Handlare vi INTE gillar - och varför

Hepco-Becker, Yoshimura, Goodridge eller Powerbronze? Här snackar vi tillbehör!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

Handlare vi INTE gillar - och varför

#1 Inlägg av Conseal »

Precis som det står i rubriken. Obersevera att det är personliga åsikter i inläggen .. håll er inom forumreglerna
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
Torque
Donator 2007
Inlägg: 212
Blev medlem: tor nov 30, 2006 16:46

WWW.BIKESHOP.SE

#2 Inlägg av Torque »

Beställ ALDRIG något från Bikeshop.

Har beställt av dem två gånger nu och bägge gångerna har det blivit fel.

Första gången skulle jag beställa ett PUIG touring kåpglas av dem, men de skickade ett racing kåpglas. (Har skrivit om det tidigare)

Jag ville ha ett nytt tonat kåpglas till hojen. Hittade ett snyggt tillverkat av Puig. Dock så visste jag inte vad modellen hette.

Jag skickade bilden till www.bikeshop.se som säljer Puigs kåpglas. Dessutom beskrev jag det, eftersom det har en liten flärp upptill som är lätt att känna igen.

Här är bilden jag skickade:
Bild

Dom sa att modellen hette airflow och dom skulle skicka hem den till mig. Det skulle gå på 810kr med frakt. När jag sedan skulle lösa ut paketet, kostade det 885kr. Ok, inte hela världen, men lite irriterande.

När jag sedan kommer hem och packar upp det så visar det sig att det inte alls var ett airflow som jag ville ha. Det är helt uppenbart att det kåpglaset som jag fått inte alls liknar det som jag ville ha.

Här kommer en bild på det kåpglaset som de skickade:
Bild

Mailade dem, men fick inte fått något svar på jättelänge trots att vi hade daglig emailkontakt innan beställningen genomfördes. Sedan visade det sig att dom inte hade det kåpglaset jag ville ha. Det löste sig dock genom att någon annan forummedlem ville köpa glaset :-)

ALLA KAN GÖRA MISSTAG tänkte jag nu när jag skulle beställa ett nytt kåpglas. Då det finns ont om PUIG återförsäljare i Sverige så gav jag dem en ny chans nu. Beställde ett PUIG standard kåpglas av dem i mörkrök. Som vanligt så sa dom ett pris 735kr och sedan när jag hämtar ut det visar det sig att det kostar 865kr. Jaja, dom kanske glömde ange frakt eller likande.

I alla fall. Jag kommer hem och packar upp det. Då visar det sig att det är fel färg. Dom har skickat svart, vilket du inte kan se igenom, trots att jag beställt mörkrök som ska vara som ett tonat visir.

Jag mailar dem och påpekar detta. Då säger dom att det är mörkrök. Jag svarar då ett det står schwarz på förpackningen.

Dom ger sig inte utan säger att det är det som PUIG tillverkar. Jag svarar igen och länkar till PUIGs hemsida där det står att glaset tillverkas i svart och mörkrök och att jag dessutom har ett PUIG kåpglas i mörkrök på hojen nu och jag ser ju att det inte är samma färg.

Dom svarar igen att det är den enda färgen de har (hade kanske varit läge att säga det när jag beställde att de inte har mörkrök, men frågat om jag kan tänka mig svart?) Men dom skickar det bara och hoppas att jag ska behålla det, precis som sist.

Jag svarar att jag skickar tillbaka kåpglaset och att jag vill ha ett nytt mörkrök. Dom säger att dom inte har något annat, men jag kan få tillbaka pengarna.

Alltid något tänker jag och skickar tillbaka glaset. Jag ber dem sätta in pengarna på mitt konto plus den extra portoavgiften som jag behövt lägga ut pga av att de skickat fel glas till mig.

Dom svarar då att jag kan få tillbaka pengarna för glaset, men jag får inte tillbaka pengarna för portot jag lagt ut, eller pengarna för portot när dom skickade det till mig och inte heller expeditions avgiften. Jag ska alltså få tillbaka 660kr och själv behöva betala bägge portona 130*2 och expeditionsavgiften 75kr, sammanlagt 335kr. Och detta pga av att de struntat i att de inte haft mörkrök och skickat iväg ett svart kåpglas till mig istället.

Jag blir ju tokig, men skriver ett välformulerat mail och förklarar att jag inte ska behöva betala någonting då de har levererat fel produkt till mig.

Istället för at be om ursäkt för missförståndet, så svarar de att de inte anser att de har levererat fel produkt, så dom tänker inte betala portot fram och tillbaka.

Min första tanke var att nu jävlar få det vara nog. Jag åker dit i jobbkläderna och förklarar ett och annat för dem. Men eftersom det inte är facit :lol: så har jag citerat lite text från konsumentverkets hemsida där det står om butikernas skyldigheter vid sådana här situationer. Får se vad de svarar.

Summa sumarum. Av två beställningar har bägge blivit fel och butiken har inte gjort något för att kompensera för deras misstag. Dessutom tror jag inte att det har varit misstag. Tror att dom har levererat fel med flit, då de inte haft rätt grejer och hoppats på att man inte märker det eller orkar att bry sig.
VFR800-03 Svart

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

#3 Inlägg av Conseal »

Jag gillar inte MCVerkstan i Järfälla .. de kommer inte ihåg vad de lovar och återkopplar aldrig när man sökt dem. :evil:
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011
Inlägg: 1567
Blev medlem: sön jul 13, 2008 20:41
Ort: Månstad

Re: WWW.BIKESHOP.SE

#4 Inlägg av TG »

Torque skrev:Jag åker dit i jobbkläderna och förklarar ett och annat för dem..
Då undrar jag vad du jobbar med :D
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE... :D

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: WWW.BIKESHOP.SE

#5 Inlägg av adrian_vg »

Tegfors skrev:
Torque skrev:Jag åker dit i jobbkläderna och förklarar ett och annat för dem..
Då undrar jag vad du jobbar med :D
Polis?
Senast redigerad av adrian_vg den fre feb 20, 2009 14:14, redigerad totalt 1 gånger.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

#6 Inlägg av Conseal »

Ja han är polis
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: WWW.BIKESHOP.SE

#7 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:
Tegfors skrev:
Torque skrev:Jag åker dit i jobbkläderna och förklarar ett och annat för dem..
Då undrar jag vad du jobbar med :D
Polis?
Stämmer. Har inte sett honom på forumet på länge.

Vart har du tagit vägen Torque?
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Seth
Medlem
Inlägg: 1178
Blev medlem: sön maj 31, 2009 22:33
Ort: Kinne-vedum

Re: WWW.BIKESHOP.SE

#8 Inlägg av Seth »

Tyrannosaurus skrev:
adrian_vg skrev:
Tegfors skrev: Då undrar jag vad du jobbar med :D
Polis?
Stämmer. Har inte sett honom på forumet på länge.

Vart har du tagit vägen Torque?
Jag skulle vilja höra facit. skulle vara roligt att höra hur bikeshop reagerade.

Invalido

#9 Inlägg av Invalido »

Har handlat för många tusenlappar från ett företag som heter NCCR.
redan då var det en jävla väntetid på sakerna plus att jag betalt allt i förväg... ca 8000kr men efter många samtal fick jag mina saker.
nu har det gått ett tag o jag tänkte ge dom en chans till så jag skickade efter ett styre...
efte ca 2veckor skrev jag 3st mail till 3st olika personer på företaget o frågade var styret tog vägen men utan svar...
efter ett par dagar till ringde jag dit då svarade Pär som han heter där att han satt just o skulle svara på mitt mail....mmm nästan en vecka efter jag skickat det... han bad om ursäkt o sade att dom skulle få hem styret på fredag....fredag förrra veckan... nu är det fredag igen o har fortfarande inget styre...

skickade ett mail till han igen där ja förklarade att dom kunde behålla sitt styre o uppmanade han att fixa till sina leveranstiden o kundkontakt om dom vill att folk ska fortsätta att handla från dom...
pissdåligt!!! :evil:

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#10 Inlägg av adrian_vg »

Detta är mer en uppdatering än nya inlägg.

Touringbutiken:
Har handlat en del på Touringbutiken det senaste halvåret. Av mina två beställningar gick en beställning två månader över uppgiven leveranstid och den andra två veckor över.

Misstänker att Touringbutiken inte längre har lager på plats, utan beställer från underleverantör allt eftersom. Lång leveranstidsvarning alltså.

Lelles:
Har inte provat deras webbshop, men säljarna i disken på markplan är i bästa kunniga och mycket trevliga att ha att göra med, medan en del andra åter är okunniga och närmast otrevliga. "Passar detta vajerkopplingsgrepp på din VFR?" :roll: Beställde en kickdekomp- och en kopplingsvajer till min XL600R i mars och killen som tog min beställning bad om mitt mobilnummer så att de skulle kunna sms:a mig när delarna kommit. Två månader senare hörde jag av mig till dem och frågade hur det gått. Ingen hade hört talas om min beställning. En månad senare ringde jag igen och då sa man att kopplingsvajern kommit in för tre veckor sen, men ingen hade hört av sig till mig... Ytterligare en månad senare ringde jag om kickdekompvajern, som fö beställningen fortfarande inte gått iväg för... En vecka senare åkte jag in personligen till Lelles för att kolla upp detta med dekompvajern och då gjorde man en sökning medan jag väntade och fick reda på att den delen inte fanns att köpa längre. Fick en vajer-in-a-bag istället att laga själv.

Vad är poängen med sms-avisering om man inte använder sig av det? :gnissla

Klädespersonalen på övre plan är mestadels ok, men en del av den yngre personalen där uppe är ibland väl kaxiga och arroganta mot mig som kund. De skulle må bra av en kortare charmkurs... Om jag frågar om ett råd är det för att jag vill ha en objektiv uppfattning, inte bli betraktad som som en inskränkt idiot.

Sulas MC (Uppsalabutiken):
Tidigare när jag varit där och handlat har jag blivit betraktad som närmast paria av den manliga personalen. Möjligen för att jag är av utländsk härkomst och därför självklart kommer att kasta mig över närmaste Triumph i butiken och vrålköra ut den gapskrattande.

Den kvinnliga delen av personalen är betydligt trevligare att ha att göra med på Sulas, men de kan ibland kännas nästan på gränsen till klängiga...
Senast redigerad av adrian_vg den fre sep 18, 2009 11:51, redigerad totalt 1 gånger.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Invalido

#11 Inlägg av Invalido »

adrian_vg skrev:Touringbutiken:

Har handlat en del på Touringbutiken det senaste halvåret. Av mina två beställningar gick en beställning två månader över uppgiven leveranstid och den andra två veckor över.

Misstänker att Touringbutiken inte längre har lager på plats, utan beställer från underleverantör allt eftersom. Lång leveranstidsvarning alltså.
har handlat där med...efter 3månader ringde jag ditt o sa att dom kan riva min order

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#12 Inlägg av adrian_vg »

Invalido skrev:har handlat där med...efter 3månader ringde jag ditt o sa att dom kan riva min order
Tror det hände nåt i samband med att de bytte ägare. De verkar ha "strömlinjeformat" sina egna rutiner. Synd bara att kunden kommer i kläm, så att han inte längre kan ha en någotsånär säker leveranstid längre...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

#13 Inlägg av blacken »

AVA mc köper vi inget mera hos jag och riksdagen. Vi köpte var sina järnhästar där, aldrig mer. Min var det helt fel framdäck på men fick inget gehör för det när man klagade på dess urusla vägegenskaper hos säljaren, utan blev mer eller mindre idiotförklarad av densamme.
Riksdagen knarr lämnades in för första service som kostade en en "slant" och den gick som en bakfjuttad kråka efter den "servicen", det visade det sig att inte ett skit var gjort av det som skulle ha utförts på "servicen", samma scenario där när man klagade, att man blev idiotförklarad av vederbörande..

Användarvisningsbild
Cessan2
Medlem
Inlägg: 74
Blev medlem: tis apr 06, 2010 21:12
Ort: Stockholm

ojjjj!

#14 Inlägg av Cessan2 »

Hmhmmhm!

Nu blir jag stressad när jag läser allt .
verkar vanligt med förseningar hos leverantörer kan alltså ta flera veckor upp till månader att få min beställda växelspaks fjäder som jag har beställt med löfte om en veckas leverans...

hua den ska enligt min matematik vara här i morgon.

Jag ska ju åka bort i helgen med Red Angel.


Mvh/ optimistCessan

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: ojjjj!

#15 Inlägg av adrian_vg »

Cessan2 skrev:Hmhmmhm!

Nu blir jag stressad när jag läser allt .
verkar vanligt med förseningar hos leverantörer kan alltså ta flera veckor upp till månader att få min beställda växelspaks fjäder som jag har beställt med löfte om en veckas leverans...
Lätt OT:

För udda prylar kan det ta ett tag i värsta fall. I fortsättningen kan jag rekommendera de säkra Honda-ställena på webben:

* http://www.cmsnl.com/honda-motorcycles_model2/
CMSNL:s paradgren är att de har mikrofichar på sin webb. Man letar upp sin pryl och kan direkt kolla om den finns på lager. Sen har man den inom ett par veckor. Priserna är justa också.

* http://www.davidsilverspares.co.uk/
David Silver Spares paradgren är att de har det mesta i slitväg även till äldre Hondor, samt att de har faktiska bilder på prylen i fråga, vilket hjälper när man ska bestämma sig för köp eller inte. Justa priser, men inte riktigt lika stort utbud på webben som deras nederländska motsvarighet.

Jag har handlat på CMSNL med gott resultat, till min XL600R från 1983.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Skriv svar