Avtagbar mc-klocka

Hepco-Becker, Yoshimura, Goodridge eller Powerbronze? Här snackar vi tillbehör!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
TG
Donator 2011
Inlägg: 1567
Blev medlem: sön jul 13, 2008 20:41
Ort: Månstad

#16 Inlägg av TG »

Om du kikar in på typ Clas i sjön så lär du säkert hitta ett par U-formade bultar, med tillhörande rak bricka samt muttrar... Dessa torde du kunns sätta fast med lite fjäder(springlock på englesiska)brickor mot det runda styret... på den platta brickan så kan du sätta fast kardborrband (motsv) som sedan kan användas för att fästa själva klockan :D
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE... :D

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#17 Inlägg av adrian_vg »

Tegfors skrev:Om du kikar in på typ Clas i sjön så lär du säkert hitta ett par U-formade bultar, med tillhörande rak bricka samt muttrar... Dessa torde du kunns sätta fast med lite fjäder(springlock på englesiska)brickor mot det runda styret... på den platta brickan så kan du sätta fast kardborrband (motsv) som sedan kan användas för att fästa själva klockan :D
Intressant, tack! Ska kolla.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#18 Inlägg av adrian_vg »

Å så gick den nya Biltemaklockan åt helvete också... Den står bara och blinkar epileptiskt. Verkar som om den inte heller tålde vatten... :roll: 129kr i sjön kan man sammanfatta det med. Ska se om jag kan reklamera den och sen skaffa nåt som verkligen håller för svensk fuktig och kall vinter.
Senast redigerad av adrian_vg den tis dec 01, 2009 19:20, redigerad totalt 1 gånger.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Göingen
Donator 2021
Inlägg: 787
Blev medlem: tis mar 13, 2007 19:24
Ort: Immeln

#19 Inlägg av Göingen »

adrian_vg skrev:Å så gick den nya Biltemaklockan åt helvete också... Den står bara och blinkar epilektiskt. Verkar som om den inte heller tålde vatten... :roll: 129kr i sjön kan man sammanfatta det med. Ska se om jag kan reklamera den och sen skaffa nåt som verkligen håller för svensk fuktig och kall vinter.
Gå definitivt tillbaka med grejor som inte håller måttet. Så länge vi kunder inte knorrar kommer handlarna fortsätta att prångla ut undermåliga grejor. Många har en föreställning om att det är besvärligt att reklamera, att man måste bli förbannad på affärsbiträdet. Det är inte så, ofta får man sin vilja igenom om man bara kan förklara för dem att grejen de sålt är undermålig och inte lever upp till vad man kan förvänta.
När det gäller Biltema kräver de undantagslöst kvitto vid reklamationer.
Kör idag, i morgon har du kanske inte råd med soppan

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#20 Inlägg av adrian_vg »

Göingen skrev:Gå definitivt tillbaka med grejor som inte håller måttet. Så länge vi kunder inte knorrar kommer handlarna fortsätta att prångla ut undermåliga grejor. Många har en föreställning om att det är besvärligt att reklamera, att man måste bli förbannad på affärsbiträdet. Det är inte så, ofta får man sin vilja igenom om man bara kan förklara för dem att grejen de sålt är undermålig och inte lever upp till vad man kan förvänta.
När det gäller Biltema kräver de undantagslöst kvitto vid reklamationer.
Absolut ska man göra det. Hittade inte kvittot i morse bara, får bli imorgon em ist. Blir snart riktigt irriterad över att inte kunna hitta en klocka som håller vad den lovar...

Henning, här har vi ett uppslag för din blaska! MC-klockor!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#21 Inlägg av adrian_vg »

Eller om man bara ska ge upp och köpa en Sigma Sport MC8 ist... Avtagbar är den också.

http://www.louis.de/index.php?partner=h ... r=10034547

Tyskarna som recenserat produkten på Louis.de verkar ganska nöjda, med brasklappen att magneten till givaren inte alltid sitter kvar på fälgen, och inte alls verkar funka på alu-fälgar.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#22 Inlägg av adrian_vg »

Var på Biltema idag och hade den ökända draken som kundserviceperson.

Hon skruvade en del och fann en del kondens i klockan, som kanske inte borde vara där. Hon skulle iaf skicka den till huvudkontoret för utlåtande, och jag fick pengarna tillbaka.

Hon spekularade om klockan, som skulle vara vattentålig, ev inte tålde rinnande vatten i form av regn edyl... :roll: Hon var på väg att säga att den inte var så bra att användas "aktivt" (vad hon nu menade med det), men måste ha sett min uppenbart lätt förvånade alt tveksamma min och hejdade sig...

Inga problem att reklamera den iaf.

Nu så, med 129kr brinnande i fickan ger jag mig iväg ut på mc-klocksök igen... Lelles ska besökas imorgon.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#23 Inlägg av adrian_vg »

Nu har jag varit hos Lelles och kollat på klockor. Fick en del insikter, men ingen klocka med mig hem. Klockorna de hade på Lelles var av typen skruva-fast-i-styret-med-bygel-sorten samt Hondaklockan.

Skruva-fast-i-styret-med-bygel-sorten fanns i krom och med hållare för jättetjocka styren, som även med omtagen skulle lämna nån centimeters spel mellan styre och hållare. Av denna sort fanns en där klockan satt fast med skruv i hållaren, samt en där klockan gängades fast i hållaren och kan väl med lite god vilja anses vara lätt avtagbar.

Hondaklockan verkade juste, om än liten, typ 1 x 2 cm hög och bred, samt ca 1 cm djup. Kassetten som den beskrevs sitta i för att lätt tas av innebär i praktiken kardborreband. Ena sidan av karborrebanden borde lätt kunna sättas fast på styrets fågelpinne och ändå ha tillräckligt med fäste för klockan. Medan jag snackade med säljaren, kom Hondakillen hos Lelles fram och berättade att man inte kunde byta batteriet i klockan, och att den dessutom verkade vara lite småkänslig för vatten. Man skulle definitivt inte tvätta hojen med klockan på! Ett svenskt regn kan ofta vara som en rejäl hojtvätt...

Det slutade som sagt med att jag därifrån tomhänt. Jag ville inte ge 320kr för en klocka vars batteri nytt ska hålla ca 4-5år. Jag vet ju inte hur länge de haft klockan på lager, och hur länge grossisten i sin tur haft klockan hos sig...

Imorgon ska jag besöka min favoritcykelhandlare och se vilka sorts cykeldatorer han kan skaka fram. Lutar åt att det blir en sån igen. Suck...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Skriv svar