Wingrack
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Jag hade wingrack på min transalp. Väldigt praktiskt, men väldigt fult tycker jag.
På min VFR håller jag på att montera Hepco Beckers sidoväskhållare. Har köpt sånna som är till en VFR från 1986, så det blir lite modifiering. Men det blir bra! Tänkte starta en tråd i ämnet sen, när jag är klar!
På min VFR håller jag på att montera Hepco Beckers sidoväskhållare. Har köpt sånna som är till en VFR från 1986, så det blir lite modifiering. Men det blir bra! Tänkte starta en tråd i ämnet sen, när jag är klar!
Alla har vält!
Förklaring: viewtopic.php?p=965#965
Har:
Bandit 1200 -97
Hade:
VFR 750 -95
Suzuki SV650s -99
Honda Transalp 600 -94
Förklaring: viewtopic.php?p=965#965
Har:
Bandit 1200 -97
Hade:
VFR 750 -95
Suzuki SV650s -99
Honda Transalp 600 -94
Bra men inte alltid vackert.
Hej.
Jag har ett Givi Wingrack (även kallade: orginalversion , version 1, E140 eller E141) det använder jag med två Givi E36 väskor när det är längre turer eller mer prylar.
Korta turer kör jag enbart med tankväska det räcker bra och visst ser det renare/snyggare ut. Sedan gillar jag ensits cutsen. Men en tankväskan kan vara användbar oavsett om man använder packväskorna eller inte. På vissa tankväskor finns funktionen att de går använda som ryggsäck, vilket jag tycker är praktiskt.
En fördel med VFR 90-93 men även 94-97 om jag kollade rätt på givi´s fitment guide är att det inte behövs en fäste med de stora fula blinkersarna.
Tack vara att man inte behöver använda blinkers så har jag fyra fästbultar på motorcykeln samt två i själva wingracket som behöver lättas på så kan jag tabort eller sätta dit hela fästet. Utan att behöva koppla ur /om något för blinkersen. Sättar man dit ensits cuts kåpan så är det fyra skruvar/bultar till.
Det som blir kvar när själva wingrack bågen/grundsatsen är borta är delar av det modellspecifika fästsats kittet. Det är i mitt fall en liten svart aluprofil i underkand sitsen längst bak med en fästbult som jag tycker är lite för besvärliga för att ta lös. De delar som är kvar är så diskreta att de är inget som är ivägen eller som någon direkt tänker på.
Nu när man har tagit av och på den några gånger så gör man det lätt på 10min.
Så mitt tips riktiga hårda packväskor med fäste är riktigt bra när man ska ut på touring. Men har man möjlighet så är det trevligt att ta bort så hojen blir lite sportigare till utseendet.
Är det GIVI du satsar på så om möjligt välj Wingrack av den nyare utförandet även kallade: "Version 2", N140 eller N141. Den är lite stablilare i det nedre bakre fästet men det är inget större fel på det gamla (E140,E141).
/Johan
Jag har ett Givi Wingrack (även kallade: orginalversion , version 1, E140 eller E141) det använder jag med två Givi E36 väskor när det är längre turer eller mer prylar.
Korta turer kör jag enbart med tankväska det räcker bra och visst ser det renare/snyggare ut. Sedan gillar jag ensits cutsen. Men en tankväskan kan vara användbar oavsett om man använder packväskorna eller inte. På vissa tankväskor finns funktionen att de går använda som ryggsäck, vilket jag tycker är praktiskt.
En fördel med VFR 90-93 men även 94-97 om jag kollade rätt på givi´s fitment guide är att det inte behövs en fäste med de stora fula blinkersarna.
Tack vara att man inte behöver använda blinkers så har jag fyra fästbultar på motorcykeln samt två i själva wingracket som behöver lättas på så kan jag tabort eller sätta dit hela fästet. Utan att behöva koppla ur /om något för blinkersen. Sättar man dit ensits cuts kåpan så är det fyra skruvar/bultar till.
Det som blir kvar när själva wingrack bågen/grundsatsen är borta är delar av det modellspecifika fästsats kittet. Det är i mitt fall en liten svart aluprofil i underkand sitsen längst bak med en fästbult som jag tycker är lite för besvärliga för att ta lös. De delar som är kvar är så diskreta att de är inget som är ivägen eller som någon direkt tänker på.
Nu när man har tagit av och på den några gånger så gör man det lätt på 10min.
Så mitt tips riktiga hårda packväskor med fäste är riktigt bra när man ska ut på touring. Men har man möjlighet så är det trevligt att ta bort så hojen blir lite sportigare till utseendet.
Är det GIVI du satsar på så om möjligt välj Wingrack av den nyare utförandet även kallade: "Version 2", N140 eller N141. Den är lite stablilare i det nedre bakre fästet men det är inget större fel på det gamla (E140,E141).
/Johan
Det blev ett Wingrack2 med tre väskor E460 http://www.givi.co.uk/caschi_borse_baul ... O_ID=12121
Blir väll ungefär så här sen



Monteringen värkar vara ganska smidig så man slipper åka runt med hållaren när man inte ska iväg på längre turer.


Blir väll ungefär så här sen



Monteringen värkar vara ganska smidig så man slipper åka runt med hållaren när man inte ska iväg på längre turer.


VFR 800FI -98
Ungefär hur mycket landar ett sånt paket på då?tallen skrev:Det blev ett Wingrack2 med tre väskor E460 http://www.givi.co.uk/caschi_borse_baul ... O_ID=12121
Monteringen värkar vara ganska smidig så man slipper åka runt med hållaren när man inte ska iväg på längre turer.
VFR800 -98 (röd, högdraget micron)
Kawazaki Z500 -81 (gråmet. till salu)
Kawazaki Z500 -81 (gråmet. till salu)
Ganska dyrt... Räkna med väskorna 2000:- styck. Wingracken kostar väl ungefär 2000 med monteringssats. Kolla efter begagnat och kompletera med modellspecifik monteringssats!
Alla har vält!
Förklaring: viewtopic.php?p=965#965
Har:
Bandit 1200 -97
Hade:
VFR 750 -95
Suzuki SV650s -99
Honda Transalp 600 -94
Förklaring: viewtopic.php?p=965#965
Har:
Bandit 1200 -97
Hade:
VFR 750 -95
Suzuki SV650s -99
Honda Transalp 600 -94
Det blir som sagt dyrt om man köper nytt, runt 8000:- Hittade mina begagnade och gav 2500:- för hållare och väskor, helt ok. Får dock kompletera med monteringsattsen till VFR:enPerJohan skrev:Ungefär hur mycket landar ett sånt paket på då?tallen skrev:Det blev ett Wingrack2 med tre väskor E460 http://www.givi.co.uk/caschi_borse_baul ... O_ID=12121
Monteringen värkar vara ganska smidig så man slipper åka runt med hållaren när man inte ska iväg på längre turer.
VFR 800FI -98
- Conseal
- Administratör VFR-Forum
- Inlägg: 4446
- Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
- Ort: S-tälje
- Kontakt:
ARGH!!!!!!!! Varför kollade jag inte här först .... nu måste jag skruva igen ...
Har samma uppsättning men aldrig haft den på .. surt sa räven om .......

Har 2 distanser till de bakre skruvarna men satte de fram eftersom de skruvarna verkar vara för långa ... har du moddat någonting i infästningen ??
Sen ser det inte för jävla tokigt ut med racket på iallafall .. inte så sportingt men inte fult ändå.
På avstånd är allt vackert
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
Har inte moddat något, distanserna sitter under fästet för och få en jämn fästyta. Nu har jag blivigt rätt snabb på och skruva av och på racket, det ser sportigare ut utan och med cuts men när jag skjutsar vill passageraren gärna ha toppboxen på för och få ryggstöd.conseal skrev:Mg-O2 skrev: Blir väll ungefär så här sen
Monteringen värkar vara ganska smidig så man slipper åka runt med hållaren när man inte ska iväg på längre turer.
ARGH!!!!!!!! Varför kollade jag inte här först .... nu måste jag skruva igen ...
Har samma uppsättning men aldrig haft den på .. surt sa räven om .......
Har 2 distanser till de bakre skruvarna men satte de fram eftersom de skruvarna verkar vara för långa ... har du moddat någonting i infästningen ??
Sen ser det inte för jävla tokigt ut med racket på iallafall .. inte så sportingt men inte fult ändå.
VFR 800FI -98
- Conseal
- Administratör VFR-Forum
- Inlägg: 4446
- Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
- Ort: S-tälje
- Kontakt:
Har du distanser både fram och bak ? De främre hålen är ju sa satans korta eller så är skruvarna för långa .. sitter skitbra bak för mig men inte fram .. har du ngn bild som visar närmare ? Fick bara en påse skruvar och brickor så det är lite sisådär med dokumentationen 

På avstånd är allt vackert
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
- Conseal
- Administratör VFR-Forum
- Inlägg: 4446
- Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
- Ort: S-tälje
- Kontakt:
Kanon .. tackar .. då är det bara mina främre skruvar som är för långa .. borde gå att hitta i järnhandeln .. tackar
På avstånd är allt vackert
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.