Hur många db LeoVince EVO II carbon slip-on?

Hepco-Becker, Yoshimura, Goodridge eller Powerbronze? Här snackar vi tillbehör!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023
Inlägg: 2140
Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
Ort: Enköping

#16 Inlägg av Tommy Gsson »

Conseal skrev:På bana definitivt men tydligen även hos bilprovningen ...
Hos bilprovningen så är det fram tom -80 103dB.
81-90 86dB . 91-990616 82dB och därefter 80dB.
http://www20.vv.se/vvfs/pdf/2003nr023%20.pdf
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

Användarvisningsbild
faceplant
Donator 2010
Inlägg: 323
Blev medlem: tis mar 11, 2008 13:26
Ort: Stockholm

#17 Inlägg av faceplant »

Tommy Gsson skrev:
Conseal skrev:På bana definitivt men tydligen även hos bilprovningen ...
Hos bilprovningen så är det fram tom -80 103dB.
81-90 86dB . 91-990616 82dB och därefter 80dB.
http://www20.vv.se/vvfs/pdf/2003nr023%20.pdf
Kanonlänk! Där ser man ju tydligt också hur mätningar skall gå till!
Four wheels moves your body. Two wheels moves your soul.

VFR800 -06 *såld*
CBF600 -04 *såld*

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#18 Inlägg av Tyrannosaurus »

faceplant skrev:
Tommy Gsson skrev:
Conseal skrev:På bana definitivt men tydligen även hos bilprovningen ...
Hos bilprovningen så är det fram tom -80 103dB.
81-90 86dB . 91-990616 82dB och därefter 80dB.
http://www20.vv.se/vvfs/pdf/2003nr023%20.pdf
Kanonlänk! Där ser man ju tydligt också hur mätningar skall gå till!
Då måste dom ha ändrat det ganska nyligen (efter 2003) för senaste jag besiktade var det fortfarande 103 db som gällde (-85:a).
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

#19 Inlägg av Conseal »

Som jag förstog det så har det funnits dispens för ändre hojar från den övriga sänkningen men det är då den dispensen som är borttagen ..
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
faceplant
Donator 2010
Inlägg: 323
Blev medlem: tis mar 11, 2008 13:26
Ort: Stockholm

#20 Inlägg av faceplant »

Uppdatering:
Jag vet fortfarande inte hur många decibel mitt system (med insatserna i) kommer upp i,
men efter bankörningen på Gelleråsen kan jag iallafall konstatera att jag inte fick svart flagg! :D

Kanske skulle man dra förbi en BP och kolla om de har lust/tid att mäta.
Vore kul att ha koll på...
Four wheels moves your body. Two wheels moves your soul.

VFR800 -06 *såld*
CBF600 -04 *såld*

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#21 Inlägg av adrian_vg »

Tommy Gsson skrev:
Conseal skrev:På bana definitivt men tydligen även hos bilprovningen ...
Hos bilprovningen så är det fram tom -80 103dB.
81-90 86dB . 91-990616 82dB och därefter 80dB.
http://www20.vv.se/vvfs/pdf/2003nr023%20.pdf
Kap 9, §16 säger 103dB. Det är maxgränsen för vad bullermätaren får visa. Jag antar att man använder motorcykelns egen varvräknare vid testningen, och de är väl kanske inte så noggranna att missvisningen är mindre än de stadgade 3 procenten som anges.

Iaf, detta är en kompensering för att bilprovarna är sopor. Eller för att kompensera för onoggrannheterna vid testningen, om man ska vara PK. ;-)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Skriv svar