Kåpglas

Hepco-Becker, Yoshimura, Goodridge eller Powerbronze? Här snackar vi tillbehör!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Badget
Medlem
Inlägg: 134
Blev medlem: tor apr 26, 2007 23:55
Ort: Umeå

#16 Inlägg av Badget »

Jag är 188 cm lång. Därav det besvärliga vinddraget i högre hastigheter=)

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#17 Inlägg av adrian_vg »

Badget skrev:Jag är 188 cm lång. Därav det besvärliga vinddraget i högre hastigheter=)
Dubbelbubbelglas borde vara idealiskt ist!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
jimpal
Medlem
Inlägg: 5
Blev medlem: tor apr 09, 2009 15:59
Ort: Björklinge - Uppsala
Kontakt:

#18 Inlägg av jimpal »

adrian_vg skrev:
Badget skrev:Jag är 188 cm lång. Därav det besvärliga vinddraget i högre hastigheter=)
Dubbelbubbelglas borde vara idealiskt ist!
Känner mig lite vilsen, -varför kallas det "dubbelbubbel"??? :oops:
Min kompis hade en Blackbird förra sommaren, han lackade helt sonika kåpan innifrån med vanlig svart sprayfärg, vilket såg bra ut tyckte jag... hojen var svart i övrigt så ..... jepp - svart och arg såg den ut...
Jim
Skall det gå riktigt fort, måste det få ta lite tid

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#19 Inlägg av adrian_vg »

jimpal skrev:Känner mig lite vilsen, -varför kallas det "dubbelbubbel"??? :oops:
Min kompis hade en Blackbird förra sommaren, han lackade helt sonika kåpan innifrån med vanlig svart sprayfärg, vilket såg bra ut tyckte jag... hojen var svart i övrigt så ..... jepp - svart och arg såg den ut...
Jim
Inte den blekaste. Den heter ju "double bouble" på engelska. Kan tänka mig att orginalglas är ena (original)bubblan, sen har man byggt på den bubblan med en bubbla till som får den att bli lite högre och mer markerad mitt på, typ en bubbla till; dubbelbubbel-glas. :roll: :lol:
Senast redigerad av adrian_vg den fre apr 24, 2009 07:22, redigerad totalt 1 gånger.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

#20 Inlägg av Conseal »

jimpal skrev: Känner mig lite vilsen, -varför kallas det "dubbelbubbel"??? :oops:
Det kallas så för att det har en upphöjd "bubbla" som inte orginalen har.
Jag har ett puig på min hoj som av samma typ .. typ ;) Tycker luftflödet blir behagligare faktiskt.
Bilagor
kåpglas.jpg
kåpglas.jpg (85.29 KiB) Visad 9356 gånger
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
jimpal
Medlem
Inlägg: 5
Blev medlem: tor apr 09, 2009 15:59
Ort: Björklinge - Uppsala
Kontakt:

#21 Inlägg av jimpal »

Conseal skrev:
jimpal skrev: Känner mig lite vilsen, -varför kallas det "dubbelbubbel"??? :oops:
Det kallas så för att det har en upphöjd "bubbla" som inte orginalen har.
Jag har ett puig på min hoj som av samma typ .. typ ;) Tycker luftflödet blir behagligare faktiskt.
Tack!
Hittade ett på Blocket......får se om det finns kvar! 8) http://www.blocket.se/vi/21109247.htm?ca=10_s

För två veckor sedan satte jag farthållaren på 25km/h för fort på en 120 väg från Björklinge mot Uppsala :P , klockan var runt 0600 på morgonen och när jag passerade 110 skylten satt jag väl och sov :x men vaknade när jag såg ett blåljus i backspegeln...har dock inte fått någon dom en så vi får väl se vad som händer.....när jag läser mitt, sedan många år, ordspråk nedan känns det väl sådär :wink:
Skall det gå riktigt fort, måste det få ta lite tid

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011
Inlägg: 1567
Blev medlem: sön jul 13, 2008 20:41
Ort: Månstad

#22 Inlägg av TG »

Tog de kortet på plats?
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE... :D

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#23 Inlägg av adrian_vg »

jimpal skrev:För två veckor sedan satte jag farthållaren på 25km/h för fort på en 120 väg från Björklinge mot Uppsala :P , klockan var runt 0600 på morgonen och när jag passerade 110 skylten satt jag väl och sov :x men vaknade när jag såg ett blåljus i backspegeln...har dock inte fått någon dom en så vi får väl se vad som händer.....när jag läser mitt, sedan många år, ordspråk nedan känns det väl sådär :wink:
Gaaah!! De tar väl inte kortet så här tidigt på säsongen?? :shock:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
jimpal
Medlem
Inlägg: 5
Blev medlem: tor apr 09, 2009 15:59
Ort: Björklinge - Uppsala
Kontakt:

#24 Inlägg av jimpal »

adrian_vg skrev:
jimpal skrev:För två veckor sedan satte jag farthållaren på 25km/h för fort på en 120 väg från Björklinge mot Uppsala :P , klockan var runt 0600 på morgonen och när jag passerade 110 skylten satt jag väl och sov :x men vaknade när jag såg ett blåljus i backspegeln...har dock inte fått någon dom en så vi får väl se vad som händer.....när jag läser mitt, sedan många år, ordspråk nedan känns det väl sådär :wink:
Gaaah!! De tar väl inte kortet så här tidigt på säsongen?? :shock:
Kortet tog dom på plats (åkte bil), fick 48 timmar....tur att man hade hunnit med ett par hundra mil på hojen!! Men, jag hoppas på att få det skrivet till en månad....har yrkat på en varning grundat på prejudicerande fall men det tar väl en månad innan dom lägger ögonen på dokumenten.... phu... tur att man kan åka cross/ enduro......
Skall det gå riktigt fort, måste det få ta lite tid

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#25 Inlägg av adrian_vg »

Verkar som om den lägre toleransen för fortkörning slagit igenom i Uppsala redan... Läste nånstans, i UNT tror jag, att man inte längre ser mellan fingrarna redan from 6km/h för fort.

Vill inte regna på din parad, men att döma av detta verkar det redan kört för din del. Du får hålla till på crossbanan som sagt. Om en månad eller så är sommaren i full gång i Uppsala. Du hinner med en hel del trots allt senare.

Tänk positivt! :D
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
jimpal
Medlem
Inlägg: 5
Blev medlem: tor apr 09, 2009 15:59
Ort: Björklinge - Uppsala
Kontakt:

#26 Inlägg av jimpal »

adrian_vg skrev:Verkar som om den lägre toleransen för fortkörning slagit igenom i Uppsala redan... Läste nånstans, i UNT tror jag, att man inte längre ser mellan fingrarna redan from 6km/h för fort.

Vill inte regna på din parad, men att döma av detta verkar det redan kört för din del. Du får hålla till på crossbanan som sagt. Om en månad eller så är sommaren i full gång i Uppsala. Du hinner med en hel del trots allt senare.

Tänk positivt! :D
Mmmm, lite kul att se att du har en XL 600....hade en 82:a för några år sedan....vi var då tre stycken som hade likadana.....Du kanske känner igen Fredrik Karpmyr...han var en av oss....
Skall det gå riktigt fort, måste det få ta lite tid

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#27 Inlägg av adrian_vg »

jimpal skrev:Mmmm, lite kul att se att du har en XL 600....hade en 82:a för några år sedan....vi var då tre stycken som hade likadana.....Du kanske känner igen Fredrik Karpmyr...han var en av oss....
Japp, tack vare Henning har jag numera en XL600! :wink:

Sorry, känner ingen Karpmyr. Har egentligen inte beblandat mig speciellt mycket med mc-isterna i Uppsala, och känner knappt nån i Uppsala som kör mc.. :?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011
Inlägg: 1567
Blev medlem: sön jul 13, 2008 20:41
Ort: Månstad

#28 Inlägg av TG »

jimpal skrev:
adrian_vg skrev:
jimpal skrev:För två veckor sedan satte jag farthållaren på 25km/h för fort på en 120 väg från Björklinge mot Uppsala :P , klockan var runt 0600 på morgonen och när jag passerade 110 skylten satt jag väl och sov :x men vaknade när jag såg ett blåljus i backspegeln...har dock inte fått någon dom en så vi får väl se vad som händer.....när jag läser mitt, sedan många år, ordspråk nedan känns det väl sådär :wink:
Gaaah!! De tar väl inte kortet så här tidigt på säsongen?? :shock:
Kortet tog dom på plats (åkte bil), fick 48 timmar....tur att man hade hunnit med ett par hundra mil på hojen!! Men, jag hoppas på att få det skrivet till en månad....har yrkat på en varning grundat på prejudicerande fall men det tar väl en månad innan dom lägger ögonen på dokumenten.... phu... tur att man kan åka cross/ enduro......

Jag lider med dig....
Vet hur det känns......... :? :cry:
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE... :D

Skriv svar