonomin tillåter...
VFR 800 - 98 svart
________________________
Not only do I not know what's going on, I wouldn't know what to do about it if I did.
George Carlin
========================

Dieselgurra
Medlem
Inlägg: 4
Blev medlem: mån jun 21, 2010 22:17
Ort: Uppsala

#3 Inlägg av Dieselgurra »

Tackar för välkomnandet!

Jo, har också tänkt på toppbox. Hade det på förra hojen. Men en väska som man "bara" spänner fast känns lite mer praktiskt. Om inte annat så är det billigare och jag slipper toppboxställningen.
Jag tycker toppboxarna hamnar så högt upp och långt bak så hojen ser för gräslig ut. Hur snygg den nu ser ut med en väska surrad på baksitsen :-)

/Gurra

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Packväska till VFR -98 med uppflyttad ljuddämpare?

#4 Inlägg av adrian_vg »

Bagster tankskydd och en dito väska i passande storlek? Finns en del att välja på i vårt Säljes-subforum. Ta en titt!

Jag brukade köra med ryggsäck innan, men fick besvär med domnade axlar och efter en stund armar och händer - inte helt bra när man kör mc. När jag tänker lite på det, är det inte så bra vad man än framför för fordon...

Numera har jag bara tankväskan och en midjeväska. Ibland får midjeväskan åka i tankväskan.

Vill du inte lägga ner några stora summor på tankväskor, och Bagster i synnerhet, har Biltema en magnetminitankväska för ca 199 pengar. En sån hade jag på min förra VFR. Superpraktisk. Liten och nätt, perfekt för en dagstur eller till-och-från-jobbet-körningar. Tror den rummer åtta-nio liter.

Vad har du för erfarenhet av högmonterad dämpare och sidoväskor då? Mjuka väskor? Hårda?

Träffades vi på Rörken förresten? Jag brukar köra som instruktör där och kör en svart VFR-00.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
diVid
Donator 2009
Inlägg: 90
Blev medlem: tor jul 06, 2006 10:50
Ort: Stockholm

#5 Inlägg av diVid »

Hej och välkommen!
Jag haft ett par hårda Hepco und Becker väskor monterat ovanpå en hight-pipe från Staintune. Funkar klockrent... dagsetapper på 5-7 timmar - nema problemas! Borde väl gå även med din hight-pipe. Good luck!
There´s no devil, there's just God when he's drunk.
_________________________________________
Dnepr k-650 -68, drunkning
Jawa 350 -86, stulen
Honda NTV Revere 650 -92, såld
Honda VFR 800 -01, såld
Suzuki DL-650 -12, in love with

Användarvisningsbild
Ajax
Donator 2013
Inlägg: 604
Blev medlem: sön feb 07, 2010 22:51
Ort: Årsta

#6 Inlägg av Ajax »

Hej Gurra!

Kul att du hittade hit - och fler knix-körningar blir det. Nästa gång tänkte jag satsa på Järfälla, där körs det söndagkvällar mellan 18-21.

/Herbert, aka Ajax
VFR 750 F - Red racetouring edition - Michelin Pilot Power, Stålomspunnet, Pretech 6-kolvsok, Öhlins-dämpare, K&N -filter, NWS-hugger, Titax-grepp, Scott-oiler, handtagsvärme

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#7 Inlägg av adrian_vg »

Ajax skrev:Hej Gurra!

Kul att du hittade hit - och fler knix-körningar blir det. Nästa gång tänkte jag satsa på Järfälla, där körs det söndagkvällar mellan 18-21.

/Herbert, aka Ajax
Nu på söndag? Var där i god tid om vädret är fint! ;-)

Gurra, hojta till om du ska med, vi kan åka tillsammans om du vill!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Ajax
Donator 2013
Inlägg: 604
Blev medlem: sön feb 07, 2010 22:51
Ort: Årsta

#8 Inlägg av Ajax »

adrian_vg skrev:
Nu på söndag? Var där i god tid om vädret är fint! ;-)
Visst - nu på söndag är en bra dag! Vilken tid tror ni att man ska vara där för att få plats?!
VFR 750 F - Red racetouring edition - Michelin Pilot Power, Stålomspunnet, Pretech 6-kolvsok, Öhlins-dämpare, K&N -filter, NWS-hugger, Titax-grepp, Scott-oiler, handtagsvärme

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#9 Inlägg av adrian_vg »

Ajax skrev:
adrian_vg skrev:
Nu på söndag? Var där i god tid om vädret är fint! ;-)
Visst - nu på söndag är en bra dag! Vilken tid tror ni att man ska vara där för att få plats?!
Tidigt! Minst två timmar innan inskrivningen öppnar. Finns ett fik där, så man behöver inte gå och slå dank medan man väntar. Lägg ut hjälmen utanför tältet för att markera din plats i kön. ;-)

Jag brukar vara där ca en timme innan inskrivningen öppnar, och då har det hittills varit kö med runt 20-30 pers redan. Allt är naturligtvis beroende på vädret. Är det som idag, med massor med sol, kommer det att vara smockfullt! Är det lite mulet och risk för regn, är det mindre deltagare.

Gårdagens körning på Rörken hade inte fullt i nån grupp har jag bestämt för mig, trots superfint väder. :D
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Skriv svar