Garmin Zumo 550 i butik i Stockholm

Hepco-Becker, Yoshimura, Goodridge eller Powerbronze? Här snackar vi tillbehör!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
faceplant
Donator 2010
Inlägg: 323
Blev medlem: tis mar 11, 2008 13:26
Ort: Stockholm

Garmin Zumo 550 i butik i Stockholm

#1 Inlägg av faceplant »

Är det någon som vet om det finns någon butik i Stockholm som har Garmin Zumo 550 inne (alltså inte bara som beställningsvara)?
Jag skulle vilja klämma lite på den och testa om min telefon och mitt bluetooth headset är kompatibla. Att beställa en GPS:en och sedan upptäcka att den inte är kompatibel vore lite surt...
Four wheels moves your body. Two wheels moves your soul.

VFR800 -06 *såld*
CBF600 -04 *såld*

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Garmin Zumo 550 i butik i Stockholm

#2 Inlägg av adrian_vg »

faceplant skrev:Är det någon som vet om det finns någon butik i Stockholm som har Garmin Zumo 550 inne (alltså inte bara som beställningsvara)?
Jag skulle vilja klämma lite på den och testa om min telefon och mitt bluetooth headset är kompatibla. Att beställa en GPS:en och sedan upptäcka att den inte är kompatibel vore lite surt...
Kolla på Pricerunner.se efter GPS:en och klicka sen på prislistan för att se vilka som säljer manicken. Där kan du se vilka som har i lager.

Dvs http://www.pricerunner.se/pl/288-991892 ... ope-priser. Kolumnen tillgänglighet.

HTH.

Edit: Är det förresten den modellen de skrev om i senaste MC-folket och som verkade vara en mycket bättre gps för mc än motståndaren tomtom?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
faceplant
Donator 2010
Inlägg: 323
Blev medlem: tis mar 11, 2008 13:26
Ort: Stockholm

Re: Garmin Zumo 550 i butik i Stockholm

#3 Inlägg av faceplant »

adrian_vg skrev:...Kolla på Pricerunner.se efter GPS:en och klicka sen på prislistan för att se vilka som säljer manicken. Där kan du se vilka som har i lager.

Dvs http://www.pricerunner.se/pl/288-991892 ... ope-priser. Kolumnen tillgänglighet.
...
Tackar! He, he...ibland är man lite trögtänkt...
adrian_vg skrev: Edit: Är det förresten den modellen de skrev om i senaste MC-folket och som verkade vara en mycket bättre gps för mc än motståndaren tomtom?
Jo, det stämmer. Bland annat påpekade de att TomTom:en visade helt fel position och Zumon fungerade klanderfritt. En hyfsat viktig sak på en GPS!
Garmin har även släppt en Zumo 660, men den har fått lite blandat mottagande bland Garmin användarna...
Four wheels moves your body. Two wheels moves your soul.

VFR800 -06 *såld*
CBF600 -04 *såld*

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Garmin Zumo 550 i butik i Stockholm

#4 Inlägg av adrian_vg »

faceplant skrev:
adrian_vg skrev: Edit: Är det förresten den modellen de skrev om i senaste MC-folket och som verkade vara en mycket bättre gps för mc än motståndaren tomtom?
Jo, det stämmer. Bland annat påpekade de att TomTom:en visade helt fel position och Zumon fungerade klanderfritt. En hyfsat viktig sak på en GPS!
Garmin har även släppt en Zumo 660, men den har fått lite blandat mottagande bland Garmin användarna...
Skulle vilja ha en med till viffern, men priset är helt oöverkomligt för min del, speciellt som jag har en dyr Navigon till bilen.

En billig från Rusta exvis och bara täckandes Sverige skulle funka, så länge den är vattentätt.

När jag skulle till Hela Hojen i Sthlm förra sommaren för att försäkringsregga min importviffer, tejpade jag fast min Navigon i bakre kanten på kåpglaset hängandes ner. Det var tur att det inte regnade. Var hela tiden rädd att den skulle trilla av... Men jag hittade fram till Hela Hojen! :lol:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

#5 Inlägg av Conseal »

Köpte precis en hållare för att fästa mobilen för lite filmande men min Xperia med tomtom installerat funkar ruggigt bra som gps med så den får nog sitta i hållaren lite då och då.
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#6 Inlägg av adrian_vg »

Conseal skrev:Köpte precis en hållare för att fästa mobilen för lite filmande men min Xperia med tomtom installerat funkar ruggigt bra som gps med så den får nog sitta i hållaren lite då och då.
Hade Tomtom på min mobil också, men funkade ruggigt dåligt. :?

Däremot är Google Maps en klippa numer på min mobil. Nackdelen är att den vill ansluta till mobilnätet då och då för att ladda ner kartor allteftersom man rör på sig. Kan bli dyrt dock...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

T-PWR
Medlem
Inlägg: 80
Blev medlem: tis sep 09, 2008 14:55
Ort: Smålandsstenar

#7 Inlägg av T-PWR »

Conseal skrev:Köpte precis en hållare för att fästa mobilen för lite filmande men min Xperia med tomtom installerat funkar ruggigt bra som gps med så den får nog sitta i hållaren lite då och då.
Vad för hållare är det som du har köpt?
Honda VFR 750 -97
Opel Astra Turbo Cab -02
Saab 900 Aero -88
Saab 900 TurboS Cab -91
Saab 96 -65
Dodge Stealth R/T TT -92
http://www.garaget.org/T-PWR

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

#8 Inlägg av Conseal »

universalhållare från Claes Ohlsson .. har en med lång arm i bilen och en med kort arm på hojen .. sugpropp så vi får se hur det går ..

Måste plocka bort lite klistermärken på tanken så jag kan sätta den i mitten (standardvarningsmärkena) nu sitter den lite vid sidan om .. kan ta en bild vid tillfälle .. efter jag provat den. Provar troligen till veckan när snön ska vara borta och det är plusgrader
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#9 Inlägg av adrian_vg »

Conseal skrev:universalhållare från Claes Ohlsson .. har en med lång arm i bilen och en med kort arm på hojen .. sugpropp så vi får se hur det går ..

Måste plocka bort lite klistermärken på tanken så jag kan sätta den i mitten (standardvarningsmärkena) nu sitter den lite vid sidan om .. kan ta en bild vid tillfälle .. efter jag provat den. Provar troligen till veckan när snön ska vara borta och det är plusgrader
Om mc-hållaren är av sugkoppstyp, är det nog idé att ta exvis en nyckelrem och sätta fast den i hållare/telefon och sen på kåpa eller styre.

Sugkoppar är inte bra på oplana ytor som dessutom vibrerar, men det visste du väl redan. :lol:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

#10 Inlägg av Conseal »

adrian_vg skrev:
Conseal skrev:universalhållare från Claes Ohlsson .. har en med lång arm i bilen och en med kort arm på hojen .. sugpropp så vi får se hur det går ..

Måste plocka bort lite klistermärken på tanken så jag kan sätta den i mitten (standardvarningsmärkena) nu sitter den lite vid sidan om .. kan ta en bild vid tillfälle .. efter jag provat den. Provar troligen till veckan när snön ska vara borta och det är plusgrader
Om mc-hållaren är av sugkoppstyp, är det nog idé att ta exvis en nyckelrem och sätta fast den i hållare/telefon och sen på kåpa eller styre.

Sugkoppar är inte bra på oplana ytor som dessutom vibrerar, men det visste du väl redan. :lol:
Den kommer fästas bättre ... telefonen har redan varit med om en vurpa med direktkontakt med asfalten och hållit men den lär inte vara oförstörbar. samma telefon jag filmade med när jag krashade med andra ord .. ett hörn filades bort mot asfalten men den höll :)
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#11 Inlägg av adrian_vg »

Conseal skrev:Den kommer fästas bättre ... telefonen har redan varit med om en vurpa med direktkontakt med asfalten och hållit men den lär inte vara oförstörbar. samma telefon jag filmade med när jag krashade med andra ord .. ett hörn filades bort mot asfalten men den höll :)
Undrar vad garantin säger om avfilade hörn... ;-)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011
Inlägg: 1567
Blev medlem: sön jul 13, 2008 20:41
Ort: Månstad

#12 Inlägg av TG »

adrian_vg skrev:
Conseal skrev:Den kommer fästas bättre ... telefonen har redan varit med om en vurpa med direktkontakt med asfalten och hållit men den lär inte vara oförstörbar. samma telefon jag filmade med när jag krashade med andra ord .. ett hörn filades bort mot asfalten men den höll :)
Undrar vad garantin säger om avfilade hörn... ;-)
garantier ska väl gälla för normalt bruk... 8)
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE... :D

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

#13 Inlägg av Conseal »

Garanti ? Vad är det .. när det går sönder går det sönder ...
Tror inte det anses som normalt användande at tejpa fast telefonen på fotpinnen med silvertejp och gasa runt på en gokartbana :roll:
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011
Inlägg: 1567
Blev medlem: sön jul 13, 2008 20:41
Ort: Månstad

#14 Inlägg av TG »

Conseal skrev:Garanti ? Vad är det .. när det går sönder går det sönder ...
Tror inte det anses som normalt användande at tejpa fast telefonen på fotpinnen med silvertejp och gasa runt på en gokartbana :roll:
Men det är ju normalt för DIG, alltså normalt användade :wink: 8)

eller har jag missat något.... :oops: :lol:
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE... :D

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

#15 Inlägg av Conseal »

Tegfors skrev:
Conseal skrev:Garanti ? Vad är det .. när det går sönder går det sönder ...
Tror inte det anses som normalt användande at tejpa fast telefonen på fotpinnen med silvertejp och gasa runt på en gokartbana :roll:
Men det är ju normalt för DIG, alltså normalt användade :wink: 8)

eller har jag missat något.... :oops: :lol:
Jag anser att det är normalt men troligen inte den som står för garantin ;)
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Skriv svar