Nu skapar vi en lösning på ett problem som nästan inte finns, tycker jag.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Donner skrev:E ju bra att ha en annan lösning om din lösning inte skulle fungera. Men det får vi hoppas den gör.
En plan B alltså. Jag gillar hur du tänker!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Bump av en gammal tråd, men då jag efterfrågar era erfarenheter av GPS på hoj så...
Ni som kör med GPS, var har ni fäst den? Jag funderar på ett RAM mount men kan inte bestämma mig för fästpunkt. Jag tror står mellan de främre bultarna för tanken eller ett fäste i hålet för styrstången. Vilka för/nackdelar finns det för dessa fästpunkter?
Hur är det att köra med en GPS som följer med styret när man svänger, eller en som sitter stilla hela tiden, vilket är de stora skillnaderna mellan dessa fästpunkter? Vet någon om den ena eller den andra metoden bidrar till mindre vibrationer/säkrare montering?
Ett som Ralsbo gjorde och som man fäste på tankskruvarna. (se bilden) Var stabilt som bara den, enda nackdelen var att gpsen hamnade "långt ner".
Köpte mig ett ram mount med en förlängning, för "hålet" i styret, och detta är inte lika stabilt men funkar ändå ypperligt. Nackdel - kan vara svårt att komma åt tändningen.
Vet inte vilken jag tyckte var/är bäst, beror nog på situationen.
Jag fäste min på höger clipon. Inte idealiskt men den skyms minst av tankväskan där.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!