MC-prylar på Lidl

Hepco-Becker, Yoshimura, Goodridge eller Powerbronze? Här snackar vi tillbehör!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
apex
Donator 2008
Inlägg: 637
Blev medlem: ons mar 28, 2007 22:22
Ort: Linköping

MC-prylar på Lidl

#1 Inlägg av apex »

Kolla här:

http://www.lidl.se/se/home.nsf/pages/c.o.20080325.index

Nästa tisdag! Deras tankväska funkar visst, och regnstället har jag, men jag har inte provat det.... men andra vet jag har kört med det.

Ryggskyddet är säkert och billigt, bäst i test i nån tidning. Fast det är liiite stort och stelt, man blir lite puckelryggig. Jag har det men har inte testat nåt annat fabrikat?

Dojjorna kollade jag på förra året men dragkedjan ballade ur redan när jag provade dem i butiken. De hotar polisanmäla skadegörelse i butiken, men jag klarade mig...... :oops:
VFR800 FIX 1999
"Best motorcycle in the World"

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3239
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

#2 Inlägg av tersan »

Köpa hojprylar på Lidl...? :roll: Fast å andra sidan har jag hört gott om grejorna på andra håll också. Regnstället är ju så billigt att det är värt ett försök, men frågan är hur tankväskan står sig i jämförelse med Biltemas som är ännu billigare (och har snarlika mått). Är lite sugen på att testa tankväska, men vill inte lägga stora pengar på nåt jag inte vet om jag trivs med...
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
tedman
Donator 2009
Inlägg: 379
Blev medlem: tis okt 17, 2006 20:43
Ort: Åkersberga

#3 Inlägg av tedman »

Jag köpte alla 3 "tankväskor" förra året. Har dock bara använt den lilla samt kartfodralet men dom har funkat bra hittills.
Är så billigt så funkar det inte så står jag ut med att inte använda dom alt. kasta. Har inte kollat Biltemas men jag har ju inget behov just nu :)

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3239
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

#4 Inlägg av tersan »

Sådärja, då har jag varit på Lidl för första och antagligen sista gången... en stor och en liten tankväska samt en intercom-anläggning blev det. Var lite sugen på regnstället, men hittade ingen bra storlek.

Kan vi nu bara få lite bättre väder så ska grejorna testas!
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
SGM
Medlem
Inlägg: 175
Blev medlem: mån mar 03, 2008 18:10
Ort: Västerås

#5 Inlägg av SGM »

Passar den lilla tankväskan (även de andra) bra på viffern, säg gen 5....röd 99:a med ett endurofläppo hängandes i gasrullen? :D
SHK Steg 1 - 18/4 - Gelleråsen
6-timmars lagenduro - 10/5
Gelleråsen med Highsider.se
SHK Steg 2 - 28/6 - Gelleråsen
SHK Steg 3 - 14/7 - Kinnekulle
SHK Steg 4 - 6/9 - Gelleråsen

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3239
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

#6 Inlägg av tersan »

SGM skrev:Passar den lilla tankväskan (även de andra) bra på viffern, säg gen 5....röd 99:a med ett endurofläppo hängandes i gasrullen? :D
Allt förhöjer utseendet på en röd VFR. :P
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
apex
Donator 2008
Inlägg: 637
Blev medlem: ons mar 28, 2007 22:22
Ort: Linköping

#7 Inlägg av apex »

tersan skrev:Sådärja, då har jag varit på Lidl för första och antagligen sista gången... en stor och en liten tankväska samt en intercom-anläggning blev det. Var lite sugen på regnstället, men hittade ingen bra storlek.

Kan vi nu bara få lite bättre väder så ska grejorna testas!
Kul att veta om intercom-anläggningen funkar, så man kan prata med tanten.... he he fast det kan vara skönt med lite tystnad, ackompanjerat med en V4 med slip-on
VFR800 FIX 1999
"Best motorcycle in the World"

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3239
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

#8 Inlägg av tersan »

apex skrev:
tersan skrev:Sådärja, då har jag varit på Lidl för första och antagligen sista gången... en stor och en liten tankväska samt en intercom-anläggning blev det. Var lite sugen på regnstället, men hittade ingen bra storlek.

Kan vi nu bara få lite bättre väder så ska grejorna testas!
Kul att veta om intercom-anläggningen funkar, så man kan prata med tanten.... he he fast det kan vara skönt med lite tystnad, ackompanjerat med en V4 med slip-on
Hmm... ja, jag är inte helt säker på att det var ett klokt köp. Ibland är det bättre att inte kunna höra... :) Fast för 99 kr så är det inte hela världen om det visar sig bli (ännu) en hyllvärmare.
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
Excalibur105
Donator 2010
Inlägg: 465
Blev medlem: fre aug 24, 2007 23:04
Ort: Lindesberg

#9 Inlägg av Excalibur105 »

Investerade i ett varsitt ryggskydd gumman och jag på Lidl, har aldrig provat något förut så tänkte att det var banne mig dax nu. För den summan så har man i alla fall något att jämföra med när det blir tal om nytt. Skulle det kännas skit så kan man ju alltid kasta den i soptunnan utan att grina blod.
Ska ut och prova så snart den där vita misären försvunnit helt från backen igen.

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: MC-prylar på Lidl

#10 Inlägg av adrian_vg »

Hur i helskotta söker man på Lidl webbplats?? Hittar inte deras mc-prylar öht...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
tedman
Donator 2009
Inlägg: 379
Blev medlem: tis okt 17, 2006 20:43
Ort: Åkersberga

#11 Inlägg av tedman »

Dom har bara prylarna på webben under själva kampanjen. Om du vill ha något får du nog pallra dig dit och se om det finns något kvar 8)

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#12 Inlägg av adrian_vg »

tedman skrev:Dom har bara prylarna på webben under själva kampanjen. Om du vill ha något får du nog pallra dig dit och se om det finns något kvar 8)
Aaah! Tack för den infon!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3239
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

#13 Inlägg av tersan »

adrian_vg skrev:
tedman skrev:Dom har bara prylarna på webben under själva kampanjen. Om du vill ha något får du nog pallra dig dit och se om det finns något kvar 8)
Aaah! Tack för den infon!
Eller också kan du kika på Tradera, där börjar prylarna redan dyka upp. Folk betalar glatt dubbla Lidlpriset + frakt... jag skulle ha köpt på mig mer tror jag... :wink:
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#14 Inlägg av adrian_vg »

tersan skrev:
adrian_vg skrev:
tedman skrev:Dom har bara prylarna på webben under själva kampanjen. Om du vill ha något får du nog pallra dig dit och se om det finns något kvar 8)
Aaah! Tack för den infon!
Eller också kan du kika på Tradera, där börjar prylarna redan dyka upp. Folk betalar glatt dubbla Lidlpriset + frakt... jag skulle ha köpt på mig mer tror jag... :wink:
Är verkligen prylarna så bra då, eller är det bara lågt pris från början?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Excalibur105
Donator 2010
Inlägg: 465
Blev medlem: fre aug 24, 2007 23:04
Ort: Lindesberg

#15 Inlägg av Excalibur105 »

Har tagit två vändor med ryggskyddet, tycker det sitter rätt så bra faktiskt (alltså inte ivägen) Välinvesterade pengar om jag klotar hoppas jag (väl investerat alltså, inte att jag ska klota :D )

Skriv svar