Sida 1 av 1

Powercomander på en 02:a?

Postat: sön apr 25, 2010 21:03
av Ronny
Vart på bikedagarna i trollhättan i helgen o snackade med en kille som krängde p.c.-enheter.

E det nån som har bromsat en viffer som e snarlik min före och efter installation av p.c.??
Jag har leo vince-pipor och kn-filter,annars orginal.

Hade vart jäddrigt intresant o få se bromspapper före och efter en installation.

totalkostnad med montering skulle ligga strax över 6000,sa han jag snackade med.
Och dippen på mellanregistret,mellan 3 o 6000 rpm bör vara uppryckt rejält.

hadde tydligen med europeiska avgaskrav o annat att göra,då dom mäter i ett effektområde som är "normal landsvägsfart".

Så om nån har bromsgrafer-posta dom-ja e enormt nyfiken

Postat: sön apr 25, 2010 21:15
av vfr800
http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?t=1516&highlight=

länkat till en bild på dynokörningen åxå

edit:detta gäller en-06 med annat slipon men bör vara snarlik iallafall

Postat: sön apr 25, 2010 22:40
av Ronny
hm..trodde dippen före 7000 skulle va i det närmsta borta,men men.
såvitt jag kan se på bromspappret så e kurvorna nästan identiska,fast uppflyttade efter pc

Hur upplevde du hojjen efter powercommander?
Nu blev det ju slipon samtidigt för dej,och det ger ju oxå nått lite.

Postat: mån apr 26, 2010 08:58
av TG
6000 :shock: :shock: :shock: :shock:


Jobbet gör du själv på mindre än 30 min....

Jag har Leovince osv....

När jag satte dit min PC3 så laddade jag hem en mapp från dynojets hemsida som är för leovince, pair, flapper och K&N... Jag tycker hojen går alldeles utmärkt med den...


EDIT: Dippen får du bort med PAIR och flapper moddarna :D Dessutom så går motorn jämnare på låga varv sen :D

Postat: mån apr 26, 2010 16:01
av vfr800
Jag upplevde hojjen som mer stark på lägre varv den drar utan att protestera från 3000 varv även på högsta växeln om man skulle vilja. hela mellanregistret vart mer dragvilligt,sen hur mycket som är inbillning och vad som är fakta ska man kanske fundera på men visst det blev en annan hoj iallafall :)