Hej grabbar och töser.
Är det någon i detta gäng som har hört talas om/har egen erfarenhet av Nitro X Fuel commander? http://cgi.ebay.co.uk/NITRO-X-FUEL-COMM ... 286.c0.m14
Har sett denna produkt under en längre tid på E-bay och börjar bli mer och mer intresserad av den istället för en Power Commander.
Men frågan är om den fungerar så bra som säljaren säjer?
Det är, vad jag förstår en Grekisk firma som säljer dessa och Grekerna har väl inte gjort sig kända som några MC-gurus när det gäller trimning, eller har dom det?
Vad tror ni? Bra eller Anus?
Kommentarer eller egna kunskaper om denna produkt mottages tacksamt eller ska jag vara den första som provar den på hojen?
/Sanny.
Då VFR800 V-tec. 2009
Nu Honda CRF1100 Africa Twin Adventure
Och en liten vfr800 -00
Låter lite som de där magneterna man skulle sätta runt bränsleledningarna för att rikta bensinmolekylerna och få lägre förbrukning...
Jag tror nog att Nitro-X antagligen funkar som ommappare, men att få ut 20 kusar till? Njaee... Hur kvalitet på mappningarna är det för runt 300kr?
Dessutom, när det gäller ommappning av motor, skulle jag nog hålla mig till beprövade grejor som Power Commander. Jag skulle inte vilja vara i närheten när motorn skär pga för tunn blandning eller nåt sånt, som Notro-X-grejen fixat.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Verkar som den ändrar tändpunkten 1-2 grader, ändrar inte på bränsleblandningen. Att få ut 20 hästar av det...
Nej, jag säger som doktor Dengroth: Jag är skeptisk! (För er som kommer ihåg Lorry. Nog var det bättre förr!)
Kör idag, i morgon har du kanske inte råd med soppan
Göingen skrev:Verkar som den ändrar tändpunkten 1-2 grader, ändrar inte på bränsleblandningen.
Vad gör en tändningspunktändring för maskineriet då?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Göingen skrev:Verkar som den ändrar tändpunkten 1-2 grader, ändrar inte på bränsleblandningen.
Vad gör en tändningspunktändring för maskineriet då?
Beror lite på... lite snabbt utan att krångla till det: tidigare tändning ger mer effekt och lägre bränsleförbrukning, under förutsättning att motorn inte spikar (dvs oktantalet räcker till). I många fall höjer man tändningen och byter till 98 oktan... javisst får du lägre förbrukning, men 98 oktan är såpass mycket dyrare att du inte tjänar nåt på det.
Om tändningsändringen medför att motorn spikar så har du en dyr motorrenovering att se fram emot.
Ralsbo, köp en sån där mojäng och montera! Men kör hojen på rullande landsväg före och efter... jag skulle bli VÄLDIGT förvånad om säljarens löften infrias...
Ralsbo, köp en sån där mojäng och montera! Men kör hojen på rullande landsväg före och efter... jag skulle bli VÄLDIGT förvånad om säljarens löften infrias..
Nja. Jag satsar på en Power Commander till vintern när skatteåterbäringen kommer.
Känns lite säkrare med beprövade grejer på hojen.
/Sanny.
Då VFR800 V-tec. 2009
Nu Honda CRF1100 Africa Twin Adventure
Och en liten vfr800 -00
tersan skrev:Beror lite på... lite snabbt utan att krångla till det: tidigare tändning ger mer effekt och lägre bränsleförbrukning, under förutsättning att motorn inte spikar (dvs oktantalet räcker till). I många fall höjer man tändningen och byter till 98 oktan... javisst får du lägre förbrukning, men 98 oktan är såpass mycket dyrare att du inte tjänar nåt på det.
Om tändningsändringen medför att motorn spikar så har du en dyr motorrenovering att se fram emot.
Ah, nu när du säger; Saab APC!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!