Fick tankpaddarna för några veckor sen. Ska klippa till dem efter att ha tvättat av bågen först och valt ut en lämplig mall. Lutar åt nåt avlångt mönster, fanns ingen specifik för VFR-97.
Postar bilder sen. Greppet i ormskinnen verkar iaf lovande skojsigt!
Bonus var en Techspec Gripster t-tröja och en nyckelring i samma material.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Precis införskaffat likannde och har försökt hitta någon mall för att klippa till till en -98, någon som har något tips om vart man kan hitta såna mallar? Eller är det bara köra på känsla som gäller? *ler*
PerJohan skrev:Precis införskaffat likannde och har försökt hitta någon mall för att klippa till till en -98, någon som har något tips om vart man kan hitta såna mallar? Eller är det bara köra på känsla som gäller? *ler*
Det där grejar du säkert. Adrian hade några tips på mallar, tror det var till CBR eller så. Blir det inte helt perfekt från början så kan du alltid kolla med Adrian om han kan hjälpa dig att rulla på skinnet eller fila i gummit. (No hard feelings va Adrian?)
Ajax skrev:Det där grejar du säkert. Adrian hade några tips på mallar, tror det var till CBR eller så. Blir det inte helt perfekt från början så kan du alltid kolla med Adrian om han kan hjälpa dig att rulla på skinnet eller fila i gummit. (No hard feelings va Adrian?)
Det där kommer jag att få höra ett tag va'?
Jag valde mellan mallarna för Suzuki GSX-R600/1000 och CBR600. CBR:en passade bättre, linjespelet blev inte snyggt med Suzukimallen. Kolla på sidan http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?t ... &start=510, mitten ungefär hur det blev.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Igår var jag på BKK på Kinnekulle ring och instruktörerna där hade lite olika tankpaddar, men de sa att deras slet på skinnstället. Någon som har erfarenhet om hur olika paddar sliter på ALLVÄDERSställ och vilka som fungerar bra ihop med dessa ställ??
Eller är det så att slitage blir ett problem först när man glider runt i sadeln på bana?
Röd sägs vara snabbast, silvrig snabbare, är Jubileumsmodellen då snabbare än snabbast??
VFR800fi jubileumsmodell
Förhoppningsvis även en slit och släng sporthoj så småningom.
kenjo skrev:Igår var jag på BKK på Kinnekulle ring och instruktörerna där hade lite olika tankpaddar, men de sa att deras slet på skinnstället. Någon som har erfarenhet om hur olika paddar sliter på ALLVÄDERSställ och vilka som fungerar bra ihop med dessa ställ??
Eller är det så att slitage blir ett problem först när man glider runt i sadeln på bana?
Alla paddar sliter mer eller mindre på stället, oavsett om det är skinn eller textil. Vad är det värt för dig, att få ett bättre grepp i kurvor och inbromsningar?
På avrostningen idag, under bromsövningarna mest, tyckte jag det var skönt att slippa glida fram så förbaskat, som innan utan paddarna.
Att det ser coolt ut är bonus. Önskar det fanns nåt att sätta på sadeln också.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!