Införskaffat simota luftfilter istället för orginal.
K&N filter och Simotafilter, vilket ska vara prestanda filter för bättre andning, har mindre filterarea än orginal
Så frågan är, blir det bättre, sämre, placeboeffekt eller skitsamma med att sätta dit eftermarknadsfilter?
Bilder nedan på de olika filtrena: Orginal högst upp, mellanfoto K&N och längst ner Simota.
Bilagor
10004481.jpg (23.54 KiB) Visad 8419 gånger
HA-8098.jpg (74.42 KiB) Visad 8419 gånger
P17210MCWD00_large.jpg (74.15 KiB) Visad 8419 gånger
Ett eftermarknadsfilter är normalt sett betydligt öppnare, så filterytan behöver inte vara lika stor för att få samma, eller bättre, effektivitet som pappersfiltret.
Håll koll på tändstiftsfärgen om du också har slipon på, dvs om du inte monterat på en Power Commander!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
adrian_vg skrev:Ett eftermarknadsfilter är normalt sett betydligt öppnare, så filterytan behöver inte vara lika stor för att få samma, eller bättre, effektivitet som pappersfiltret.
Håll koll på tändstiftsfärgen om du också har slipon på, dvs om du inte monterat på en Power Commander!
När man ser dem, så är det en jäkla skillnad, vilket gör att man är skeptisk...
Men,
Jag har dekaltrimmat den lite grann. Så, bara där borde det vara minst 5 hk i alla fall ....
Mister skrev:Jag har dekaltrimmat den lite grann. Så, bara där borde det vara minst 5 hk i alla fall ....
Det naturliga andra steget efter öppnare filter och slipon. En dekal ger en hästkraft mer, det är vetenskapligt bevisat.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Donner skrev:Ja precis fast det blir bara 10 extra då det första R:et redan är inräknat.
Aha, mitt misstag.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!