Power Commander

Hepco-Becker, Yoshimura, Goodridge eller Powerbronze? Här snackar vi tillbehör!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Deltatracker
Medlem
Inlägg: 148
Blev medlem: tis jul 04, 2006 20:30
Ort: Ulricehamn

#61 Inlägg av Deltatracker »

Någon som vet vart man billigast kan köpa sin Power Commander III? Sverige? USA?

Användarvisningsbild
Göingen
Donator 2021
Inlägg: 787
Blev medlem: tis mar 13, 2007 19:24
Ort: Immeln

#62 Inlägg av Göingen »

Deltatracker skrev:Någon som vet vart man billigast kan köpa sin Power Commander III? Sverige? USA?
2995:- på http://www.bikersneed.se/
Är det konkurenskraftigt?
Kör idag, i morgon har du kanske inte råd med soppan

Användarvisningsbild
Deltatracker
Medlem
Inlägg: 148
Blev medlem: tis jul 04, 2006 20:30
Ort: Ulricehamn

#63 Inlägg av Deltatracker »

Det låter som ett bra pris för att vara Sverige. Jag mailar dem så får jag återkomma med vilka priser de erbjuder.

Har fått svar från dem och det lyder som följer:

Power Commander III USB 3195:-
O2 Blockar 2 st 338:-
Filter 679:-


Så nu återstår bara frågan, är det värt det? Eller skall man bara köra på som vanligt och låtsas som att man inte vet vad en Power Commander är :-)

Användarvisningsbild
Göingen
Donator 2021
Inlägg: 787
Blev medlem: tis mar 13, 2007 19:24
Ort: Immeln

#64 Inlägg av Göingen »

Deltatracker skrev:Det låter som ett bra pris för att vara Sverige. Jag mailar dem så får jag återkomma med vilka priser de erbjuder.

Har fått svar från dem och det lyder som följer:

Power Commander III USB 3195:-
O2 Blockar 2 st 338:-
Filter 679:-


Så nu återstår bara frågan, är det värt det? Eller skall man bara köra på som vanligt och låtsas som att man inte vet vad en Power Commander är :-)
Jag har precis de grejor du nämner samt en Scorpion-pipa och motorn går verkligen fint. Drar jämt från 3000 rpm. Jag har sparat in de pengar man lägger på mappning och använder någon av de mappar som finns att ladda ner från PC's hemsida.
Kör idag, i morgon har du kanske inte råd med soppan

Användarvisningsbild
Badget
Medlem
Inlägg: 134
Blev medlem: tor apr 26, 2007 23:55
Ort: Umeå

#65 Inlägg av Badget »

Du kan kolla starcycle i USA, dom brukar vara lite billigare än Sverige.

Användarvisningsbild
Deltatracker
Medlem
Inlägg: 148
Blev medlem: tis jul 04, 2006 20:30
Ort: Ulricehamn

#66 Inlägg av Deltatracker »

Badget skrev:Du kan kolla starcycle i USA, dom brukar vara lite billigare än Sverige.
Tack för tipset. Kikade hos dem. Hittade ingen till VFR men räknade på ett snittpris på 330$ och skall man betala tull, moms och frakt så är det billigare i Sverige. Jag har tyvärr inte någon vän som bor i USA och kan ta med sig hem.

Användarvisningsbild
Badget
Medlem
Inlägg: 134
Blev medlem: tor apr 26, 2007 23:55
Ort: Umeå

#67 Inlägg av Badget »

vad har du för årsmodell? tror det ska finnas till de flesta årsmodeller.

Användarvisningsbild
Deltatracker
Medlem
Inlägg: 148
Blev medlem: tis jul 04, 2006 20:30
Ort: Ulricehamn

#68 Inlägg av Deltatracker »

Badget skrev:vad har du för årsmodell? tror det ska finnas till de flesta årsmodeller.
Jag har en 2006:a

Användarvisningsbild
Excalibur105
Donator 2010
Inlägg: 465
Blev medlem: fre aug 24, 2007 23:04
Ort: Lindesberg

#69 Inlägg av Excalibur105 »

Har varit in och bänkat hojen nu, killen hade inte så mycket vana vid Honda och absolut inte Hondor med Vtec :D
Tja....så här blev resultatet, någon som har synpunkter?
Enligt killen som bänkade hojen så får man räkna av ungefär 15% från tillverkarens uppgifter för att komma något sånär mot vad det blir på slangen. Han tyckte det blev rätt så bra resultat med det i beräkningarna.
Vad jag tyckte själv.....ärligt talat så märkte jag inte så förbannat mycket på hemvägen, tror flappervalve och öppet slip-on ger en rätt så jämn gång ändå. Ska bli intressant att se hur soppa förbrukningen påverkas.
Bilagor
Honda.jpg
Honda.jpg (40.25 KiB) Visad 21585 gånger
GSX1300R Hayabusa -08
Såld:Honda VFR 800 -07

Användarvisningsbild
Karlsson
Donator 2011
Inlägg: 525
Blev medlem: fre jun 29, 2007 17:31
Ort: Vintrosa

#70 Inlägg av Karlsson »

Det såg riktigt bra ut. Jämn o fin kurva..

Var dom dyra? Jag skulle behöva lämna in min med.
It's a tour, not a race... but don't get in my way while I'm touring!!

Användarvisningsbild
Excalibur105
Donator 2010
Inlägg: 465
Blev medlem: fre aug 24, 2007 23:04
Ort: Lindesberg

#71 Inlägg av Excalibur105 »

2500kr, tog ca 4 timmar.
GSX1300R Hayabusa -08
Såld:Honda VFR 800 -07

Användarvisningsbild
vroom
Medlem
Inlägg: 416
Blev medlem: lör nov 15, 2014 19:49

Re:

#72 Inlägg av vroom »

Excalibur105 skrev:Har varit in och bänkat hojen nu, killen hade inte så mycket vana vid Honda och absolut inte Hondor med Vtec :D
Tja....så här blev resultatet, någon som har synpunkter?
Enligt killen som bänkade hojen så får man räkna av ungefär 15% från tillverkarens uppgifter för att komma något sånär mot vad det blir på slangen. Han tyckte det blev rätt så bra resultat med det i beräkningarna.
Vad jag tyckte själv.....ärligt talat så märkte jag inte så förbannat mycket på hemvägen, tror flappervalve och öppet slip-on ger en rätt så jämn gång ändå. Ska bli intressant att se hur soppa förbrukningen påverkas.
Jag tyckte det blev stor skillnad i motorgången, lenare och ryckfritt från tomgång ända till rödmärkt runt 12´varv. Hade inte plockat bort snorkeln men allt det andra är gjort. Vridet känns som i originalutförande tycker jag, ingen större skillnad. Har inte kollat förbrukningen men drar väl som en vtech kanske? runt 0,55-0,6l/mil. Det står SAE 1,02 på bänkprotokollet. Det måste ju betyda att 1,02*95,28hk är drygt 97 motorhästar på papperet?
Tror inte Carlbarks har dynobänken kvar men det finns ju andra. Evenssons tog 2700:- för två timmars jobb och jag är nöjd med resultatet. Han bänkar nästan bara Harleys men förfarandet är ju densamma oavsett hojtyp. Mappen 019 som jag lade in som färdigmapp gick på tok för fett på vissa varvtal.. den nuvarande är perfekt mappad för min hoj. Om jag ville byta till annat slipon och/eller torrluftfilter skulle ingen extra bänkning behövas fast den skulle väl inte gå optimalt. Det blir en skön sommar..:)
Bilagor
sadel utrymme.jpg
sadel utrymme.jpg (80.3 KiB) Visad 18725 gånger
Evenssons Maskinservice.jpg
Evenssons Maskinservice.jpg (72.69 KiB) Visad 18726 gånger
bromsbänk protokoll.jpg
bromsbänk protokoll.jpg (38.49 KiB) Visad 18726 gånger
Honda VFR 750-90 röd
Yamaha XJ600 Diversion-92
Honda VFR 800FI-98 svart
se min hojstatus http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?f=13&t=5892

Skriv svar