Ljuddämparupphängning

Hepco-Becker, Yoshimura, Goodridge eller Powerbronze? Här snackar vi tillbehör!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#16 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:Det löste sig snabbare än jag trodde.

Klammern från Simons i putsad rostfritt är beställd och kommer troligen att passa perfekt och jag borde kunna hitta något mellanlägg i gummi hos Kunze.

Igår ringde dom från Hela Hojen och sa att packningen har kommit. Ska köpa dämpmaterial till nya ljuddämparen när jag ändå är där.
Jag använde ett gummiark i A4-storlek från Biltema att ha som mellanlägg mellan ljuddämparklammerupphängningen och ljuddämparen. Klippte en 3-4cm bred remsa på längden. Funkar bra. Billigt var det också.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#17 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:
Tyrannosaurus skrev:Det löste sig snabbare än jag trodde.

Klammern från Simons i putsad rostfritt är beställd och kommer troligen att passa perfekt och jag borde kunna hitta något mellanlägg i gummi hos Kunze.

Igår ringde dom från Hela Hojen och sa att packningen har kommit. Ska köpa dämpmaterial till nya ljuddämparen när jag ändå är där.
Jag använde ett gummiark i A4-storlek från Biltema att ha som mellanlägg mellan ljuddämparklammerupphängningen och ljuddämparen. Klippte en 3-4cm bred remsa på längden. Funkar bra. Billigt var det också.
Det finns en gratisvariant också. Man åker till t.ex. Wheeler Dealer och får en gammal innerslang som man klipper till en lagom bred ring av och kränger på.
Problemet är att en gummiduk/innerslang utan någon form av kant kan glida åt sidan = Inte snyggt.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#18 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:Det finns en gratisvariant också. Man åker till t.ex. Wheeler Dealer och får en gammal innerslang som man klipper till en lagom bred ring av och kränger på.
Problemet är att en gummiduk/innerslang utan någon form av kant kan glida åt sidan = Inte snyggt.
Om man har kontakterna. ;-)

Min gummiduk har iaf inte glidit iväg än.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#19 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:
Tyrannosaurus skrev:Det finns en gratisvariant också. Man åker till t.ex. Wheeler Dealer och får en gammal innerslang som man klipper till en lagom bred ring av och kränger på.
Problemet är att en gummiduk/innerslang utan någon form av kant kan glida åt sidan = Inte snyggt.
Om man har kontakterna. ;-)
Sånt behövs det inga kontakter för. Det är bara att åka till närmaste mc-däcksmånglare och fråga lite snällt. Gamla punkade mc-däcksslangar lär dom kasta efter dig :)

Klammern från Simons kom idag, Snygg, snabb leverans och bra pris, bara att tacka.

Sen vart det dags för morr igen.
Lånade en Helicoil-sats på en mekanisk firma där jag känner ägaren. Kanonbussiget, kommer till garaget, fram med hojen ur sitt hörn, fram med sladd, borrmaskin skruvar i specialborren i chucken. Perfekt, nu fixar jag allt, sen är hojen klar efter helgen så är det bara att starta och åka och besikta nästa vecka... I :evil: heller!!!!
Varför ramlar bara borren in i hålet? Det kan väl inte ha skavts upp så mycket när det blev gängsallad? För det är ju M5...
I :evil: heller igen!!!! Det var M6 "GRRRRRR!!!" Bara att packa ihop igen...

Jaha då blev det inget gjort den här helgen heller för det är först på måndag jag kan åka tillbaka till firman och låna M6-satsen.

Fan gör man? :roll:
Blir till å fixa lite med bilen istället.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#20 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:Jaha då blev det inget gjort den här helgen heller för det är först på måndag jag kan åka tillbaka till firman och låna M6-satsen.

Fan gör man? :roll:
Blir till å fixa lite med bilen istället.
Biter ihop, räknar till tio och försöker igen annan dag. Inte mycket mer man kan göra.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023
Inlägg: 2140
Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
Ort: Enköping

#21 Inlägg av Tommy Gsson »

adrian_vg skrev:
Tyrannosaurus skrev:Jaha då blev det inget gjort den här helgen heller för det är först på måndag jag kan åka tillbaka till firman och låna M6-satsen.

Fan gör man? :roll:
Blir till å fixa lite med bilen istället.
Biter ihop, räknar till tio och försöker igen annan dag. Inte mycket mer man kan göra.
Eller åker förbi Swedol och köper en M6 sats för cirka 300:-, så har du till nästa gång också :lol:
http://www.swedol.se/artikel.asp?strukturId=7
Här kan du se vilken som är närmast dig finns 4st i Tockholmet.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#22 Inlägg av adrian_vg »

Tommy Gsson skrev:
adrian_vg skrev:
Tyrannosaurus skrev:Jaha då blev det inget gjort den här helgen heller för det är först på måndag jag kan åka tillbaka till firman och låna M6-satsen.

Fan gör man? :roll:
Blir till å fixa lite med bilen istället.
Biter ihop, räknar till tio och försöker igen annan dag. Inte mycket mer man kan göra.
Eller åker förbi Swedol och köper en M6 sats för cirka 300:-, så har du till nästa gång också :lol:
http://www.swedol.se/artikel.asp?strukturId=7
Här kan du se vilken som är närmast dig finns 4st i Tockholmet.
Kommer att tänka på The Stig från Top Gear när han i full racingmundering och hjäm, skickas ut med buss och tåg i en tävling i programmet och blir helt konfys inför rulltrappor mm. Dra era slutsatser om Tyrre från det. ;-)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3239
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

#23 Inlägg av tersan »

adrian_vg skrev:
Tommy Gsson skrev:
adrian_vg skrev: Biter ihop, räknar till tio och försöker igen annan dag. Inte mycket mer man kan göra.
Eller åker förbi Swedol och köper en M6 sats för cirka 300:-, så har du till nästa gång också :lol:
http://www.swedol.se/artikel.asp?strukturId=7
Här kan du se vilken som är närmast dig finns 4st i Tockholmet.
Kommer att tänka på The Stig från Top Gear när han i full racingmundering och hjäm, skickas ut med buss och tåg i en tävling i programmet och blir helt konfys inför rulltrappor mm. Dra era slutsatser om Tyrre från det. ;-)
:claugh
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023
Inlägg: 2140
Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
Ort: Enköping

#24 Inlägg av Tommy Gsson »

Fast jag har varit på träff med Tyrre, och då tog han av sig hjälmen.
( han är som vi alla andra nästan, han åt till och med smörgås ) :lol:
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#25 Inlägg av Tyrannosaurus »

Jaha då har man fått sig ett grav idag också. Kul att bli jämförd med "The Stig" :lol:

Då var iaf bromsarna på bilen fixade. Trodde skivorna var slut, men det var mycket kvar på dom. Billigt vart det också 219 spänn för båda fram på Biltema mot 795 för original eller 530 på Mekonomen.
Verkar funka, inget gnissel men dom tar inte för fullt än, åså ska dom ju köras in dom lite så dom inte blir "glasade".

Provade att byta stereo också, fantastiskt vilket bra ljud man kan få ur originalhögtalarna bara genom att byta källa.
Fick sätta tillbaka original eftersom det var för trångt med alla kablar, blir till att klippa och löda. Sen gäller det att få igenom lågnivåkabeln till basdunken bak bakom alla krockkuddar, klimator och all skit som sitter i vägen. Fan vad trångt det är på Baader Meinhof Wagen.

Resten av helgen blir det nog inget mer meck, förutom att jag ska hämta packningar på Hela Hojen imorgon, sen nästa vecka är hojen Prio 1 då får plåthögen vänta.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#26 Inlägg av adrian_vg »

Tommy Gsson skrev:Fast jag har varit på träff med Tyrre, och då tog han av sig hjälmen.
( han är som vi alla andra nästan, han åt till och med smörgås ) :lol:
Jag har inte haft förmånen att träffa honom än. När jag hade planerat att göra det, gick han och bröt revben, kraschade gocartartar och var tydligen allmänt hög på smärtpiller. Så det blev inget den gången.

Inget illa menat iaf. Bara en tanke som poppade upp i skallen på mig. 8)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#27 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:Jaha då har man fått sig ett grav idag också. Kul att bli jämförd med "The Stig" :lol:
Ett gott skratt förlänger käften. Eller nåt. ;-) Du tog väl inte illa upp?
Tyrannosaurus skrev: Då var iaf bromsarna på bilen fixade. Trodde skivorna var slut, men det var mycket kvar på dom. Billigt vart det också 219 spänn för båda fram på Biltema mot 795 för original eller 530 på Mekonomen.
Verkar funka, inget gnissel men dom tar inte för fullt än, åså ska dom ju köras in dom lite så dom inte blir "glasade".
Coolt. Fler som kör med Biltemabromsar! Fick för mig att du inte gillade sånt.

Mina körde jag in på en veckas pendling till och från jobbet, plus lite bankörning på Rörken. Och lite småturer in trakterna. Plus lite ärenden till ICA och så. Fast det blir kanske en del mil trots allt. Gick åt en full tank och lite till iaf, lite drygt 300km på trippen.

Även om Biltemabeläggen slits snabbare än märkesbelägg, så vägs det upp av priset tycker jag.

Sen när säljer Mekonomen mc-prylar?? Är det generellt, eller bara utvalda butiker i Sthlmstrakten?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#28 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:
Tommy Gsson skrev:Fast jag har varit på träff med Tyrre, och då tog han av sig hjälmen.
( han är som vi alla andra nästan, han åt till och med smörgås ) :lol:
Jag har inte haft förmånen att träffa honom än. När jag hade planerat att göra det, gick han och bröt revben, kraschade gocartartar och var tydligen allmänt hög på smärtpiller. Så det blev inget den gången.

Inget illa menat iaf. Bara en tanke som poppade upp i skallen på mig. 8)
Jag var där, träffade Conseal (som efteråt tyckte jag hade ett lamt handslag, konstigt? :roll: :wink: ), HondaHasse m.fl. men inte dig. Du hade också kunnat få ett lamt revbensbrutet handslag :wink:
adrian_vg skrev:
Tyrannosaurus skrev:Jaha då har man fått sig ett grav idag också. Kul att bli jämförd med "The Stig" :lol:
Ett gott skratt förlänger käften. Eller nåt. ;-) Du tog väl inte illa upp?
Då får du nog anstränga dig mer :wink:
Coolt. Fler som kör med Biltemabromsar! Fick för mig att du inte gillade sånt.
[...]
Sen när säljer Mekonomen mc-prylar?? Är det generellt, eller bara utvalda butiker i Sthlmstrakten?
Till BILEN! :wink:

Jag kan tänka mig Biltemagrejer på hojen, men inte i motorn. Deras hojbromsar vet jag inte ett skit om, hittills har jag kört på originalklossar.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#29 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:Jag var där, träffade Conseal (som efteråt tyckte jag hade ett lamt handslag, konstigt? :roll: :wink: ), HondaHasse m.fl. men inte dig. Du hade också kunnat få ett lamt revbensbrutet handslag :wink:
Snurrade runt som en äggsjuk höna runt SMC:s monter en stund och tittade efter en herre med mustasch, men gav upp. Fanns bara kvinnor och män utan mustasch. En annan gång fpr det bli.

Tyrannosaurus skrev:
adrian_vg skrev:Ett gott skratt förlänger käften. Eller nåt. ;-) Du tog väl inte illa upp?
Då får du nog anstränga dig mer :wink:
He-he, ska försöka. ;-)

Tyrannosaurus skrev:Till BILEN! :wink:

Jag kan tänka mig Biltemagrejer på hojen, men inte i motorn. Deras hojbromsar vet jag inte ett skit om, hittills har jag kört på originalklossar.
Ah...Var lite sent igår. Fattade inte. Lustigt att inte Nice Price originalslitdelar á la Volvo finns till mc (som jag vet om). Skulle ha varit guld.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Skriv svar