Vilket system föreslår ni att jag skall köpa?

Hepco-Becker, Yoshimura, Goodridge eller Powerbronze? Här snackar vi tillbehör!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Tee Jay
Medlem
Inlägg: 3
Blev medlem: sön jun 01, 2008 13:43
Ort: Lyckeby

Vilket system föreslår ni att jag skall köpa?

#1 Inlägg av Tee Jay »

Hej på er alla! Har kvar mitt orginalsystem på min 800-98... Vilket system föreslår ni att jag skall köpa? Kollat en del på Youtube för att lyssna, men svårt att höra skillnad...? Letar kanske mer efter "gött" ljud än ökad effekt... 8)

Användarvisningsbild
Fransson
Donator 2011
Inlägg: 379
Blev medlem: tis apr 10, 2007 18:13
Ort: hamneda.

Re: Avgassystem???

#2 Inlägg av Fransson »

Tee Jay skrev:Hej på er alla! Har kvar mitt orginalsystem på min 800-98... Vilket system föreslår ni att jag skall köpa? Kollat en del på Youtube för att lyssna, men svårt att höra skillnad...? Letar kanske mer efter "gött" ljud än ökad effekt... 8)
Gör som jag köp ett som du gillar utseendemässigt exprimentera sedan med kopparrör istoppade i ljuddämparen för att få fram rätt ljud problemet med viffarn är att dom går för tyst med öppna slippon
VFR.800.-00
RÖD
SÅKLART

Användarvisningsbild
Tee Jay
Medlem
Inlägg: 3
Blev medlem: sön jun 01, 2008 13:43
Ort: Lyckeby

Kopparrör...

#3 Inlägg av Tee Jay »

Kan inte påstå att jag är nå´n större tekniker... :( Kan du berätta mer om det här med kopparrör? Provar jag själv ut längder? Radiella hål? mm... Är som sagt inte så hemma på detta område

Användarvisningsbild
Fransson
Donator 2011
Inlägg: 379
Blev medlem: tis apr 10, 2007 18:13
Ort: hamneda.

#4 Inlägg av Fransson »

Jag har ett leo vince på min hoj och tyckte att det var lite tamt ljud så jag mätte diametern i ljuddämparen kapade till ett rör som passade att trycka in och täppa til hålen i det perforerade röret i ljuddämparen i dagsläget så har jag täppt till allt utom dom sista 10cm av det perforerade röret
VFR.800.-00
RÖD
SÅKLART

Användarvisningsbild
JOS
Donator 2008
Inlägg: 28
Blev medlem: lör okt 07, 2006 20:53
Ort: Listerby

#5 Inlägg av JOS »

Hej JÖSen, blev det något devil-system? Tyckte det lät som en bra deal det du sa! Eller har du hittat något annat kanske? Hade bra JOS :)
Alltid på jakt

Honda VFR800Fi 2000
SAAB 9000 Aero
Röda och snabba båda två :)

Användarvisningsbild
Tee Jay
Medlem
Inlägg: 3
Blev medlem: sön jun 01, 2008 13:43
Ort: Lyckeby

#6 Inlägg av Tee Jay »

Halloj JOS! Njae, som jag sa så kanske det kommer ett i en flytt´container från USA i mitten på april... kanske lite sent med tanke på vårens ankomst i blekinge -man är ju lite sugen på att "bullra" lite vid första bästa tillfälle :D

Skriv svar