Ja, alltså, jag har inte tänkt krascha... men efter VFR Meet har jag fått lite projektidéer...
Så frågan är var jag hittar ett set kåpor? De här har ungefär vad jag tänkt mig, men har någon handlat därifrån?
http://www.airtech-streamlining.com/hon ... 990-93.htm
Några andra tips på var man hittar kåpor, helst inom EU? Originalkåpor är egentligen inte intressant, möjligen som utgångspunkt för att bygga egna. Fast mina praktiska kunskaper inom plastgjutning är i princip 0, så jag föredrar att hitta hyfsat färdiga.
Kraschkåpor?
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- tersan
- Donator 2021
- Inlägg: 3239
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
- Ort: Gullestad, Vikbolandet
- Kontakt:
Kraschkåpor?
VFR750F -92, grön
Kontakta Grevens MC-delar
kommer inte ihåg om han importerar eller tillverkar själv....
edit: länk inne hos greven kraschkåpor VFR
kommer inte ihåg om han importerar eller tillverkar själv....
edit: länk inne hos greven kraschkåpor VFR
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE...
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE...
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Kraschkåpor?
De där liknar kåporna som Aerofreak har. Kanske kolla med honom?tersan skrev:[...]De här har ungefär vad jag tänkt mig, men har någon handlat därifrån?
http://www.airtech-streamlining.com/hon ... 990-93.htm[...]
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- tersan
- Donator 2021
- Inlägg: 3239
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
- Ort: Gullestad, Vikbolandet
- Kontakt:
Ja, fast det är inte så många som håller på med VFR...skyfly skrev:Kul att fler bygger och pular med sina hojar
Väntar med spänning på ideér och bilder.
Eftersom jag mest använder hojen till nöjesåkning, och min fru hellre skulle vilja ha nåt mindre framåtlutat för våra gemensamma turer, så är huvudtanken att fokusera mer på "sport" än "touring", dvs lägre vikt och mer svängegenskaper. Sen kan jag nog inte låta bli att se över färgsättningen när jag ändå håller på (nej, jag kommer inte under några som helst omständigheter att lacka den röd ).
Passagerarkörningarna får lösas med en annan hoj, jag blev faktiskt lite sugen på en VF1100... det var två med på VFR Meet.
Har ingen aning om när det kan bli klart, men jag tänkte börja samla delar och idéer nu... några modifieringar ska det bli redan i vinter om inget annat kommer ivägen.
VFR750F -92, grön